Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Søke etter ladest.

Startet av Tove Carlsen, søndag 13. mai 2018, klokken 20:20

« forrige - neste »

Tove Carlsen

Jeg får melding at jeg har ingen POI når jeg søker etter nærmeste ladested.
Er det riktig,ny bil i april 2018.

yhafting

Ladekartene som følger bilen er et sørgelig kapittel. Av en eller annen grunn finner den alltid flere ladestasjoner bak enn foran på ruten. Hvis det hadde vært skrevet noenlunde fornuftig, så hadde man kunne stilt inn søket slik at det bare fant ladestopp i foroverretning i forhold til valgt kjørerute (hvis man har banket det inn).

Men saken er vel først og fremst at det bare er en liten andel av ladestasjonene som er i oversikten til tomtom. De fleste ladestoppene på circle K stasjonene er ikke med- og de begynner å bli en del langs hovedveiene. 

Det som er bra er at du kan stille inn type ladestasjon- slik at du slipper å se flere tusen 3kw ladere rundt om. Hvis du ikke har gateparkering som eneste alternativ, så er det jo egentlig bare CCS- laderne på >40kw som er verdt å stoppe ved.

Det er ikke vits i å bruke for mye energi på å finne stasjoner i bilnavigasjonen, ladeappen til elbilforeningen er mye bedre til det. Ellers så har en del bensinstasjoner begynt å flagge ladekontakt om de har lading, så hvis man bare legger inn stoppen før det er krise, så er det ikke så vanskelig.
2021 Energica SS9+ 
2017 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA