Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sliter med valg av bil

Startet av olep93, fredag 11. mai 2018, klokken 09:39

« forrige - neste »

Vollis47

22 kW ladestolper er 3-fase, så når bilen bare tar en-fase får en ikke mer enn 6-7 kW på en Leaf og Kia. Sånn er det vel på Golf også, men jeg kan ta feil.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

olep93

For oppdatering her; snakket med lokale forhandlere igjen, en av de mange hadde en Ioniq med skinn i aurora silver til levering i slutten av Juni, så da har jeg kjøpt denne for rett under 300  :)

Gleder meg som en unge og takker for alle innspill.

Per2Per


Zimon

Gratulerer med valg og velkommen da til Ioniq klubben. :)

Her fikk jeg telefon fra bilselger i dag og bilen min har ankommet og utlevering til meg er planlagt om ca 14 dager. Skal innom litt klargjøring, toning av bakruter etc. Gleder meg som en liten unge i en kombinert godte og lekebutikk. :D
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

olep93

Heldig! Min er vel ikke klar før om typ 3-4 uker. Forventet levering 26/06 :(

Ser du bor ganske nærme meg.. hvor folierer du, og hva er ca kostnad for dette på Ioniq?


Zimon

#20
Har tatt alt via Birger N Haug på Økern, så foliering av bakruter går via deres partnerer. Men vet at de stilte flere års garanti på toning/soting av vinduene ref mail fra selger "og det gis 12 års garanti på produkt og arbeid fra samarbeidspartneren vår".

Kost for siderudene til baksete + bakruten er 4990,-. Med tanke på at bilen har ryggekamera + at bakrute er ganske skråstilt så går jeg for sote bakruten også slik at både bikkje og barn får det mer behagelig bak der. Mener å huske ca 3K om bare siderutene til baksetet.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Kjetil1986

Soting av ruter hos hos Riis bilglass med elbilforeningen sin rabatt koster 4250,- kroner for begge siderutene og bakruta.
Model 3 long range 2021

Zimon

Jeg sjekket også Riis i starten, men de har bare 5 års garanti på produktet og mener å huske at de sa 2 år på montering på telefonen. Fra Riis sine sider ang solfilm : "Filmen blir montert av profesjonelle montører og har 5 års produktgaranti."
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA