Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konfigurasjon av I-Pace

Startet av jokr, fredag 11. mai 2018, klokken 09:12

« forrige - neste »

jokr

Etter mye om og men har vi blitt enige i huset om at I-Pace er det rette valget for oss. Men så er det da dette med tilleggsutstyr. Jeg tar utgangspunkt i en S. Lurer på hva andre som har bestemte seg for eller endog har bestillt en S har valgt fra utsyrslista. Er en del der som når du velger endrer en del andre valg. F.eks dette: skal du ha Drive Pack må du også sitte godt og velge skinn seter. SKulle gjerne sett hva dere andre har valgt. Har forøvrig god tid da jeg skal prøvekjøre bilen før jeg legger inn en bestilling. Konkurenten for vår del var en X 75D.

Vi blir etter at far får sin bil en helelektrisk familie, mor i en Leaf 2018 og far da i en Jaguar.
2018 Nissan Leaf Tekna

lr-80

Jeg har bestilt S med vinterpakke, varme i seter og luftfjæring. Bilen er dyrere enn jeg strengt tatt vil ta meg råd til, men hadde brukt 60.000 ekstra på Driver Assist Pack og glasstak om jeg var mindre presset på økonomi. Men dette er 10% av bilens totalkostnad, og jeg får likevel samme rekkevidde og kraft. Det eneste jeg vil savne er egentlig adaptiv cruise.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

chargedup

Bestilte en så billig som mulig bil tilpasset norsk klima. S med metallic lakk, sotede ruter, forseter med oppvarming, cold climate pack, matter og vinterhjul. Prisen ble ca 645'. Det blir vel blant norges kjipeste I-pace ???
Skulle gjerne valgt mye mer utstyr, men tror fortsatt bilen blir veldig bra. Bilen har feks skjermene i interiøret som standard, noe Range Rover skal ha rundt 30' for på Velar og et noe oppgradert lydanlegg i forhold til standard på Jaguar. Skulle spesielt ønsket meg elektrisk innfellbare speil (som er rart å ikke ha på en 2018 mod), men da må man ha skinninteriør og 10 veis seter og da hopper prisen 30' opp.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

4Matic Fanatic

Jeg var i samme båt som dere, syntes det var innmari surt å betale så mye for adaptiv cruise, men samtidig er dette en bil som skal være BEDRE enn eGolf'en den erstatter og da kan jeg ikke droppe utstyr jeg er blitt vant med derfra -  og jeg kom vel også etterhvert i den vanlige "tar du den så tar du den"-fella..  :-)

Her er det jeg har bestilt, tydeligvis grei kombinasjon siden forhandler har gitt meg godkjenning på å kunne kansellere uten bruddgebyr helt til jeg har fått prøvekjørt demobil i sommer.

jokr

Ser ut som de fleste gjerne velger det sammen.
Dette er det jeg har valgt så langt, men kan nok komme justeringer, vil helst litt ned i pris, men blir litt feil å ha mindre komfor på denne kontra Leaf'en.
https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/summary/_/no_no/i-pace_k19/3g2nh/a-400e-aawd_a-i-pace_a-sp1/n-017ta_n-027by_n-031tc_n-041cx_n-047ab_n-064ap_n-070ba_n-086gc_n-1ab

2018 Nissan Leaf Tekna

fantonsen

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 11. mai 2018, klokken 10:16
Jeg var i samme båt som dere, syntes det var innmari surt å betale så mye for adaptiv cruise, men samtidig er dette en bil som skal være BEDRE enn eGolf'en den erstatter og da kan jeg ikke droppe utstyr jeg er blitt vant med derfra -  og jeg kom vel også etterhvert i den vanlige "tar du den så tar du den"-fella..  :-)

Her er det jeg har bestilt, tydeligvis grei kombinasjon siden forhandler har gitt meg godkjenning på å kunne kansellere uten bruddgebyr helt til jeg har fått prøvekjørt demobil i sommer.

Akkurat der var jeg også, fra e-Golf til I-pace. Og kunne ikke forsvare en slik bil uten ACC. Og jeg ville i tillegg ha kamera med fugleperspektiv. Så endte også opp med mye av det samme.
Var også heldig og fikk bestille oppgraderte lys før de tok bort dette valget på S.
Men klarte å la være å ta med panorama-tak, Heads-up og 4-soners klima, pluss noen småting. Dette klarar jeg meg fint uten.

Da ble min pris omtrent som innstegs-prisen til SE, men i mine øyne mye bedre utstyrt.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Gordon Retriever

Det er noe skuffende at man i Norge ikke kan velge S med matrixlys.  :(

Stikkkontakt

Sitat fra: chargedup på fredag 11. mai 2018, klokken 10:10
Bestilte en så billig som mulig bil tilpasset norsk klima. S med metallic lakk, sotede ruter, forseter med oppvarming, cold climate pack, matter og vinterhjul.

Sandven sier de har solgt en god del i-Pace til 660-670.000. Det er S med oppgraderte seter og assistentpakke.

AJ82

Sitat fra: jokr på fredag 11. mai 2018, klokken 10:35
Ser ut som de fleste gjerne velger det sammen.
Dette er det jeg har valgt så langt, men kan nok komme justeringer, vil helst litt ned i pris, men blir litt feil å ha mindre komfor på denne kontra Leaf'en.
https://buildyour.jaguar.com/jag2/r/summary/_/no_no/i-pace_k19/3g2nh/a-400e-aawd_a-i-pace_a-sp1/n-017ta_n-027by_n-031tc_n-041cx_n-047ab_n-064ap_n-070ba_n-086gc_n-1ab

Ikke oppvarmede seter?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf


AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

jokr

Ble mange runder i konfiguratoren før jeg var fornøyd. Kjøper bil som jeg regner med å ha en stund så da ble det lagt til det jeg ville ha, så nå er det bare å vente på bilen. Eneste endringen er farge, måtte endre til Corrisy Grey etter press fra kona.
2018 Nissan Leaf Tekna


AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Bmw_Tryne

Bmw 530i G30

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA