Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt eik interiør til krem

Startet av ludwig_holberg, tirsdag 08. mai 2018, klokken 10:50

« forrige - neste »

kirky

Et heller middels første bilde av eik/graphite gjennom et vindu:

2019 Long Range S, HW3, CCS.

Lepet65

Sitat fra: kirky på torsdag 24. mai 2018, klokken 12:45
Et heller middels første bilde av eik/graphite gjennom et vindu:
Ser ut som det er limt sammen av tynne staver med ved..

Slettix

Sitat fra: GeirHM på lørdag 19. mai 2018, klokken 09:13
Så det er en forskjell mellom X og S i interiøret? Gjelder det krem også? Hvordan da? Jeg liker altså veldig godt at selv midtkonsollet er lyst på X (tror jeg).

Det er bare å konfigurere begge alternativer på Tesla.com for S og X så ser du jo hvordan de ser ut på bildene...
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

GeirHM

#18
Sitat fra: Slettix på lørdag 26. mai 2018, klokken 09:56
Sitat fra: GeirHM på lørdag 19. mai 2018, klokken 09:13
Så det er en forskjell mellom X og S i interiøret? Gjelder det krem også? Hvordan da? Jeg liker altså veldig godt at selv midtkonsollet er lyst på X (tror jeg).


Det er bare å konfigurere begge alternativer på Tesla.com for S og X så ser du jo hvordan de ser ut på bildene...

Det har jeg gjort. Og jeg har også mottatt bilde fra Tesla med endringene på det som skal være interiøret på min bestilte bil. Der er midtkonsollen lys. Men møtte en hyggelig fyr på Nebbenes med krem interiør i enX90. Og der var den mørk. Og for gjøre forvirringen komplett så jeg to biler med krem interiør hos Tesla Skøyen, en Model  X og en Model S. Og den som hadde lyst midtkonsoll var Model Sen. Så det er ikke lett å finne noen åpenbar logikk. Kompliserende faktor er at dette er biler produsert over flere år

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

pers1

Flere bilder herfra
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2768468/
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

CaZpaH

Ikke meningen å tråkke på noen tær. Men fikk skikkelig båt-assosiasjoner med den tre-looken der  :o

Graphite-fargen i "metallet" i interiøret var stilig da. Hadde sett fint ut i bilen min (sort med karbon-interiør).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

GeirHM

Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.

Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.

1000kwh

Sitat fra: GeirHM på søndag 27. mai 2018, klokken 21:26
Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.

Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.
Ja, dette var i grunn veldig lekkert!

kirky

Hvordan blir sorte originalmatter framme (evt bak og) seende ut der tro. Disse blir nok skitten fort selv om det kan være lekkert som nytt. Grafitt var noe nytt hvertfall, må nesten se mere hvordan det blir i full størrelse.

Litt finere midtkonsoll så er begynner vi nærme oss en inside-facelift!
2019 Long Range S, HW3, CCS.

CaZpaH

Sitat fra: GeirHM på søndag 27. mai 2018, klokken 21:26
Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.

Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.

Vegger har såvidt meg bekjent vært i kremfargen på Model X tidligere. Kompis sin med krem har iallefall kremfarget tak og vegger. Litt mer usikker på gulvfargen, men der har han uansett gummimatter som er sorte (som blir obligatorisk når man har småbarn).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

GeirHM

I følge tråden det vises til på det amerikanske forumet er det bare S som får matter og vegger nederst lyse.

HelectriC

Sitat fra: CaZpaH på søndag 27. mai 2018, klokken 23:22
Sitat fra: GeirHM på søndag 27. mai 2018, klokken 21:26
Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.

Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.

Vegger har såvidt meg bekjent vært i kremfargen på Model X tidligere. Kompis sin med krem har iallefall kremfarget tak og vegger. Litt mer usikker på gulvfargen, men der har han uansett gummimatter som er sorte (som blir obligatorisk når man har småbarn).

Jeg har sagt det før og sier det igjen, gummimatter hører ikke hjemme i en Tesla! Det ser billig ut og står ikke i stil med bilen. Jeg har nå svarte stoffmatter og hvit interiør med to små barn, ingen problemer i det hele tatt. Hadde for noen år siden Volvo med lyst interiør og lyse stoffmatter, ikke heller noen problemer der! Alt kan vaskes og matter er ikke noe unntak. Hadde faktisk en kast-opp episode over Hardangervidda i baksete, men det var ingen problemer å fikse! Er det skikkelig skittent så tar du bare høytrykken og spyler de av, la de henge og tørke, ferdig arbeid!
ioniq 5

GeirHM

#28
Enig. Gummimatter er ikke kult. Men, om gulv og gulvsider er lyse blir det en utfordring med renholdet. Da får jeg studere YouTube'ene til The Organizer ekstra nøye. De videoene er en våt drøm for oss som venter ny bil.  ;D

Edit: Pan TheOrganizer

rsomby

Jeg er enig med at gummimatter bør unngås. Stoffmattene tåler det meste og kan vaskes. I værste fall byttes. Og dette eik interiøret, og forsåvidt også alt annet "tre-interiør" bare skriker gammel gubbebil... samme med beige interiør. Likte best den lysegrå nyansen som var en stund, ikke helt hvit, men kanskje litt lettere å holde fin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA