Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det greit å dra ut kontakten til andre Teslaer?

Startet av N00b, tirsdag 01. mai 2018, klokken 15:35

« forrige - neste »

Muffinman

Mulig taxinæringen etterhvert vil støvsuge markedet for veterantesla da?
Vi tviholder ihvertfall på våre to, både på grunn av at den gamle batterikjemien viser seg å være veldig robust, og fordelene med superlading. Det betyr faktisk flere tusenlapper spart bare i ferien.

mthoring

#121
For meg betyr det ca null i året. Selv et par tusenlapper i året, altså at man superlader mer enn 1733kwh (8655km@200wh/km) i året, betyr bare 20.000 spart i løpet av 10 år. For næringsvirksomhet kan det sikkert ha en ikke ubetydelig verdi, for privat bruk så er vel stort sett verdien overdrevet for gjennomsnittsbrukeren.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Thor2014

Sitat fra: Muffinman på torsdag 24. mai 2018, klokken 12:28
Mulig taxinæringen etterhvert vil støvsuge markedet for veterantesla da?
Vi tviholder ihvertfall på våre to, både på grunn av at den gamle batterikjemien viser seg å være veldig robust, og fordelene med superlading. Det betyr faktisk flere tusenlapper spart bare i ferien.
Det hjelper ikke. Det står kjøpt etter 2017, fra Tesla eller tredjepart.

daktari

Jeg mener de ikke  kan endre betingelsene ved et produkt kjøpt før 15.12.2017. Det har blitt eksplisitt lovet at fri SuC følger bilen.

Husk at disse betingelsene gjelder all bruk i næring. Burde skremme vannet av alle næringsdrivende som reiser med Tesla/kjøpt på firmaet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amoss

Sitat fra: daktari på torsdag 24. mai 2018, klokken 22:06
Jeg mener de ikke  kan endre betingelsene ved et produkt kjøpt før 15.12.2017. Det har blitt eksplisitt lovet at fri SuC følger bilen.

For (brukt-)biler solgt av Tesla kan de så klart det. Da eier de bilen selv, og kan legge til eller ta bort funksjoner etter eget ønske (så lenge kjøper VET hva som kjøpes eller ikke kjøpes). Men når det gjelder biler kjøpt av tredjepart - som Tesla selv ikke har eid etter 15/12-17 så vil jeg tro du har helt rett.
Model S 85D

Elektra

Kan ikke bare de som syns det er greit å nappe ut ledninger sette en lapp på schuko stikket sitt med en tekst som "jeg godtar at du trekker ut stikket når lampene ikke blinker lenger"

De som ikke har slik lapp, vil ikke at den trekkes ut.

:-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA