Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Anbefalinger på tilleggsutstyr

Startet av EmilJ, søndag 06. mai 2018, klokken 19:30

« forrige - neste »

EmilJ

Hei, skal vel snart innom forhandleren for å fintune på ekstrautstyrslisten ( ettermontert utstyr ).

Er det noen som har fått bil, og har noen erfaringer til hva man bør få forhandlermontert ved levering mtp bruksverdi og kost-nytte mtp ettermarkedsløsnibger? Har foreløpig kun tatt vinterdekk og matter på alle gulv.

elhansen

Bagasjeromsmatte er lurt. Det er teppe baki og det blir fort fullt av mye. Bagasjeromsmatta er vendbar, med en stoff side og en gummiert side.

Joltus

Beskyttelse på støtfangeren ved bagasjeromsluka.

Det er aldri dumt.

Støtter matte i bagasjerommet. Det får du jo en pakke i kombinasjon med beskyttelsen.

Stig85

2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

Triangle

Den beskyttelseslista for støtfangeren dekker ikke ytterkanten av støtfangeren i følge de bildene jeg har sett. Derfor ser det ut som den vil ha svært begrenset nytteverdi.

Tar forbehold om at dette er basert på promo-bilder, jeg har ikke førstehånds informasjon.

Dudi



Dudi

#7
Jeg har fått med en idiotisk gummimatte på førersiden. Den dekker jo ikke det tynne teppet bak. Dette teppet kommer til å se ut som en gjørmekladd om en stund. Trenger forslag til matter som kan dekke!

Dette er matter som ser ok ut, men dem er for Leaf gen 1. Spesielt førersidematten ser flott ut.




meitran

Sitat fra: Dudi på tirsdag 08. mai 2018, klokken 17:30
Jeg har fått med en idiotisk gummimatte på førersiden. Den dekker jo ikke det tynne teppet bak. Dette teppet kommer til å se ut som en gjørmekladd om en stund. Trenger forslag til matter som kan dekke!

Selgeren min foreslo å legge enda en matte under. Men da vil jo all lorten renne under matta, så det er ingen god løsning. Vil tro det kommer noe uorginalt etter hvert som man kan kjøpe.

Trond.m

Sitat fra: Frissy på mandag 07. mai 2018, klokken 07:27
Bagasjeromsmatte er lurt. Det er teppe baki og det blir fort fullt av mye. Bagasjeromsmatta er vendbar, med en stoff side og en gummiert side.
Er den vendbar ? Min matte har som du skriver stoff på den ene siden. Hvordan vender man den når den er skålformet ? Bretter man kantene til motsatt side ?

elhansen

Sitat fra: TM på tirsdag 08. mai 2018, klokken 20:28
Sitat fra: Frissy på mandag 07. mai 2018, klokken 07:27
Bagasjeromsmatte er lurt. Det er teppe baki og det blir fort fullt av mye. Bagasjeromsmatta er vendbar, med en stoff side og en gummiert side.
Er den vendbar ? Min matte har som du skriver stoff på den ene siden. Hvordan vender man den når den er skålformet ? Bretter man kantene til motsatt side ?

Ja, den brettes rundt. Må ta i litt, men det funker.

TJV

https://www.gytisautek.no/nissan-leaf-2018-bakfangerbeskytter-stal-mork 
Noen som har bestilt og montert slik støtfangerbeskyttelse ? Ser ut som den dekker også over kanten og ikke bare flaten oppå fangeren som den orginale. 
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Sense

Synes ikke den er verd 1200 kr. Du sparer omtrent 1000 kr. på å kjøpe slikt uoriginalt. Og den gjør samme nytten.

Roar Nicolaisen

Noen som har montert originale skvettlapper og kan dele erfaringer og evt bilder?

rusleape

Har dere noen gode sider for uoriginalt utstyr?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA