Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NAF etterlyser elbil-svar

Startet av Amoss, torsdag 26. april 2018, klokken 13:47

« forrige - neste »

bno

#15
Kommentar til mitt innlegg ovenfor her:

a) Det er syklistene og fotgjengernes interesser «automobilorganisasjonen» NAF ønsker å fremme her. Det fremkommer klart når NAF presterer å uttale at «Med over 500 000 medlemmer representerer NAF langt flere syklister enn Syklistenes landsforening»
Hvorfor skal bileiere i det hele tatt være medlem av NAF?
Tolker det dit at om du har en sykkel, så er NAF rette organisasjon for deg.

b) NAF-medlemmer lokkes med rabatt-avtale - får «ingenting»
NAF-medlemmer tror de får billige dekk hos Dekkmann, men betaler det samme som alle andre.
I stedet har NAF kickback av salget på toppen av at nye medlemmer lokkes inn.

c) Det at de skal begynne å reparere biler på trafikkstasjonene tror jeg også er et stort og feil steg bort i fra uavhengigheten som trafikkstasjonene byr på.

d) NAF utgangspunkt for svært lenge siden ser man ikke lengre uansett hvor mye man skuer. I dag er dette blitt til en innbringende (for noe få) forretningsidèn å tjene penger å sikre egne interesser og å utnytte medlemmene som ei annen melkeku (sier ikke de nyttige idiotene).
I tillegg til at de oppfører seg som en gjøk og legger egg i andres reir. Nå forsøker de seg innen elbilforreningen sitt revir også. Hvor har NAF vært opp gjennom "elbil fremveksten (tiden) før de nå ser skriften på veggen?

Oppsummert:
Min vurdering er at NAF er å se på som et kapitalistisk konsern som har en egen interesse at ting fortsetter som i dag. Det vil ha utspilt sin rolle om noe få år.

De taler ikke bilistenes sak og om de mot formodning skulle slå en kile inn i elbilforeningen som de har gjort under a) ovenfor, så tror jeg det blir stusselige greier også for oss elbil eiere med et konkurrerende og selvopptatt NAF som ene og alene er til for seg selv. Gud forby.

Livslengden på dette konsernet (for å parafrase meg selv) er avhengig av fossil og vil nok arbeid for at deres interesser (sykkel og) fossil lever så lenge som mulig.

doldis1

Hmm, jeg er medlem i NAF av gammel uvane så og si. Har ikke brukt de en eneste gang på alle disse årene hva jeg kan minnes så det slo meg at gammel uvane kanske bør vendes  :laugh:
NAF, i morgen skilles våre veier, bladet deres er forresten et makkverk også, det eneste jeg har lest der de siste årene er artikkelen om TM3, resten har gått ulest i papirkørja...

bno


THE

Har vært NAF-medlem siden jeg kjøpte min første bil midt på 90-tallet, men før fornyelse av abonnementet 1. mai i år så ble det sendt en oppsigelse.

Føler at NAF har utspilt sin rolle de siste årene. Synes veldig mye av det de har jobbet med de siste årene blir halvhjertet og lite helhetlig. De prøver å framstå som både bilist-, miljø-, transport- og sykkel-organisasjon, men min oppfatning er at de klarer ikke å få noe målrettet ut av noen av satsingene. Bladet Motor er jo også blitt mer en reisekatalog enn et tidsskrift med faglig innhold.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

bno

#19
@THE
Grei oppsummering som jeg stiller meg fullt ut bak

Ferry

Sitat fra: Doldis1 på torsdag 03. mai 2018, klokken 23:13
Hmm, jeg er medlem i NAF av gammel uvane så og si.

Been there.. Gjorde som deg for et par år siden. Ingenting jeg har savna.

tomrh

Skulle vært artig å tatt en kaffe med Christina Bu og hørt hva hun egentlig mener om NAF. :) Selv er det nesten 5 år siden jeg meldte meg ut. Merket fort en ganske stemoderlig holding derfra.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

kodalse

Jeg meldte meg ut for halvannet år siden etter å ha vært medlem siden 1986.
Opprinnelig grunn veihjelp (kjekt for en ungdom med gamle biler), veiboka og gjensidige avtale.

Alle disse grunnene var oppbrukt for flere år siden da jeg tok gjennomgangen av unødige utgifter.

Veihjelp - dekket av forsikring til samme pris som NAF
Veiboka - Har kjørt på GPS rundt 15 år når det har vært aktuelt.
Gjensidige - Gikk ut med høye kneløft etter å ha blitt påkjørt i 1996 uten noen form for hjelp fra forsikringsselskapet.

Ingen eller ubetydelige fordeler gjennom medlemskapet i dag.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

bno

Her er mange gode poenger gitt.  :+1: Så får vi passe på at foreningen får den back up og støtte de må og fortjener så vel.

Amatøren

 :+1:  @THE

Traff spiker'n på hodet der.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA