Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av prod versjon av Niro

Startet av haggen, onsdag 02. mai 2018, klokken 12:14

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: gr på fredag 04. mai 2018, klokken 22:16
Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Som bare er direkte barnslig.
Du om det, jeg tar det som humor og syns det du driver med er verre.

Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Hvorfor ikke smøre seg med litt tålmodighet og ta diskusjonen når en vet noe konkret?
Hvorfor diskuterer vi prising i det uendelige? Hvorfor diskuterer vi utstyr, dekk, felger, farger, rekkevidde og annet utstyr? Hvorfor har vi et forum i det hele tatt - er det noe som trenger å diskuteres i det hele tatt? Kan vel bare vente og se?

Tåler man ikke diskusjon om annet enn det en selv ønsker å diskutere hadde det kanskje vært lurt å vurdere sin egen bruk av diskusjonsforumer?  :P


Counterpointer

Sitat fra: gr på fredag 04. mai 2018, klokken 22:16
Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Som bare er direkte barnslig.
Du om det, jeg tar det som humor og syns det du driver med er verre.

Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Hvorfor ikke smøre seg med litt tålmodighet og ta diskusjonen når en vet noe konkret?
Hvorfor diskuterer vi prising i det uendelige? Hvorfor diskuterer vi utstyr, dekk, felger, farger, rekkevidde og annet utstyr? Hvorfor har vi et forum i det hele tatt - er det noe som trenger å diskuteres i det hele tatt? Kan vel bare vente og se?

Tåler man ikke diskusjon om annet enn det en selv ønsker å diskutere hadde det kanskje vært lurt å vurdere sin egen bruk av diskusjonsforumer?  :P

AppleKnocker

Sitat fra: gr på fredag 04. mai 2018, klokken 22:16
Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Som bare er direkte barnslig.
Du om det, jeg tar det som humor og syns det du driver med er verre.

Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Hvorfor ikke smøre seg med litt tålmodighet og ta diskusjonen når en vet noe konkret?
Hvorfor diskuterer vi prising i det uendelige? Hvorfor diskuterer vi utstyr, dekk, felger, farger, rekkevidde og annet utstyr? Hvorfor har vi et forum i det hele tatt - er det noe som trenger å diskuteres i det hele tatt? Kan vel bare vente og se?

Tåler man ikke diskusjon om annet enn det en selv ønsker å diskutere hadde det kanskje vært lurt å vurdere sin egen bruk av diskusjonsforumer?  :P
:+1:
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

trykkertor

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 06. mai 2018, klokken 00:45
Sitat fra: gr på fredag 04. mai 2018, klokken 22:16
Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Som bare er direkte barnslig.
Du om det, jeg tar det som humor og syns det du driver med er verre.

Sitat fra: trykkertor på fredag 04. mai 2018, klokken 16:34
Hvorfor ikke smøre seg med litt tålmodighet og ta diskusjonen når en vet noe konkret?
Hvorfor diskuterer vi prising i det uendelige? Hvorfor diskuterer vi utstyr, dekk, felger, farger, rekkevidde og annet utstyr? Hvorfor har vi et forum i det hele tatt - er det noe som trenger å diskuteres i det hele tatt? Kan vel bare vente og se?

Tåler man ikke diskusjon om annet enn det en selv ønsker å diskutere hadde det kanskje vært lurt å vurdere sin egen bruk av diskusjonsforumer?  :P
:+1:
:+1: :+1: :+1:


Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: trykkertor på torsdag 03. mai 2018, klokken 15:30
Noen tror jo at bare de maser nok på et norsk forum og en norsk facebookside, så snur hele konsernet og monterer hengerfeste.
Det er helt sikkert en grunn til at vi ikke hører om hengerfeste på noen av disse elbilene.
Jeg tipper det har med usikkerhet rundt slitasje, overhoppheting og annet i drivlinjen.
Jeg maser også på norske forhandlere/importører. Både Kia og Hyundai har gitt tilbakemelding om at de jobber med å få typegodkjenning fra produsenten. Derfor ytring om en hvis optimisme i forhold til Niro. Jeg tror det handler vel så mye om at etterspørselen for elbil er større enn de klarer å produsere. Hvorfor "kaste bort" penger på typegodkjenning,  når man klarer å selge alle bilene uten?
Jeg er rimelig sikker på at markedet for elbil vokser betydelig når tilhengerfeste bilr standard i "normal" prisklasse. Mange med elbil har også en ICE med tilhengerfeste, flere av disse kunne hatt to elbiler i så tilfelle. Mange med en bil sitter på gjerdet, og kjører fortsatt ICE, av samme grunn. Jeg har kun elbil og savner tilhengerfeste, og hadde ikke valgt det uten god muliget for å låne bil med hengerfeste.

Hansi74

Kia Soul EV og Mitsubishi Outlander PHEV

hELgenen

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på mandag 07. mai 2018, klokken 17:13
Jeg er rimelig sikker på at markedet for elbil vokser betydelig når tilhengerfeste bilr standard i "normal" prisklasse. Mange med elbil har også en ICE med tilhengerfeste, flere av disse kunne hatt to elbiler i så tilfelle.

Korrelasjonen mellom hengerfeste til elbiler i normal prisklasse og momsinnføring på elbiler er skyhøy...


Cral

Da ser det ut til at ryktet om at de fjerner 12V batteriet stemte. På vidoeen, var det ikke lengre en "boks" i bagasjerommet til det batteriet.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

ebecker

Sitat fra: Cral på tirsdag 12. juni 2018, klokken 09:08
Da ser det ut til at ryktet om at de fjerner 12V batteriet stemte. På vidoeen, var det ikke lengre en "boks" i bagasjerommet til det batteriet.
Fjerning av batteriet er nok grunnen til at bagasjerommet øket fra 436 liter på hybrid til 451 på EV.


Cral

En i facebook gruppa har vært på messen og tatt en haug med bilder - 12V batteriet er flyttet til motorrommet.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

PionerThink

Høres fornuftig ut å få det foran på en forhjulstrekker ;D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

hELgenen

Sitat fra: Cral på onsdag 13. juni 2018, klokken 13:24
En i facebook gruppa har vært på messen og tatt en haug med bilder - 12V batteriet er flyttet til motorrommet.

Bilder???  Er ikke på face så flott om noen kan poste bilder

Cral

Kan ikke knabbe bildene hans og poste her...


Sent from my iPhone using Tapatalk
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Limodriver

Kan det ikke linkes til facebooksiden hans?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA