Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opel Ampera / Chevrolet Bolt EV

Startet av Bybil entusiast, onsdag 02. mai 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

Bybil entusiast

I protest til Opel og deres kundebehandling ihht priser og leveringstider har jeg importert en Chevrolet Bolt EV fra USA til meg selv. Super bil med enda mer utstyr en Opel Ampera. Den kom på 355 000 ferdig registrert. Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe en annen Chevrolet Bolt som har gått mindre enn 10 000 km. Den står i USA og kan være her om 5 uker. Den kan jeg selge til noen som venter forgjeves på Opel Ampera. Alt utstyr begge pakker, Hurtigllader type 1, skinn, 360 kamera,
Prisen er kun 329000,-

Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

Elmo

Mye synsing om lademuligheter på Bolt i Norge, men når du allerede har en du selv har importert så kandu kanskje gi oss førstehåndsinformasjon ?? :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trekkoppbil

#2
Pass på å få fiksa og sletta alle tilbakekallinger, før du tar en bil ut fra Nordamerika. Det jeg har erfart med usa-biler av annet merke, er at det kan være litt bingo om fabrikanten vil påkoste tilbakekallinger, etter at bilen er kommet til Norge, og hvis det blir fiksa her, risikerer man at fabrikanten ikke oppdaterer databasen sin om at bilen din er fiksa, og det kan være et minus når du skal selge bilen. Her kan du slå opp på vin-nummeret for å se om bilen har gjenværende tilbakekallinger: https://my.gm.com/recalls

Jeg ser mange Bolter har bl.a denne tilbakekallinga:

    GM Program #:
    N172127150

    Date Issued:
    Apr 05, 2018

Program Title:

Loss of Propulsion High Voltage Battery Without Notification - Expires 4/30/2020

Program Description:

Certain 2017 model year Bolt EV vehicles may have a condition where the calibration will not detect the difference in the state of charge between the cell groups of the battery. This condition may not provide sufficient warning prior to a battery cell low voltage condition, which may result in a loss of propulsion. Only certain vehicles will experience the battery low voltage cell condition.

Repair Description:

Reprogram hybrid powertrain control module 2.


Bybil entusiast

Hurtiglader på Chevrolet Bolt kan benyttes med overgang på lik linje som tidlige Teslaer. Litt dyr overgang som koster 8000,-

Min bil hurtiglades aldri. Jeg lader når jeg sover eller jobber. Har alltid fulladet batteri når jeg skal noe. Har ikke ønske om å benytte denne bilen på langturer lengre enn en lading rekker. Kjørte 45 mil på mild vinter med full komfort i bilen.
Alle elbiler betinger i prinsippet at du har en god lademulighet hjemme.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

elekTrond

Fått solgt unna mange Bolter? :)

I hvilken grad er en Bolt på norsk jord online evt. off grid? Hva er i tilfelle et savn eller fordeler/ulemper med dette?
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA