Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av prod versjon av Niro

Startet av haggen, onsdag 02. mai 2018, klokken 12:14

« forrige - neste »

haggen

Flyttet til egen tråd:
Niro EV prod versjon (etter som jeg forstod det) ble vist på Jeju ev expo i Korea i går.

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=A0bzYl-pF3g
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

goggo

Kun enkel ladeport ser det ut som, det betyr vel CCS. God nyheter i såfall.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

haggen

Prøvde å sammenligne med bilder av plugin:
Grill er endret.
Panser har de bulkene fra consept.
Skjørt forran og bak er endret med nye lys m.m.
En skjøt mindre på bakskjerm tror jeg.
Listen nede på dører ser anneledes ut.

Andre som ser noe?
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021



geear

Igrunnen positivt overrasket. Men ingenting i den videoen som tilsier det unevnelige, uten at det betyr at det IKKE kommer.

lirekassa

Er dette å regne som lansering? Trodde det først skulle skje en del senere i høst.

Om de har en produksjonsklar bil modell nå, så ligger de vel godt i rute ift. hva de har uttalt tidligere her til lands om når bestilling og levering vil finne sted.

Ikke så overrasket over at den er så lik - den er akkurat like hybrid/fossil-utgaven som Kona er. Liker egentlig designet godt som det er!


Counterpointer

Cool synes jeg

Gabrielsen og awd så hadde de hatt en killer

K.O

Hvis dette blir sluttproduktet synes jeg den er mye finere enn bensin/hybrid versjonen Håper de har klart å gjøre tilpasninger på baggasjerom. Regner med vinduene ikke blir mørke slik som på denne, da det vel ikke er lov.... Les frontvindu.... Stilig da!

Kårepåsporet

Sitat fra: Morten Christiansen på onsdag 02. mai 2018, klokken 14:18
Takstativ.

Veldig positivt :+1:
Synes dette ser helt ok ut. Er ikke wow, men hvis det var det jeg forventet måtte jeg bladd opp 2-3x minimum. Det ønsker jeg ikke.
Hengerfeste og litt større bagasjerom, gjerne så langt at en kunne hatt skiluke i baksetet.

Joltus

De vinduene er vel bare sorte for å unngå at det sees inn i bilen?

Sikkert ikke ferdig inni?

lirekassa

Tror heller ikke interiøret er helt ferdig i og med at de ikke har vist noe av det, men med levering i Sør-Korea fra juli så blir det nok ikke lenge til før vi får alle detaljene her :)

Her er pressemelding fra Kia Norge, link fått fra fb-gruppen:

http://www.mynewsdesk.com/no/kia-norge/pressreleases/kia-viser-de-foerste-bildene-av-helt-nye-niro-electric-2496437

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. mai 2018, klokken 17:19
Cool synes jeg

Gabrielsen og awd så hadde de hatt en killer
Fortsatt ikke noe eksplisitt at Gabrielsen ikke får bli med på tur. Jeg stemmer for at Gabrielsen skal få være med ;)

trykkertor

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på torsdag 03. mai 2018, klokken 14:10
Fortsatt ikke noe eksplisitt at Gabrielsen ikke får bli med på tur. Jeg stemmer for at Gabrielsen skal få være med ;)
Joda. Nok mas om hengerfeste nå.
Er jo kun stort sett hengerfeste som står i hodet på enkelte.
Det er så enkelt som at disse "små" elbilene ikke får hengerfeste fordi produsenten ikke vil være forsøkskanin på slitasje av drivverk og batteri.
Jeg er rimelig sikker på at hverken Kona EV, Niro EV, Leaf 60 eller nye Soul EV blir godkjent for å trekke henger.
Så kan vi la den ligge død til vi eventuelt hører annet.

Noen tror jo at bare de maser nok på et norsk forum og en norsk facebookside, så snur hele konsernet og monterer hengerfeste.
Det er helt sikkert en grunn til at vi ikke hører om hengerfeste på noen av disse elbilene.
Jeg tipper det har med usikkerhet rundt slitasje, overhoppheting og annet i drivlinjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA