Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endre standard temp

Startet av PetHer, mandag 07. mai 2018, klokken 21:39

« forrige - neste »

PetHer

Er det mulig å justere standardtemp fra 22 grader?


Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Erlingni

Sitat fra: Mobileum på mandag 07. mai 2018, klokken 21:42
Se her:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33682.0
VCDS endringen som er omtalt her fungerer ikke på FL biler. Noen som har fått det til på FL, enten med VCDS eller Møller?

hkurt

Jeg TROR du finner det i en av menyene i "radioen"
Mener å gjort det i en 2017 modell.

Mobileum

Sitat fra: hkurt på tirsdag 08. mai 2018, klokken 21:09
Jeg TROR du finner det i en av menyene i "radioen"
Mener å gjort det i en 2017 modell.

Hadde det bare vært så greit...   >:(
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

geear

Sitat fra: hkurt på tirsdag 08. mai 2018, klokken 21:09
Jeg TROR du finner det i en av menyene i "radioen"
Mener å gjort det i en 2017 modell.
Er nok bare forvarmingstempen du får satt...

DCDriver

Jeg ga Møller en klar tilbakemelding om at jeg oppfatter dette som et uttrykk for dårlig design og en "engineered flaw". De har nå sendt en prosedyre til lokal forhandler/verksted, som har lovet å fikse dette slik at "sist innstilte" forblir valgt temperatur ved neste oppstart.

Lbil12

#7
Noen som har fått endret dette hos Møller? Jeg ringte til Møller idag, og fikk beskjed om at det kostet 890kr å fikse... Bilen er dog tyskimportert. Jeg har full VCDS selv, men er ikke så veldig lysten på å knote lang inni innstillingene på bilen. Med mindre det er ganske enkelt.

DCDriver

Får dette gratis av forhandler i neste uke. Så og si ny bil. Skulle bare mangle.

DCDriver

Da var operasjonen utført av lokal forhandler ihht. VW-prosedyre formidlet av Møller.

Klimaanlegget har nå fått hukommelse og fungerer slik jeg forventer.  :+1:

Kenneth_

Sitat fra: DCDriver på tirsdag 05. juni 2018, klokken 14:47
Da var operasjonen utført av lokal forhandler ihht. VW-prosedyre formidlet av Møller.

Klimaanlegget har nå fått hukommelse og fungerer slik jeg forventer.  :+1:

Hvilken forhandler er det snakk om?

Spurte min lokale forhandler om de kunne endre standardtemperaturen. Fikk bare beskjed om at de ikke kunne gjøre det og at "det er en grunn til at den alltid starter på 22 grader" (VW vet best).

DCDriver

Hei. Min lokale forhandler kunne (ville) heller ikke dette.

Ikke før jeg klaget min nød til Møller kundeservice og ga uttrykk for hva jeg forventet av en ny bil og i tillegg viste til at "jeg vet det finnes en mulighet for å gjøre dette". Møller sendte prosedyren til lokal forhandler, som aldri hadde gjort dette før. Deretter fikk jeg time hos den lokale forhandleren, som ordnet dette.

geear

Noen som har sjekket om denne reseten til 22 auto er beskrevet i manualen?

Er jo egentlig langt fra forventet oppførsel av et klimaanlegg, så det bør kunne sees på som en mangel.

DCDriver

Sitat fra: gr på onsdag 06. juni 2018, klokken 20:35
Noen som har sjekket om denne reseten til 22 auto er beskrevet i manualen?

Det har jeg ikke orket, for VW/Møller vil ikke gi fra seg manualen i elektronisk format. Og jeg er for lat til å lete gjennom trykksaken etter "22".

Jeg er såpass fremoverlent at jeg uansett anser denne funksjonen for å være en konstruksjonsfeil. Man forteller ikke en bileier hva som er ideell temperatur i kupéen.

Motorwatt

#14
Her er engelsk manual for 2015 e-Golf: (fant noe på ca side 209, men har ikke søkt gjennom alt). Forøvrig lever jeg selv godt med 22○

https://www.dropbox.com/s/pey2rbo67xfifpv/2015-volkswagen-e-golf-88312.pdf?dl=0
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA