Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lyd i høyre bakdekk etter å ha skiftet til sommerdekk

Startet av Gul Think 2011 lithium, tirsdag 01. mai 2018, klokken 13:14

« forrige - neste »

Gul Think 2011 lithium

Det høres ut som om noe tar borti, men ved ettersyn kan jeg ikke se hva det skulle være.
Kan ikke kjenne noe spesielt når jeg kjører bilen heller - kun denne lyden.
Har for sikkerhets skyld tatt av og på hjulet en ekstra gang - og etterstrammet mutterne på alle fire hjulene.
Noen forslag?

Gul Think 2011
2 gule

mohpet

Kan høres ut som om dekket tar borti ene innerskjermen. Se etter merker etter å ha kjørt litt i svinger. Om det er det må nok bakaksel skiftes etterhvert. Jeg hadde samme problemet på min tidligere.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Gul Think 2011 lithium

Jeg har sjekket innerskjermen, men det ser ut som om det er god nok klaring der.
Den buler en tanke, men slik ser alle innerskjermene ut.
Lyden kommer uansett om jeg kjører rett frem, bak, eller svinger.
2 gule

Warlock

Er vel et kjent problem at bakhjulene subber borti innerskjermen da denne til tider buler ut. Har sett løsninger der man setter inn tre ekstra skuer, og det funker sikkert.
Jeg klemte bare oppi en del sort marin&tek mellom plastdelene og la en tilpasset planke oppå innerskjermen før jeg skrudde på hjulet igjen for maksimal klemming. Ett døgn etterpå var det bare å fjerne planken, og det har vært glatt og flatt og ingen subbing siden...

Warlock

Om det derimot ikke er innerskjermen, kanskje du kan få med en venn og kjøre litt frem og tilbake mens den andre lytter i det du passerer (eller løpe ved siden av bilen)?

Gul Think 2011 lithium

Hei Warlock.

Og det var nettopp dette vi gjorde i sted - deretter noen velrettede slag med hammeren, rust falt ut og lyden borte  :D

Så deilig når det er så enkelt å fixe  8)

Ikke så unaturlig at litt rusk og flak settes i bevegelse når dekkene skiftes - og heller ikke så merkelig at det danner seg rust og annet rask i løpet av en vinter med rekordstrødde veier  ;)
2 gule

mohpet

Bra! Om det var bakaksel så vil du se at dekkene bak går ut nederst, inn øverst når du ser bilen bakfra.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Gul Think 2011 lithium

Lyden kom dessverre tilbake, men det viste seg å være en enkel sak.
Et par av hjulmutrene var en smule for lange - noe Elbilmek syntes var rart, siden disse hadde vært brukt til sommerdekkene tidligere.
Nå er de i hvert fall filt ned til passe lengde  :D

Det kjedelige er at sjåføren min ble påkjørt på vei til verkstedet, en taxi rygget inn i venstre forskjerm, og med gul bil - tar det tid å få tak i nye skjermer.

2 gule

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA