Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW iX3 Concept avduket (25.04.18)

Startet av JorgenM, onsdag 25. april 2018, klokken 08:14

« forrige - neste »

1000kwh

Jeg liker at elbiler har et sprekt og moderne design. BMW i3 er et skikkelig frisk pust i BMWs endeløse rekke av kliss like modeller som har mistet alt særpreget BMW en gang hadde.

Dette må være den minst spennende nyheten av de alle.  ::)

snoemann

På samme måte som I-pace så forstår jeg ikke helt plassering av ladeluken.

Det er greit nok at det vil fungere fint i Ionity ladestasjonene, men for meg ville det vært fint å hatt tilgang på alle fortum og grønn kontakt ladestasjonene også.

https://insideevs.com/bmw-ix3-to-be-produced-in-china-exported-worldwide/#lg=1&slide=6
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Klykken

Likte ikke iX3en jeg heller. Kia-nyrer og lite innbydende design. Bytter i3 med TM3 når den kommer, og fossilbilen selges til fordel for TMS.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bobakka

Det må vel være bra at elbilen til forveksling ligner en vanlig ICE bil
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Panduck

Det virker veldig som om min i3 blir første og siste BMW jeg kommer til å eie. "Hvorfor er det dumt at en elbil skal se ut som en ICE bil?" - fordi vi nå har en gyllen mulighet til å bryte med "gamle vedtatte sannheter" om hvordan en bil skal se ut.

Greit at noen vil ha ting slik det har vært, men jeg vil neppe gå videre med BMW om dette er representativt for hva de tenker..

Ansjosfilet

Dette konseptet er muligens det dølleste jeg noen gang har sett.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

moonbuggy

Sitat fra: Panduck på søndag 29. april 2018, klokken 14:01
Det virker veldig som om min i3 blir første og siste BMW jeg kommer til å eie. "Hvorfor er det dumt at en elbil skal se ut som en ICE bil?" - fordi vi nå har en gyllen mulighet til å bryte med "gamle vedtatte sannheter" om hvordan en bil skal se ut.

Greit at noen vil ha ting slik det har vært, men jeg vil neppe gå videre med BMW om dette er representativt for hva de tenker..
Audi hadde samme problem med sin A2. De lagde en fantastisk bil, problemet var bare at for få ville ha den.
Man kan også se "problemet" i leserinnleggene under i3. "Bilen er bra", men man ønsker seg, "det og det" i tillegg.
Når markedsfolkene summerer ønskene, i hvert i Norge, ender man opp med en firehjulstrekker SUV, med krok og god plass.

Stikkkontakt

Sitat fra: Ansjosfilet på søndag 29. april 2018, klokken 19:11
Dette konseptet er muligens det dølleste jeg noen gang har sett.

Ser ikke helt problemet.
Her tar man verdens mest populære Premium-SUV og utruster den med en herlig elektrisk drivlinje og da er det plutselig en katastrofe.

Panduck

Sitat fra: moonbuggy på mandag 30. april 2018, klokken 11:07
Når markedsfolkene summerer ønskene, i hvert i Norge, ender man opp med en firehjulstrekker SUV, med krok og god plass.

Noe som Tesla ModelX er. Det går ann å lage det som du beskriver, uten å måtte lage en "la oss bygge en elbil slik alle bensinbiler har vært tidligere". Tesla har vist at folk tør å gå for nye ting, det virker det som om VW og andre endelig har forstått. BMW viser her noe annet.

JorgenM

Smaken er heldigvis som baken :)

Media ser ut til å være positive til designet i alle fall.
Jeg var skeptisk først, men det har vokst på meg og nå synes jeg den ser langt mer futuristisk ut enn fossil-versjonen (som er litt cartoon'ish i fronten).

De som ønsker rendyrket BMW elbil må nok vente på iNext (i9), men den blir selvsagt langt, langt dyrere også :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

1000kwh

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 30. april 2018, klokken 11:22
Sitat fra: Ansjosfilet på søndag 29. april 2018, klokken 19:11
Dette konseptet er muligens det dølleste jeg noen gang har sett.

Ser ikke helt problemet.
Her tar man verdens mest populære Premium-SUV og utruster den med en herlig elektrisk drivlinje og da er det plutselig en katastrofe.
Ikke katastrofe, bare veldig kjedelig. X3 har jo vært en kjedelig bil fra starten av.

JorgenM

Ja, X3 har vel alltid vært litt kjedelig. Mainstream for å appellere til massene. Praktisk og av høy kvalitet.

iX3 ser ut til å bli litt mer fancy, trolig nedtonet i endelig versjon, men kommer uansett til å selge svært bra siden den blir en av de aller første EL-SUV'ene tilgjengelig.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

#42
Video av bilen:

Også interessant noe av det han sier: at bilen "will arrive" i 2019 og at lanseringsutgaven trolig får 2 motorer, mens konseptet kun har 1.

https://www.youtube.com/watch?v=TsWpalg9lcw
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorEl

Nå ser den jo plutselig litt stilig ut ??? Lurer på om den "bare" skal ha 70kwh batteri? Da burde den bli billigere en de bilene som stiller med 90 og 100 batterier?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Vind

Sitat fra: snoemann på lørdag 28. april 2018, klokken 09:15
På samme måte som I-pace så forstår jeg ikke helt plassering av ladeluken.

Det er greit nok at det vil fungere fint i Ionity ladestasjonene, men for meg ville det vært fint å hatt tilgang på alle fortum og grønn kontakt ladestasjonene også.

https://insideevs.com/bmw-ix3-to-be-produced-in-china-exported-worldwide/#lg=1&slide=6
Dette er samme stedet de fleste europeiske biler vil få laderen plassert. Alle BMW (bortsett fra i3) har den der allerede, samme med Volvo, Audi, I-Pace osv.  Det fungerer helt fint på Hurtigladere, har sjekket.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA