Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjørelengde

Startet av Per Krogstad, lørdag 28. april 2018, klokken 20:56

« forrige - neste »

Per Krogstad

Sikkert tatt opp flere ganger, men dette blir vi sikkert aldri lei av..
Jeg har en 2015 mod. I dag har jeg kjørt frem og tilbake Arendal - Oslo. Jeg må si jeg er litt skuffet. Jeg skjønner jo at 24mil er uaktuelt, men mer enn 10-12 mil hadde jeg forventet. Jeg har kjørt på ECO og har nok aldri vært over 90kmt. Merker stor forskjell over 70kmt, så mange km er kjørt til stor frustrasjon for andre bilister.
Har ladet med 22kW i ca 4-5t tilsammen.
Noen med lignende erfaringer?

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

minibiti

During the summer, I manage around 150 km driving on the highway at around 85 km/h. This is starting at 100% and stopping with 5-10% left.
I also have a R240.
Can it be that your BMS is old and gives you a SoH lower that it really is, hence not allowing you to use all the battery capacity?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Per Krogstad

10-12 mil fra 100% - 5%

BMS?
SoH?

Min bedre halvdel har en kollega som også har en 2015 R240. Når de snakker om hvor langt de har kjørt osv, får min halvdel inntrykk av at kollega klarer å kjøre lengere. Bare nevner det...

HCO

BMS er softwaren som styrer batteriet. Det var utfordringer med denne tidligere, så dersom du ikke har fått den oppgradert kan det hende det er der problemet ligger. Du trenger kun registrere en kundeklage, så får du oppgraderingen på garanti. Klag på unøyaktig gjettometer og lav rekkevidde.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

ladov

Min personlige rekord med Q210-modell er 14 mil med 25% igjen på batteriet.

Turen var 2-delt, 7 mil hver vei og bilen sto stille 2 døgn i mellomtiden. Perfekte forhold, 14 grader, overskyet og tørr asfalt, tett trafikk så jeg måtte kjøre økonomisk helt naturlig..det vil si opp mot 100 noe få steder, 60-80 mestparten av veien.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA