Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service utført

Startet av Usikker, torsdag 26. april 2018, klokken 16:53

« forrige - neste »

_OE_

Yep det går... Men vet ikke hva som skjer når bilen blir slått av... Hvis bilen er på og den står i neutral skulle ikke det være noe problem

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Usikker

På min er det automagisk at brekket drar til når jeg slår av så en løsning kan være å la den stå i N eller P med "motor" i gang
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Når jeg skiftet til sommerdekk... Så hadde det samlet seg vann/fuktighet vinterdekk/anleggsflate mot bil... Med felger lev av BOS... Og se selfølgelig påbegynt korrosjon... Noe dere andre opplevde ved dekkskifte?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


hanche

Sitat fra: Usikker på torsdag 03. mai 2018, klokken 22:22
På min er det automagisk at brekket drar til når jeg slår av så en løsning kan være å la den stå i N eller P med "motor" i gang
Har du sjekket om den automagien kan skrus av?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Fant dette i US manualen..   skal prøve det

• For neutral parking and prevention of freezing in winter, press down on
the electronic parking brake switch and turn the ignition button OFF.
Then, the brake will not lock auto-matically.
• During wintry season, the electron-ic parking brake may freeze. Avoid
gradients when parking the vehicle and park on safe and level ground.
When the EPB has to be used, block the wheel to prevent unin-
tended movement.
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Denne er totalt uleslig for meg usikker

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

#23
Yep takker.... He he godt de sjekker reservehjul

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

elektrolux

Sitat fra: EV666KM på mandag 21. mai 2018, klokken 11:01
Yep takker.... He he godt de sjekker reservehjul

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Dersom det er krysset av på sjekk av ikke eksisterende reservehjul er kanskje resten av sjekken like nonsjelant?

Legger merke til at lappen er helt ren, noe mine lapper aldri er etter en gjennomgang av kjøretøyet og at f. eks at dekktrykk og mønster er krysset av som sjekket uten at verdi er oppført. Ville sagt at dette er mangelfullt.

Nettopp derfor jeg heller bruker tid på å ta vedlikehold og sjekk selv, i stedet for all den tiden det faktisk tar å bestille, levere og hente bil på verksted.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Usikker

Den er nok ikke verd papiret den er skrevet på den servicen der....
Har forresten tatt av en hjul for å sjekke hva smøring av bremser kan være... ikke godt å si... ikke noe synlig i allefall.

Neste gang prøver jeg et annet verksted men før jeg eventuelt setter den inn en eller annen plass skal jeg ha sjekklista på forhånd for sjekke hva som skal utføres.
30k interval burde holde mer enn nok på en sånn bil såfremt man husker på å bruke bremsene ukentlig noe som lett kan gjøres ved å sette bilen i N når man triller nedover bakker
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA