Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Outlander PHEV og fabrikkgaranti

Startet av Pp3lk, mandag 30. april 2018, klokken 14:26

« forrige - neste »

Pp3lk

Hei.

Er ny her på forumet. Har eit spørsmål. Er det nokon som har
erfaring med importert PHEV og garanti? Det gjeld ein Outlander importert frå Tyskland  i 2015 og den var registrert  hos tysk Mitsubishi forhandler februar 2015.

Ut frå det eg har lest meg til, og forstått, så er det då 5 års fabrikkgaranti som
gjeld i Europa..Denne er nok ikkje like omfattande som «Norgesgarantien»..?

Har og lest litt rundt Mitsubishi forhandlere, og at dei kan vere litt negative til dette? Nokon som sit med erfaring/svar?

erik e

Tror de fleste forhandlere har ett profft forhold til dette. Dette går bra.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Pp3lk

Har vært i kontakt med en forhandler som hevder at 5 års fabrikkgaranti i Europa ikke gjelder for biler registrert før 2016..?

fstromsv

Har en sak gående nå hvor jeg har fått samme beskjed (2014 modell).  Den norske garantien (5 år) må brukes.  Null informasjon å få ut fra MotorForum i den anledning.  Blir bare fortalt at de ikke får noen tilbakemelding fra importør.   Go figure!

fstromsv

Saken løste seg fint til slutt, men tok tid.  Forhandler tok grep og ordnet bytte av del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA