Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW iX3 Concept avduket (25.04.18)

Startet av JorgenM, onsdag 25. april 2018, klokken 08:14

« forrige - neste »

snoemann

Sitat fra: Vind på onsdag 02. mai 2018, klokken 17:13
Dette er samme stedet de fleste europeiske biler vil få laderen plassert. Alle BMW (bortsett fra i3) har den der allerede, samme med Volvo, Audi, I-Pace osv.  Det fungerer helt fint på Hurtigladere, har sjekket.

Det var betryggende å høre.
Hva slags bil har du testet på?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

turfsurf

Sitat fra: Vind på onsdag 02. mai 2018, klokken 17:13
Dette er samme stedet de fleste europeiske biler vil få laderen plassert. Alle BMW (bortsett fra i3) har den der allerede, samme med Volvo, Audi, I-Pace osv.  Det fungerer helt fint på Hurtigladere, har sjekket.
På forskjermen ser det jo ut som om det bare er plass til type 2 kabel. Fin plassering på førersiden dog. Men det er jo en luke bak på høyre side og, kanskje den blir CCS?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 01. mai 2018, klokken 10:11
Ja, X3 har vel alltid vært litt kjedelig.....

iX3 ser ut til å bli litt mer fancy, trolig nedtonet i endelig versjon........
Bilen virket kjedelig med en gang, men ser friskere ut enn X3. Men om ix3 skal bli mindre fancy, og mer nedtonet enn den som er vist fram? Da er det vel bare en X3 med batteri?
Synes det minner om E-golf, bare at E-golf er den flotteste golfen som noengang er laget 8) Men fremdeles kun en golf med batteri og drivverk.
Hadde forventet av BMW en sexy bil, med mye carbon slik det er i bmw i3. Trodde de ville bygge videre på det de har lært...men men selger den bra så er det 1-0 til BMW..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorgenM

Carbon blir nok for dyrt hvis de skal konkurrere mot tilsvarende SUV fra de andre premium-merkene. De fleste skal jo også selges i Kina (50% av BMWs totale salg)

Synes fortsatt det er rart at overhodet ingen journalister ser ut til å ha stilt BMW mer detaljerte spørsmål om iX3...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorEl

Sitat fra: JorgenM på torsdag 03. mai 2018, klokken 12:06
Carbon blir nok for dyrt hvis de skal konkurrere mot tilsvarende SUV fra de andre premium-merkene. De fleste skal jo også selges i Kina (50% av BMWs totale salg)

Synes fortsatt det er rart at overhodet ingen journalister ser ut til å ha stilt BMW mer detaljerte spørsmål om iX3...
Om de fleste bilene skal selges i Kina, kan det jo være BMW ikke tror den vil selge nok i Europa/USA...Det sier vel sitt om den bilen. Eller? Må jo være en god grunn som ligger bak?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Sitat fra: JorgenM på torsdag 03. mai 2018, klokken 12:06
Synes fortsatt det er rart at overhodet ingen journalister ser ut til å ha stilt BMW mer detaljerte spørsmål om iX3...
Er vel fortsatt bare en konseptbil, hvor det innvendige ikke er tenkt ut enda.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Det innvendige er nok nærmest identisk med normale X3, og de fleste andre BMW-modeller. Neppe noe fancy a-la i3 der altså.

JorEl: av de ca 1,2 mill bilene BMW selger per år så selges ca 600k i Kina, altså halvparten. BMW selger til og med en lang versjon av X3 der, mener å ha lest at iX3 skal komme i lang versjon eksklusiv for Kina også.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Her må jeg arrestere meg selv :)

BMW selger ca 2,1 mill biler/år (2017, ikke inkludert Mini og RR) og 600k (2017) i Kina, så altså ikke fullt halvparten.


BMW la forresten nettopp fram siste kvartalsregnskap og det ble nok en gang satt rekordoverskudd :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

zener

Noen som vet om det blir en form for kø ordning for iX3?

JorgenM

Det er vel trenden, så tipper JA.
De som har meldt interesse på bmw.no får kanskje muligheten først.

Den lokale forhandleren har allerede signert kontrakter på iX3, disse legges sikkert inn aller først.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

tessy


bmw.no/vipps

Er reservasjons siden til ix3, depositum på 15.000,- fullt refunderbart..

Cral

Det reservasjonssystemet virket litt jalla :p

15000 via vipps.. og ingen e-post eller annen kvittering, enn den i vipps appen....
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Troald

Sitat fra: Cral på mandag 03. september 2018, klokken 08:10
Det reservasjonssystemet virket litt jalla :p

15000 via vipps.. og ingen e-post eller annen kvittering, enn den i vipps appen....

Jeg har fått e-post, faktisk 2 ganger.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

TB

Betaling via Vipps for større sum blir gebyr på 1,75-2,25 prosent.
15000 kr x 1,75 %= 262,50 kr
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Trond.m

Sitat fra: TB på mandag 03. september 2018, klokken 08:27
Betaling via Vipps for større sum blir gebyr på 1,75-2,25 prosent.
15000 kr x 1,75 %= 262,50 kr
Det gebyret må det være BMW som betaler. Jeg er bare trukket 15.000 kr av kontoen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA