Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere elbiler = færre som bruker blinklys... (??)

Startet av bjorn_2390, søndag 29. april 2018, klokken 19:20

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: Mobileum på lørdag 05. mai 2018, klokken 17:06
Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 05. mai 2018, klokken 15:48

Til trådstarter: jeg så innslaget om hu sama fra NMCU, må si jeg ble provosert!

Diskriminering! :D

Må bare presisere at det nok sneik seg inn en ørliten trykksleiv

Beckern

Reportasjene i NRK er dessverre mer en svertekampanje fra UP en relevant informasjon. Tallene og uttalelsene er fra UP og de har tatt et svært selektivt periode-utvalg der tallene for 2012 var ekstremt lave, godt lavere enn året før, også bruker de det som basis for å bevise en "krafitg" økning.
Realitetene er at på tross av kraftig vekst i antall motorsyklister øker ikke antallet ulykker signifikant om man bruker et litt lenger (og langt bedre) periode utvalg. Tallgrunnalget er veldig svakt pga de lave tallene men kan se på det som trender men da gjør man lurt i å starte på et normalår og ha lange tidshorisonter
.
NRK synes å ha hengt seg på UP's kampanje og plukket de mest tåplige uttalelsene fra motorsykkelfolk fremfor å snakke med formann eller mediekontakt i NMCU. Jeg tipper de fisket lenge før de endelig fant en uttalelse som kunne brukes til å skape nyheter, for det er jo det man gjør nå, med aggressiv vinkling og de rette uttalelsene så skaper man nyheter. NRK har bedrevet dette en stund nå og tramper stadig over. Tar inn rene konspirasjonsteoertikere som "vaksieneeksperter" for å diskutere vaksiner sammen med seriøse forskere f.eks.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA