Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er du interessert i å kjøpe elektrisk pickup?

Startet av georglu, tirsdag 08. mai 2018, klokken 15:28

« forrige - neste »

georglu

Forsøk på å lodde stemningen rundt Tesla Pickup (som nok sikkert ligger noen år frem i tid).
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Larsebass

Litt trist at tradisjonen med en tråd om hengerfeste-spekulasjon ikke er fulgt. :-)

Lurer på om dette skal bli en Ford-killer?
Tesla X75D.

georglu

Sitat fra: Larsebass på tirsdag 08. mai 2018, klokken 17:36
Litt trist at tradisjonen med en tråd om hengerfeste-spekulasjon ikke er fulgt. :-)

Lurer på om dette skal bli en Ford-killer?

Pokker da! Det hadde jo vært skikkelig enkelt med et valg à la "Hell yeah! Med hengerfeste for fisketråleren, selvsagt". :D
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Amoss

Sitat fra: Larsebass på tirsdag 08. mai 2018, klokken 17:36
Litt trist at tradisjonen med en tråd om hengerfeste-spekulasjon ikke er fulgt. :-)

Liten grunn til å spekulere på om det blir hengerfeste på denne, det er så å si gitt. Men man kan kanskje spekulere på om det blir ett alternativ med ett "femtehjul" feste ;)
Model S 85D

Counterpointer

Det er vel blitt sagt at Tesla pick up skal ha en rebolusjonerende funksjon som ikke andre har. Om dette er tipp, avtagbart plan, ekstra batteri eller noe annet er helt fritt.

turfsurf

Når unga ikke lenger vil være med på tur ryker nok X for en slik. Helt konge å hive sykler og annet på planet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Skal jeg ha pickup så skal det være en gammel Chevy C10 shortbed, og helst stepside. Bensin V8er selvfølgelig.

I USA vil nok pickupen slå an, men for resten av verden burde Tesla fokusere på en elektrisk varebil.

THE

En Tesla Pickup vil jeg tro blir produsert på en plattform som er såpass fleksibel at den kan leveres som pickup med plan eller varebil med en form for skap. Skal vel være fullt mulig å lage to vidt forskjellige karosserivarianter av samme bilen?

En elektrisk varebil/pickup med Tesla-rekkevidde og superlading må jo være det som skal til for å sende dieselandelen av varbilsalget ned til 1-sifra antall prosent også. Problemet er jo at vi trenger elektriske varebiler nå, og Tesla pickup vil nok ikke være på markedet før tidligst i 2023(?)
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Amoss

Sitat fra: gr på onsdag 09. mai 2018, klokken 10:56
I USA vil nok pickupen slå an, men for resten av verden burde Tesla fokusere på en elektrisk varebil.

Sant nok, men rett designet bør det være mulig å la det være ett valg om å levere bilen med lasteplan eller kasse. Håper de går for en slik løsning.

Edit: ble slått på målstreken av THE... :p 
Model S 85D

jlan

Sitat fra: Amoss på tirsdag 08. mai 2018, klokken 23:53
Liten grunn til å spekulere på om det blir hengerfeste på denne, det er så å si gitt. Men man kan kanskje spekulere på om det blir ett alternativ med ett "femtehjul" feste ;)
Det er kanskje mer aktuelt med en liten camper montert på planet, men femtehjul feste bør også være kurant: https://www.fifthwheeleurope.eu/en/
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Øggen

"Konkurrent" blei først til å vise sin Pickup.
Utstyrs messig med samme utstyr som Elon nevnte Tesla PickUp ville komme med.
Om Tesla virkelig kjem med en 5 seter PickUp og med grei rekkevidde innen rimelig tid, blir det absolutt min neste bil.


https://electrek.co/2018/11/26/rivian-r1t-all-electric-pickup-specs/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

BMW850

Sitat fra: gr på onsdag 09. mai 2018, klokken 10:56
Skal jeg ha pickup så skal det være en gammel Chevy C10 shortbed, og helst stepside. Bensin V8er selvfølgelig.

I USA vil nok pickupen slå an, men for resten av verden burde Tesla fokusere på en elektrisk varebil.

Har hatt Tesla siden 2014. Har også en Silverado Stepside 4x4. Helt rå på fremkommelighet og bygget som en tanks 8) Kommer Tesla med en vettug 5 seters pick-up har jeg alt jeg trenger :D. Bare den ikke blir for svær til å få inn i garasjen ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Elmo

Kanskje ikke så velkjent at Ford produserte en del elektriske pickups rundt årtusenskiftet.  https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger_EV

De valgte å tilbakekalle alle, mest for slippe ansvar for garantri og oppfølgning, men en del eiere valgte å beholde dem allikevel. 
Det mest interessante er kanskje at en Nordmann kjøpte nesten alle de tilbakekalte bilene og solgte dem via elbilimport.no (som nå gir 404) både i Norge og i USA https://elbil.no/ford-ranger-ev/
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kaiat

Ikke bare Ford som puslet litt med el-pickuper på den tiden, GM lagde noen hundre stykker av S-10 pickup med teknikk fra EV-1 under skallet. I motsetning til EV-1 ble det faktisk solgt noen slike (de var egentlig leasingbiler, alle disse også).

Kunne godt tenkt meg en slik elektrisk Ranger pickup - det hadde vært et morsomt prosjekt, men lenge siden jeg så en til salgs nå.

Øggen

Pick-Up blir garantert min neste Tesla. Og det uansett korsen den blir sjåande ut. Med en pris på 49000$, godt utstyrt, 6 seter, WOW!!
Gleda meg til lansering seinere i år.

https://www.teslarati.com/tesla-pickup-truck-price-elon-musk
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA