Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SP100D vs Panamera Turbo Se vs GT63S vs M5 competition

Startet av geear, fredag 08. mars 2019, klokken 14:22

« forrige - neste »

geear

Noen minutter med god underholdning, karismatiske karer:


https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw

La merke til at de ikke hadde enablet max battery power på Teslaen, men forsåvidt helt fair i så fall, siden det er ganske tragisk å vente 40-50 minutter på at den varmer batteriet.

Rollep

I'll take the Porsche any day :)

Kjørte en slik Panamera Turbo S E-Hybrid for et par uker siden, fantastisk bil.

Imagine

Sitat fra: Rollep på lørdag 09. mars 2019, klokken 10:06
I'll take the Porsche any day :)

Kjørte en slik Panamera Turbo S E-Hybrid for et par uker siden, fantastisk bil.

Her ser man resultater av ganske forskjellig reaksjonstid. Bilene er så raske på både bremsing og akselerasjon at det får stor betydning hvis man er 0,1 sekund forskjellig i reaksjonstider. Alle bilene er ekstremt raske.

Min rekekfølge vil være:
1. MB - helt rå bil og kjøreopplevelse med en motorlyd man ikke får i m5 eller panamera (gamle panamera var mye bedre på v8 lyd). Kan gjøres bakhjulsdreven og drifte. Kan kjøres i ulike 4wd moduser. Helt rått. Ingen over ingen ved siden av nye sports-sedaner.

2. Porsche - hybrid trekker ned selv om den er supersterk og 300kg i batterier er negativt - foretrekker vanlig panamera turbo, selv om den kanskje er noe tregere i akselerasjonen

3. BMW M5 - helt rå bil, men når ikke helt opp her. Driftmode og liknende kjørefølelser som MB trekker likevel opp. Utseendemessig blir den for kjedelig. Panamera er mye grommere til tross for ulempene med hybrid-deivlinjen, derfor rett bak Porsche.

4. Model S p100d- dette er den grenen bilen kan best og den akselererer helt utrolig. Dessverre et godt stykke bak de andre og den faller gjennom på kjørefølelse og akselerasjonen føles ikke like grom når den er elektrisk som når den får motorlyd. Utover det er den en meget bra elbil med godt utseende og i Norge har den en fordelaktig pris. Men også designet trenger en fornyelse nå.

Rollep

Bra innlegg :+1:

Hvis jeg hadde hatt prøvekjørt Mercen er det godt mulig jeg hadde plassert den på topp, lyden er nok et hakk bedre enn på Porschen. Den gamle Panamera GTS'en derimot, den hadde jammen gromlyd den ;D

Imagine

#4
Her er kjøreopplevelsesvideo av denne supergromme Merca:


https://m.youtube.com/watch?v=pFbRra9MRFA


Er det en bil som gir en følelse av at man ikke trenger noe annet så er det etter min mening den bilen der. For en flott bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA