Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

71 kr for elbiler fra Bærum Til Oslo i 2025

Startet av Vind, tirsdag 17. april 2018, klokken 11:28

« forrige - neste »

Jejl

#60



[/quote]Tja, å bygge seg ut av køer er nok umulig


[/quote]

Det er ikke umulig. I Stavanger byttet de ut en hel haug med lyskryss med rundkjøringer for rundt 20 år siden. Det ble betraktelig kortere ventetid for de fleste i kryssene umiddelbart. (Men nå har de begynt å kludre det til med noen idiotiske bussveier med 40 sone som forsinker reisetiden for de fleste.)

02jan

Vanskelig å sammenligne Oslo infrastruktur med Stavanger. Oslo har i praksis gjort om ring 1 og ring 2 til bygater/lokalvei, og står igjenn med overfylt ring 3. All trafikk ,som ikke skal inn i Oslo , nord til sør, sør til nord vest  til vest , vest til øst - sluses igjennom Oslo.
At trafikken må igjennom Oslo gir nok gode penger til boselskap/kommune.

Ang Amsterdam , selv for mer en 20 år siden , hadde de der en ytre ringvei. Det sentrale Østlandet mangler , er en ytre ring (ring 4 , Lier - tunell - Hvam/olavsgård, bro over fra hurum til østsiden av fjorden )  , så kunne 70 % av "Oslo trafikken " sluppet å kjøre inn i Oslo.


Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Supermario

Sitat fra: 02jan på søndag 24. juni 2018, klokken 09:04
All trafikk ,som ikke skal inn i Oslo , nord til sør, sør til nord vest  til vest , vest til øst - sluses igjennom Oslo.
At trafikken må igjennom Oslo gir nok gode penger til boselskap/kommune

Lillehammer - Drammen er kortere over Hadeland. Men veiene er for dårlige, hadde det blitt løst ville Oslo fått avlastning av trafikken fra både RV4 og E6.
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA