Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kundebiler er nå i produksjon :)

Startet av HPSE, onsdag 25. april 2018, klokken 09:56

« forrige - neste »

bno


Limodriver

Jeg er enig i at de blir kvitt biler produsert etter standardspesifikasjon. Denne spesifikasjonen vil da trolig ikke passe til ventelisten. Dersom de da tilbyr personer lenger ned på ventelisten biler fordi de ikke har klart å ta imot bestillinger er jeg av den oppfatningen at de mister seriøsitet.

Ventelisten slik Hyundai initielt etablerte den var ryddig og en god ordning. Nå er det viktig å sluttføre løpet over målstreken og ikke gi opp på oppløpsiden.

Trond.m

#17
Det blir interessant hvordan de løser dette. Det ideelle ville være at alle bilene som produseres uten kjøper legges i en database som de første som bestiller kan plukke fra, i rekkefølge. Hvis vi snakker om et lite antall biler er det kanskje mulig, men jeg tviler på at dette skjer. Uansett haster det nå med å få ut priser og starte ordremottak.  Hvis kundene på prioriteringslisten skal få rimelig tid til å bestemme seg (minst 1uke) og fabrikken trenger noen uker fra bestilling til produksjon, så blir det mange standard-biler.

navyelsen

Er jo også en stor sannsynlighet at dette er "Launch edition" som nå går i produksjon.
Både Nissan og Jaguar kjørte samme taktikk, med ferdigspekkede launch-biler til de første som bestilte.
Så åpnet de opp for biler etter kundens valg på et senere tidspunkt...

Men dette stemmer likevel ikke helt overens med siste mail fra Hyundai, hvor det sto at alle biler ville bli toppspekket med 60kWh. Med eneste tilvalg som tak, seter og lakk...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

bno

#19
De tar en Tesla  :) trur eg. Da mener jeg de tar å spekker bilene med alt både skinn og takluke (maksimere profitten). Hvorfor takluke også, vel gangspunktet var njet til takluke i kombinasjon med kontrastfarget tak. Det tror jeg blir  "Launch edition."
Kontrastfarger uten takluke for de det gjelder vil være senere muligheter. Dominerende farve vil antagelig være Dark night som de fleste kan leve med for å si det slik. Teori som de fleste spåkoner her inne. 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA