Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endringsoversikt model x

Startet av mentol87, torsdag 05. april 2018, klokken 00:28

« forrige - neste »

Øyvind.h

Neida. Har dobbel løsning på min X og har hatt det på begge S'ene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Jepp, separat brekk kaliper på vår og. Mener det ble endret i produksjon våren 2017.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Ok.  :+1:

Noen som vet hvorfor de gikk bort fra det? Kost? Driftsutfordringer?

jlan

Det er en enklere og billigere løsning for hovedbremsen. Ett stempel med bevegelig caliper i stedet for fire stempler (to på hver side) og fast caliper. Om den er mer pålitelig gjenstår vel å se. Bevegelig caliper er ikke ideelt med mye salt, men de fleste biler har jo det.

Når det gjelder parkeringsfunksjonen så var den originale løsningen også en bevegelig caliper løsning, og tydeligvis ikke veldig pålitelig.

Originale (Brembo):
http://www.autobahnparts.com/part/tesla-model-s-85-2012-2015-oem-right-rear-brembo-e-brake-caliper-1021250-00-d-2
http://www.autobahnparts.com/part/tesla-model-s-85-2012-2015-oem-right-front-brembo-brake-caliper-1003161-00-d-2


Ny type (Mando):
http://www.autobahnparts.com/part/tesla-model-s-2016-2017-oem-brake-e-brake-calipers-1078541-00-a-1078542-00-a
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Go-carter

Ny låsekasse i fremdører sommer 2017.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

CaZpaH

Ikke store endringen, men lokket til spylevæske har gått fra å være blå til svart.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

mentol87

#21
Her er en oversikt jeg fant på en annen teslaside som jeg har komplettert (står på engelsk, orker ikke oversette).
Flere er nevnt allerede, men her punktene jeg har funnet:

#1 MCU2
#2 FWD sensor improved and new added inside (If you stand under the door and someone tries to close it, it just beeps and doesn't move at all)
#3 FWD inside button
#4 AP1 vs AP2
#5 Rear interior trunk light location
#6 Tire brand
#7 Seat material / vents
#8 Seat backs
#9 Door latches
#10 No more alcantara dash
#11 Parking brake built into brake caliper
#12 Turn signal is quieter
#13 No more ghosting windshield
#14 7 seat monopost replaced by bench
#15 Panels around the 3rd row seats have changed (mostly footprint) to provide more arm room
#16 B-pillar FWD switch simplified

THE

Sitat fra: mentol87 på tirsdag 08. mai 2018, klokken 09:31
Her er en oversikt jeg fant på en annen teslaside som jeg har komplementert (står på engelsk, orker ikke oversette).
Flere er nevnt allerede, men her punktene jeg har funnet:

#2 FWD sensor improved and new added inside (If you stand under the door and someone tries to close it, it just beeps and doesn't move at all)

Noen som vet når dette kom?
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Epleskreller

De første i Norge hadde konstant strøm i strømuttaket i bagasjeromnet.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

o.b.lix

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 12. mai 2018, klokken 13:11
De første i Norge hadde konstant strøm i strømuttaket i bagasjeromnet.

Ble ikke dette fjernet på en software-oppdatering?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Stig-Arne

Fikk følgende mail fra Tesla nå:
"Vi gjør oppmerksom på at Model X -bestillingen din er oppgradert: De sølvfargede dekorlistene i kupeen har blitt oppdatert med vår nye grafitt-finish.

Siden din Model X ble konfigurert før vi introduserte denne interiøroppdateringen, har bestillingen din alt blitt oppgradert. Du trenger derfor ikke å foreta deg noe."



GeirHM

Jeg og! Bilen var ferdig fra produksjon 9 mai.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA