Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt eik interiør til krem

Startet av ludwig_holberg, tirsdag 08. mai 2018, klokken 10:50

« forrige - neste »

ludwig_holberg

Da er nytt eik interiør på plass i konfiguratoren - man får det til krem interiør. På bildene ser det meget smooth ut :)

OleJA

Hva er det med amerikanere og bruk av tre i biler? Kunne godt tenkt meg noen flere ikke-tre alternativer i tillegg til karbon og pianolakk.

geear

Pianolakken er jo faktisk også et treinteriør, selv om det ikke er særlig synlig. Det er kun karbonet som ikke har trestruktur, og dessverre syns jeg karbondetaljer er skikkelig jalla i alt annet enn sportsbiler hvor alt er gjort for å spare vekt. Standardlistene ("pianolakken") er den jeg syns er penest, men den får riper bare man drar fingeren bortover det! Dessverre ikke noe unikt for Tesla, akkurat prikk likt i en ny C63 AMG.

ludwig_holberg

Spesielt i Model X virker eik å løfte helhetsinntrykket betraktelig, da. Generelt en finere tretype, og den passer også mye bedre til kremseter. Det ble plutselig mer aktuelt å ta overgangen til X :)

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. mai 2018, klokken 12:06
Hva er det med amerikanere og bruk av tre i biler? Kunne godt tenkt meg noen flere ikke-tre alternativer i tillegg til karbon og pianolakk.

Enig. Hva med matt sort og børstet alu?

Ellers er jeg fornøyd med karbon i min X men det går ikke an å kombinere med stoffseter lengre av en eller annen grunn :( Jeg bestilte heldigvis i tide, mens det fortsatt var mulig ;)

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

GeirHM

Dette er et punkt hvor vi vanskelig blir enige og det er vel greit. Verre er det at valgmulighetene er så begrenset. Jeg valgte krem og skulle veldig gjerne ha kombinert det med mørkt innertak. Av praktiske årsaker. Minst fare for flekker, særlig bak og på innsiden av duevingene. Men det var altså ikke mulig. Enda godt det gjør tiden fra bestilling til leveranse ultrakjapp. Så du taper noe og vinner noe annet. (Kan godt leses som ironi.).

Vi valgte karbon selvfølgelig. :)

Agmuns

Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. mai 2018, klokken 12:06
Hva er det med amerikanere og bruk av tre i biler? Kunne godt tenkt meg noen flere ikke-tre alternativer i tillegg til karbon og pianolakk.
Amerikanere? Bruk av treverk i interiørdetaljer har vært brukt av europeiske bilprodusenter også i mange tiår

kirky

Hm matt eik er mye mere framtidssikkert som det er gjort i Tesla vil jeg si.

Lurer på om man bare putte svarte matter inn istedet for krem-matter de blir jo sikkert skitten på et blunk, men fresh kombinasjon.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

MrBacardi

Litt underlig at nye det Eik-interiøret ikke er tilgjengelig for P100D, kun tilgjenglig for ikke-performance-biler.

Personlig synes jeg det ser meget bra ut og hadde valgt det hvis jeg skulle legge en bestilling i dag.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

pers1

Mail om at Dekorlistene i kupeen har blitt oppdatert med vår nye grafitt-finish.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Øggen

Endelig....
Håpe det kjem som tilvalg for utvendig chrome også.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

GeirHM

Sitat fra: pers1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 09:23
Mail om at Dekorlistene i kupeen har blitt oppdatert med vår nye grafitt-finish.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg så nettopp interiøret på en helt kliss ny S100D i hvitt. Jeg la merke til at i den var hele dashbordet svart inkludert hanskeromdør og under ratt. På dette bildet er dette hvitt. Merkelig.

På min X100D har jeg bestillt krem og jeg har fått beskjed om dette med grafitt dekor. Glad for det. Men på bildet jeg mottok er alle overflatene jeg beskrev over også farget i krem. Til og med midtkonsoll er gjengitt i krem. Jeg håper dette stemmer.

ludwig_holberg

Ja, krem benyttes på mer av interiøret enn når man velger hvitt. Derfor krem gir totalt sett et mye lysere interiør enn hvitt. Krem er best..  :D

Slettix

Sitat fra: GeirHM på onsdag 16. mai 2018, klokken 10:39
Sitat fra: pers1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 09:23
Mail om at Dekorlistene i kupeen har blitt oppdatert med vår nye grafitt-finish.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg så nettopp interiøret på en helt kliss ny S100D i hvitt. Jeg la merke til at i den var hele dashbordet svart inkludert hanskeromdør og under ratt. På dette bildet er dette hvitt. Merkelig.

På min X100D har jeg bestillt krem og jeg har fått beskjed om dette med grafitt dekor. Glad for det. Men på bildet jeg mottok er alle overflatene jeg beskrev over også farget i krem. Til og med midtkonsoll er gjengitt i krem. Jeg håper dette stemmer.

Er vel fordi bildet er av en X, mens du så på en S? Hvitt interiør er ulikt i de to modellene av en eller annen grunn...
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

GeirHM

Så det er en forskjell mellom X og S i interiøret? Gjelder det krem også? Hvordan da? Jeg liker altså veldig godt at selv midtkonsollet er lyst på X (tror jeg).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA