Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.18.2

Startet av daktari, søndag 13. mai 2018, klokken 21:41

« forrige - neste »

daktari

Nettopp fått denne. Merker meg at jeg kan justere rattmotstand igjen, og dypere bass og renere lyd i stereoen igjen. Har ikke fått testet AP enda.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Fikk oppdateringen i ettermiddag. Ikke merket noe spesielt annet enn at navigasjonsbildet nå flyter helt jevnt slik det gjorde i 2013. Og funksjonene er blitt enda raskere.
Ryggekamera dukker opp raskere. Det er bra!

Prosessen tok ca en time.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sjekket at rattvarmen og setevarmen fungerte også. Den var visst borte hos mange  etter 10.4.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

CaZpaH

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 13. mai 2018, klokken 22:35
Fikk oppdateringen i ettermiddag. Ikke merket noe spesielt annet enn at navigasjonsbildet nå flyter helt jevnt slik det gjorde i 2013. Og funksjonene er blitt enda raskere.
Ryggekamera dukker opp raskere. Det er bra!

Prosessen tok ca en time.

Tok ca. 1 time her og. Opplever hele MCU som mye raskere. Animasjonen ved å åpne "skuffen med eastereggs" hakker ikke lenger og det å bytte mellom appene går mye fortere nå enn før (Kom fra 2018.14.2 på Model X).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

daktari

Stor oppdagelse: i løpet av de siste dagene har det blitt endret noe slik at bilen kan bruke auto lane change på Ring 3 i Oslo!  Dette altså UTEN ny software, fortsatt 18.2.

Noen som har testet om fartsgrensene leses enda?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Svarer meg selv - leser fortsatt ikke fartsgrenser på Ring 3 i Oslo. :-(
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kakemiks

Sitat fra: daktari på torsdag 24. mai 2018, klokken 22:03
Stor oppdagelse: i løpet av de siste dagene har det blitt endret noe slik at bilen kan bruke auto lane change på Ring 3 i Oslo!  Dette altså UTEN ny software, fortsatt 18.2.

Noen som har testet om fartsgrensene leses enda?

Samme situasjon i Trondheimsområdet frå og med i går! Har ikkje fungert i det heile tatt for meg rundt Trondheim (og nord/sør for Trondheim) før no. Kom ikkje med 2018.18.2, då eg har hatt denne versjonen allereie eit par dagar.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Alexxx

Sitat fra: kakemiks på fredag 25. mai 2018, klokken 13:02
Sitat fra: daktari på torsdag 24. mai 2018, klokken 22:03
Stor oppdagelse: i løpet av de siste dagene har det blitt endret noe slik at bilen kan bruke auto lane change på Ring 3 i Oslo!  Dette altså UTEN ny software, fortsatt 18.2.

Noen som har testet om fartsgrensene leses enda?

Samme situasjon i Trondheimsområdet frå og med i går! Har ikkje fungert i det heile tatt for meg rundt Trondheim (og nord/sør for Trondheim) før no. Kom ikkje med 2018.18.2, då eg har hatt denne versjonen allereie eit par dagar.

Samme for meg!

sjokomelk

Det er tre forskjellige kart i bilen - Google Maps som viser kart/satelittfoto på den store skjermen, Navteq/Here sin navigasjon som gir deg kjøreruta og kartet i instrumentpanelet, og helt til slutt er det egne kart for AP2 om bl.a. fartsgrenser og flere felt på veien. Disse kartene oppdateres helt individuelt av hverandre og softwareversjonen til resten av bilen. Så kartet med info om veiene for AP2 har da fått endringer som har blitt sendt ut til bilene våre. Og da vet den plutselig at Ring 3 har flere filer. :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

o.b.lix

#9
Sitat fra: daktari på torsdag 24. mai 2018, klokken 22:03
Stor oppdagelse: i løpet av de siste dagene har det blitt endret noe slik at bilen kan bruke auto lane change på Ring 3 i Oslo!  Dette altså UTEN ny software, fortsatt 18.2.

Jepp, nå kan bilen skifte felt i tunneler i Bergen også, skjedd siste dager...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DagfinnN

Fartskilt leses ikke. Det er det største savnet for meg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA