Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Soul leverer.

Startet av Svein Evensen, mandag 14. mai 2018, klokken 15:43

« forrige - neste »

Svein Evensen

Kjørt 123 km. Rest på batteriet er 50%. Kjører lett over 200 km på en lading. 2016 modell

Usikker

ikke gæli det  :+1:   men hvor gikk turen ? regner ikke med at dette bare var i oppoverbakke   ;)
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Sola i ryggen... Nedoverbakke og medvind he he

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Svein Evensen

Det var kjøring mellom Hurum og Mjøndalen/Drammen tur retur flere ganger, så like mye oppoverbakker som nedoverbakker.

_OE_

Kjører 110km mest motorvei  følger trafikken og ligger på ca 50% forbruk... Men mistenker at de siste 50% vil forsvinne fortere... Uten at jeg har prøvd det

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


lommelun

Sitat fra: Svein Evensen på tirsdag 15. mai 2018, klokken 11:39
Det var kjøring mellom Hurum og Mjøndalen/Drammen tur retur flere ganger, så like mye oppoverbakker som nedoverbakker.

De bakkene man møter på denne strekningen er slik jeg ser det innafor definisjonen ; flatt...

erik e

Kia EL-leverer. En liten  sak fra igår. Så og hørte en Alfa Romeo Spider av eldre årgang på vei ut av Oslo. Voksen mann ga gass,nydelig lyd fra 2 stk. doble Dellorto forgassere, men tror dere ikke småbarnsmor dro lett ifra denne flotte Italienske bilen . Huff! God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

hanche

Jeg er ikke småbarnsmor (eller -far), men jeg dro også fra en sportsbil ut av et lyskryss i dag. Dette irriterte åpenbart sjåføren grenseløst, så jeg kunne høre ham dra bilen ut i høye turtall bak meg før han fór forbi meg igjen. Jeg lettet jo på pedalen da jeg nådde fartsgrensen, det gjorde ikke han. Mulig vi elbilister skaper trafikkfarlige situasjoner ved å provosere på denne måten.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

_OE_

Dårlig gjort av Dere... Tenk å deprimere de stakkars ICE folkene med "det De tror er en sporting bil"  flaut å bli dratt fra i lyskryss  av en EV_KIA.... BTW kjørte dere I Eco_mode ?

Sent from  my S9+

hanche

Kjørte i Eco, ja, mest fordi jeg sjelden gidder å skru det av. Særlig når jeg driver bykjøring.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Ennå mer sprut og morro hvis du slår av eco  men se op for  :police:     8)
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

LeafSwe

3P+
3SR+

Usikker

Imponerende men skulle gjerne likt å vite;
1 Snitthastighet
2 Dekktrykk
3 Strømforbrukere som f.eks. klima anlegg

Ser at gjettemeter står på 196km når han starter så.... tviler litt på at det er "normal" kjøring han viser her ut ifra hva bilen er med på til daglig siden gjettemeter ikke viser mer. Mulig han snakker om dette men kan ikke fransk


Edit:
Mulig jeg tolker denne siden til at han har hatt en snittfart på 27km/t  og tusla rundt i 13 timer ??
https://www.caradisiac.com/la-kia-soul-ev-jusqu-a-la-panne-un-resultat-incroyable-169312.htm

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

LeafSwe

3P+
3SR+

Karl-Wilhelm

Sitat fra: Usikker på mandag 02. juli 2018, klokken 20:23
Edit:
Mulig jeg tolker denne siden til at han har hatt en snittfart på 27km/t  og tusla rundt i 13 timer ??
https://www.caradisiac.com/la-kia-soul-ev-jusqu-a-la-panne-un-resultat-incroyable-169312.htm

Det var det samme jeg konkluderte med da han viste instrumentpanelet etter den stoppet.

Skal ikke påstå at dette er urealistisk for by-kjøring, så for de som er avhengig av det er dette kanskje ikke heeeelt ute i det blå over hva en kan forvente.

Skjønner ikke helt resultatene på den lista, Soul burde ikke komme bedre ut enn siste E-golf, Leaf 2, siste Zoe eller Ioniq...
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA