Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service utført

Startet av Usikker, torsdag 26. april 2018, klokken 16:53

« forrige - neste »

Usikker

Da er "15000" service utført på ca. 14000 km
Tok 1 1/2 time, fikk kopi av en sjekkliste på hva som er gjort, ikke noe ny software, ikke nye karter, oljeflekker på skinnsete og rift i skinnrattet
Pris = ?   Fikk spørsmål om jeg hadde avtale....  fortalte bare at da blien ble kjøpt hadde Kia kampanje  på 3 års / 450000km gratis basic service + bremseservice, de skulle sjekke... ikke hørt noe mer.
Fikk stempel i boka på at alt er ok selv om det burde vært merket av for at det noe  små riper i lakken på panser.
Dårlig lakk på disse bilene...
Klar for nye 15000 km
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Jøzz da har du vel endelig utgave av *FirmWare*.... At kartet ikke er oppdatert høres rart ut.... Ble bremsene "vasket&smurt" ?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Usikker

Det med karter har jeg klaga på.... så de skulle sjekke litt mer rundt dette men jeg har også spurt Kia direkte ang. dette med karter om de har planer om å "slippe det løs" så man kan oppdatere selv.. svaret var negativt.
Tenkte å ta av et par hjul til helga for å sjekke om de har gjort noe,

Oljeflekker og rift i rattet jobber de å løse men det burde jo vært sånn at de fortalte meg at de hadde vært uheldig fremfor at jeg må klage.

Radio problemet med at jeg ikke for lagt alle kanaler på hurtigvalg var det ikke noe fiks på heller..
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34307.0

Denne kan heller ikke programmeres til automatisk å slå seg på igjen
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34929.0

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Ja hadde jo vært bedre at de benyttet tomtom på kartfronten.... Selv bruker jeg bare AndroidAuto/WAZE... Som jeg er fornøyd med da har jeg både GPS_spedometer og fotobokser på skjermen og kjekt å bruke telefonen til å oppdatere

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Usikker

Sitat fra: Usikker på torsdag 26. april 2018, klokken 16:53
Pris = ?   Fikk spørsmål om jeg hadde avtale....  fortalte bare at da blien ble kjøpt hadde Kia kampanje  på 3 års / 450000km gratis basic service + bremseservice, de skulle sjekke... ikke hørt noe mer.

Da har jeg hørt noe mer.. hvis man får rabatt når man kjøper bil bortfaller tilbudet som Kia Norge reklamerte med på sine WEB sider.

Mer info kommer venter bare på et svar fra forhandler før jeg drar denne over til Kia Norge og eventuelt forbrukerrådet for villeden markedsføring. Aner ikke hva prisen på servicen er... har ikke sett fakturan ennå. Det er prinsippet her jeg jakter på

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Såpass ja... Står ikke det i kontrakten? Skal sjekke min

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


_OE_

Har det i min kontrakt + det er gravert på nøkkelknippet som fulgte med bilen.... Jeg maste meg ikke til noe rabatt

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Usikker

Sitat fra: EV666KM på mandag 30. april 2018, klokken 19:14.. Jeg maste meg ikke til noe rabatt

Ikke jeg heller var bare noe selger ga for å runde av en sum
Dette er info som Kia hadde på sine WEB sider da jeg kjøpte min og her er det ingen * for å indikere eventuelle forbehold

Min ble kjøpt 29/6
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Da er det bare å gå videre med saken

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Usikker

Da er saken oversent til Kia Norge.
Forhandler har forklart at det er de som skal stå for dette, enten rabatt eller gratis service
Forhandler beklager at de ikke informerte om dette men forklarer at gratis service ville vært null rabatt.

Får se hva Kia Norge svarer om villende markedsføring
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Kia Norge mener at det er/var tilstrekkelig informasjon vedrørende den kampanjen...
Så det at jeg ikke spurte om det og at selger ikke nevnte det er underordnet, gidder ikke mer mas med dette  men  :-1:

Oppfordringen må være å spørre / grave / nevne / pløye alle WEB sider og få med alt på papiret og hvis det nevnes rabatter må man passe på at ikke noe strykes

Servicen kosta forresten 2400,- på 15000km
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

#11
Ok... Dette var dårlig gjort av forhandler.... Det viser vel at en må få sånnt skriftlig i kontrakten...Allt muntlig/eller at en går ut fra ting... Går ofte galt.... Blir spennende å se når jeg skal ha 1 års service... Om de prøver seg på noe.. Nå har jeg ikke hatt noe tull med bilen selv om den bare er kjørt < 6000 km.... Ser du nevner at service kom 2400...Så 3 års service tilsvarer 7200 kr... Håper avrunding av salgssummen var tilsvarende... Antatt de neste ikke blir høyere... BTW  var det noe forbruksmateriell i regningen?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Usikker

Sitat fra: EV666KM på torsdag 03. mai 2018, klokken 19:36Ser du nevner at service kom 2400...Så 3 års service tilsvarer 7200 kr... Håper avrunding av salgssummen var tilsvarende... Antatt de neste ikke blir høyere... BTW  var det noe forbruksmateriell i regningen?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Nå hadde jeg en bil i innbytte så rabatten kan vel alltids diskuteres men det som står oppført som rabatt dekker servicene i en del år fremover hvis det ikke blir dyrere men med så lite beveglige deler er det jo minimalt som kan ryke.
Er vel bremser som kan være det dyreste å ta tak på men for de som skrur selv kan dette fikses vedlikehodles selv... utfrodringa ligger eventuelt i å få av håndbrekken men her har vel @gove finni OBD kommandoen for å få satt de i service modus
Når det gjelder selve servicen var dette bare en liste med sjekkpunkter og alt var ok tok ca. 1 1/2 time
Kan få scanna den og lagt den ut her
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Sitat fra: EV666KM på torsdag 03. mai 2018, klokken 19:36
Så 3 års service tilsvarer 7200 kr...
Litt mer, tenker jeg, for det vanlige er vel at annenhver service også tar bremsene, og dermed koster noen kroner ekstra.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hanche

Sitat fra: Usikker på torsdag 03. mai 2018, klokken 20:04
utfrodringa ligger eventuelt i å få av håndbrekken men her har vel @gove finni OBD kommandoen for å få satt de i service modus
Det er vel bare å la være å trekke det til i utgangspunktet? Sett girspaken i P og skru av bilen. Det burde gå helt fint, så lenge du står på et (nesten) helt plant underlag.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA