Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Summelyd fra MCU?

Startet av tony@lunatech.no, lørdag 05. mai 2018, klokken 23:25

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Kjørt S nå i 4 år og hentet en ny X i går.
Legger merke til en svak konstant summelyd med litt "jitter" som virker som om kommer fra bak MCU/dashboard. Virker som en blanding av en PC vifte og harddisk som står å tygger. Ingen høy lyd , men høres godt. Spesielt om AC slås av. Tenker det kan være en slags CPU/GPU vifte i MCU.
Kan ikke huske å ha hørt dette på min S.

Er dette normalt? Har alle denne lyden?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Slice


tony@lunatech.no

Takk. Imponerende side. Kan jo høres ut som punktet under og det ville forklare hvorfor jeg ikke har denne lyden i min andre vetran Tesla. Har andre her med AP2 denne?

6b. Hushed whirring sound from the passenger left vent, even when the car is off (cars after October 2016 with AP2). The fans on the AP2 processor unit behind the dash are running and will turn off in about a minute after the normal vehicle shutdown
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Vhagar

Jeg har den ulyden (fra MCU, høres ut som vifta taktfast slår borti en kabel som henger inntil bladene), skikkelig irriterende. Men som alt annet som er galt med desse bilene så mener service at det er heeelt innafor. Jeg satser på at det fikser seg med ny MCU (oppgradere til den nye Intel baserte) om jeg så må betale for det selv.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

tony@lunatech.no

Høres ut som samme lyd jeg har. Da er det kanskje normalt da og om det er vifta til AP2 CPU så vil det ikke hjelpe å oppgradere MCU (noe jeg også frykter blir ekstremt dyrt)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Vhagar

Absolutt ikke normalt, ingen av lånebilene jeg har hatt har hatt den lyden i det heletatt. Og tekniker nevnte at det var en kjent feil. Rett og slett en løs ledning som tar borti noen vifter. De skulle fikse det men ombestemte seg, med unskyldning om at "ulyden var innenfor feilmarginer". Heftig irriterende når man står i fergekø eller på ferga eller andre plasser man måtte stå stille og høre på ulyden. De skryter jo av camper-mode, neppe noen som vil campe med en slik ulyd gnagende gjennom natten. Jeg nekter å ha på radio for å dekke over en feil med bilen. Og i det siste så dukker det stadig opp ting, vurderer snart å heve kjøpet for Tesla gjemmer seg stadig bak at det er "innafor" marginene. Vel, Tesla er absolutt ikke innafor mine marginer lenger hvertfall.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Det der blir for dumt. Få de til å fikse det, kjør Forbrukerrådet.

Jeg er var for slike lyder, og kan ikke si at jeg har hørt det i vår X.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA