Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Små pirk etter å ha eid eGolf i 3 uker.

Startet av Apache, lørdag 12. mai 2018, klokken 02:32

« forrige - neste »

Apache

Den "SAFE" greia kommer frem hvis du har keyless + bilalarm installert fra VW. Når du parkerer bilen og slår av for å gå ut så får du beskjed på dashbordet "Sjekk SAFE instruksjoner i manualen" eller noe sånt. Men i manualen står det ikke noe fornuftig som forklarer virkemåten.
Det som skjer etter hva jeg har skjønt er at når du går ut og låser bilen så kan ingen personer som sitter igjen i bilen låse opp bilen innvendig hvis de ikke har egen bilnøkkel, de blir innelåst.
Slik at du kan f.eks. låse inn barn i bilen men du er i butikken. Og de har ikke muligheter med å komme ut. Men hvem i all verden ønsker å gjøre det med sine barn?

geear

Sitat fra: Råde på onsdag 16. mai 2018, klokken 21:58
Sitat fra: gr på mandag 14. mai 2018, klokken 21:50
Du skal kunne kode klimaen til å huske setting. Har ikke prøvd det selv. Irritasjonen over at den alltid gikk til 22 gikk litt over, egentlig...
Det er fordi du har kapitulert - akkurat som meg :D Tyskerne seiret..
:o :laugh:

j-Golf

Sitat fra: Àpache på fredag 18. mai 2018, klokken 11:44
Den "SAFE" greia kommer frem hvis du har keyless + bilalarm installert fra VW. Når du parkerer bilen og slår av for å gå ut så får du beskjed på dashbordet "Sjekk SAFE instruksjoner i manualen" eller noe sånt. Men i manualen står det ikke noe fornuftig som forklarer virkemåten.
Det som skjer etter hva jeg har skjønt er at når du går ut og låser bilen så kan ingen personer som sitter igjen i bilen låse opp bilen innvendig hvis de ikke har egen bilnøkkel, de blir innelåst.
Slik at du kan f.eks. låse inn barn i bilen men du er i butikken. Og de har ikke muligheter med å komme ut. Men hvem i all verden ønsker å gjøre det med sine barn?
2 tryk på låseknappen på nøglen låser bilen, men man kan åbne indefra

MadSilence

Hvis du kjøper OBDeleven for eksempel kan du kode om  at den husker både temp og assheat! OBDeleven har masse "apps" du kan installere for å tweake bilen. istedet for å kode de inn selv med ROSStech f.eks=) GENIAL!!!!!!!!!!

Kjøpte meg pop hatch kit fra ECS tuning og OBSeleven til å kode det på kontrolleren. installerte "appen" og vipps bakluke åpner fra fjernkontroll:D

SJekk ut!


geear

Sitat fra: MadSilence på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:49
Hvis du kjøper OBDeleven for eksempel kan du kode om  at den husker både temp og assheat! OBDeleven har masse "apps" du kan installere for å tweake bilen. istedet for å kode de inn selv med ROSStech f.eks=) GENIAL!!!!!!!!!!
Kjøpte OBDEleven for 1,5 år siden for å bruke det til å ettermontere regnsensor/auto lys, og det gikk greit, men den manglet ganske mye, og hadde ikke e-Golf spesifikt da. Fant ingen valg for å fikse temperaturgreiene for eksempel, men har sikkert skjedd litt på den tiden? Må kanskje hoste opp en Android-telefon igjen og ta en runde. e-Golfen vår slår ikke på C-lysene når vi låser den opp lenger, så må vel gjerne forske mer på autolys-kodingen også..

Sitat fra: MadSilence på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:49Kjøpte meg pop hatch kit fra ECS tuning og OBSeleven til å kode det på kontrolleren. installerte "appen" og vipps bakluke åpner fra fjernkontroll:D
Festlig å se at det jeg gjorde for åtte år siden har blitt business.  :o

https://www.youtube.com/watch?v=cU6AuyC5N2k

Erlingni

Sitat fra: MadSilence på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:49
Hvis du kjøper OBDeleven for eksempel kan du kode om  at den husker både temp og assheat! OBDeleven har masse "apps" du kan installere for å tweake bilen. istedet for å kode de inn selv med ROSStech f.eks=) GENIAL!!!!!!!!!!

Kjøpte meg pop hatch kit fra ECS tuning og OBSeleven til å kode det på kontrolleren. installerte "appen" og vipps bakluke åpner fra fjernkontroll:D

SJekk ut!
Huske temp funker KUN på pre-facelift biler (egen tråd om dette). Gjelder både OBDeleven og VCDS.

rsomby

Hvordan oppdaterer du kart?

En ting som plager meg litt med ACC er at den stopper så hardt/plutselig ved lav fart eller køkjøring. En siger rolig fremover i 5kmt så plutselig hugger den inn bremsen. Kunne godt ha stoppet litt mykere, er bare irriterende å ha den på ved køkjøring.

Pitil

#23
Finner vel det meste på nettsiden. https://www.volkswagen.no/no/teknikk-og-innovasjoner/navigasjon.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Motorwatt

Sitat fra: rsomby på torsdag 31. mai 2018, klokken 11:25
Hvordan oppdaterer du kart?

En ting som plager meg litt med ACC er at den stopper så hardt/plutselig ved lav fart eller køkjøring. En siger rolig fremover i 5kmt så plutselig hugger den inn bremsen. Kunne godt ha stoppet litt mykere, er bare irriterende å ha den på ved køkjøring.

Da tror jeg at du har en feil på bilen. Bruker min daglig i køkjøring, og opplever ikke dette. Tvert i mot. Hvordan setter du igang bilen etter en stans? Med gasspedalen eller Resume-tasten på rattet?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

brako79

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 31. mai 2018, klokken 15:31
Sitat fra: rsomby på torsdag 31. mai 2018, klokken 11:25
Hvordan oppdaterer du kart?

En ting som plager meg litt med ACC er at den stopper så hardt/plutselig ved lav fart eller køkjøring. En siger rolig fremover i 5kmt så plutselig hugger den inn bremsen. Kunne godt ha stoppet litt mykere, er bare irriterende å ha den på ved køkjøring.

Da tror jeg at du har en feil på bilen. Bruker min daglig i køkjøring, og opplever ikke dette. Tvert i mot. Hvordan setter du igang bilen etter en stans? Med gasspedalen eller Resume-tasten på rattet?

Min er også slik. Tror det er feil på ene bremsen bak, men Møller vil ikke ta inn bilen for å se på det, uten at jeg må betale for feilsøking (?). Har ihvertfall fått det loggført fra bilen var ny. Av og til etter en slik automagisk oppbremsing, får jeg opp "Feil ved ACC" i displayet, da må jeg slå av og på bilen for å bruke ACC igjen.

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

geear

Herregud så tåpelig. Får du opp feil på ACC i displayet så reklamerer du overfor Møller og betaler ikke en krone, enkelt og greit...

Motorwatt

Enig med gr. Er det en bruktimportert bil, eller har du kjøpt den ny hos norsk forhandler? Hvis det siste, bør du ta et nakkegrep på selgeren din.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

brako79

Ny bil fra forhandler.
Selger er ikke interessert lenger. Alle henvendelser om bilen skal taes med verkstedet får jeg tilbakemelding om.
Så nå har jeg en liste på ting de skal se på når de kaller bilen inn for å bytte baklys på bilen.

Etter to VW og en Skoda, så har jeg gitt opp Møller nå. Synd, for e-golfen er en knakende god bil som vi i familien er godt fornøyd med.

Venter bare på Niro nå.

Kristian
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Erlingni

Sitat fra: brako79 på mandag 04. juni 2018, klokken 10:09
Ny bil fra forhandler.
Selger er ikke interessert lenger. Alle henvendelser om bilen skal taes med verkstedet får jeg tilbakemelding om.
Så nå har jeg en liste på ting de skal se på når de kaller bilen inn for å bytte baklys på bilen.
Du fikk vel levert bil for ett år siden, hvis signaturen din stemmer. Så det at du må ta garantisakene med verkstedet og ikke med selger etter ett år, tenker jeg er en selvfølge. Selv gjorde jeg det allerede fra dag to.
Det skal jo for øvrig ikke by på noen problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA