Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW iX3 Concept avduket (25.04.18)

Startet av JorgenM, onsdag 25. april 2018, klokken 08:14

« forrige - neste »

PionerThink

He-he, nå er vel ikke bilene med elektrisk drivlinje kjent for å ha kardang, men heller egen motor på de to akslingene hvis den skal ha trekk på alle hjul :D
Det nevnes jo at den skalerbare arkitekturen kan inneha ulike fremdriftsformer i kombinasjon, så mulig det kommer en med 4-hjulstrekk i fremtiden?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

bmw2002

Selv om jeg har kjørt BMW de siste 15 årene så frister ikke denne bilen så mye.  Da har jeg mer tro I-Pace og e-tron som designet som en elbil fra grunnen av. Føler det blir for mange kompromisser her.

jkirkebo

Sitat fra: Tellus på onsdag 25. april 2018, klokken 10:13
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 25. april 2018, klokken 10:04
Sitat fra: Tellus på onsdag 25. april 2018, klokken 09:31
Blir prisen langt ned på 400-tallet så vil det ikke ble solgt mange M3 her i landet.

M3 vil vel sannsynligvis starte på under 300k, kanskje så lavt som 280k. Dvs. en vesentlig rimeligere bil enn en iX3 til kanskje 420k i startpris.

Det er jeg rimlig sikker ikke kommer til å skje. I hvert fall ikke hvis den kommer neste år. Starter M3 under 400K så skal alle være rimlig happy.

Ja, ikke for den første modellen med LR og Premium selvsagt. Men vi får vel forvente at den rimelige modellen med lite batteri og med mindre utstyr kommer etterhvert? Om billigste modell i 2020 starter på over 400k er det nok mange potensielle kunder som faller fra. Inkludert oss.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JorEl

Innovativ og spenstig, og den kommer nå---not.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorgenM

Tesla Model 3 diskusjon har ingenting i denne tråden å gjøre. Disse er ikke engang i samme klasse... Takk.

"Vanlig" X3 vs iX3 bilder fra bimmertoday.de :







Var på visning av nye X3 da den ble lansert og det var som å bade i premium sammenliknet med alt annet jeg har hatt (også i3, selv om i3 har bedre materialer). Håper denne får samme interiøret.


Brtiske Auto express har noen live-bilder av bilen:
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/x3/103308/new-2020-bmw-ix3-previewed-by-concept-at-beijing

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

I denne artikkelen:

Avduket drømme-elbil for nordmenn
http://www.side3.no/motor/bmw-ix3-na-far-vi-en-smakebit-pa-bmws-elektriske-suv/3423462511.html

står følgende:
- De to motorene yter til sammen 200 kW (270 hestekrefter)
(....)
- BMW iX3 kan leveres dermed med firehjulstrekk. Som nevnt yter de to motoren til sammen 200 kW.

Men kan selvsagt være at de har misforstått.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Mr Oizo

På en tysk side stod det "netto batterikapasitet på mer enn 70 kwh"
Her står det at de skal ha tre størrelser, 60, 90 og 120 kwh: https://www.tv2.no/a/9815202
IX3 blir helt klart bygget på CLAR arkitekturen. Det som kan bekymre litt er at denne bilen skal bygges i Kina, vi får håpe den er bygget som en tysk bil fordi.
Prismessig vil jeg regne med rundt 600 ferdig utstyrt på veien med det meste av utstyr, 2 sett hjul og krok.

JorEl

På bildene til JorgenM liker jeg helt klart elbilen best. Faktisk tøff forfra og bakfra. Men litt kjedelig fra siden. Kanskje den ser bedre ut i levende live :)
Kjekt med et ekstra el-alternativ, det skal BMW ha.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorgenM

Man kan nå registrere seg på interesseliste for iX3 hos BMW Norge:

https://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/iX3/2018/oversikt.html

- Ved å fylle ut kontaktinformasjonen nedenfor er du automatisk blant de første som vil få eksklusiv informasjon om reservasjonsmuligheter for den kommende fullelektriske BMW iX3. Din registrering er ikke bindende og er kun en påmelding for videre nyhetsbrev.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Vind

Sitat fra: Mr Oizo på onsdag 25. april 2018, klokken 19:07
Prismessig vil jeg regne med rundt 600 ferdig utstyrt på veien med det meste av utstyr, 2 sett hjul og krok.
Dette er ren gjetting, både prisønske og mulighet for hengerfeste.  Jeg foreslår at man eventuelt oppretter en egen "gjettetråd", men med erfaring fra en del av de andre foraene her så tror jeg man skal vente med å spekulere for mye til det kommer noe offisielt.  Tviler på at vi får noe mere før om minst ett års tid.  Bilen som er avbildet er helt klart en prototype.  Den mangler også f.eks hurtiglading, har en svært enkel ladeluke. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

kbb

Sitat fra: Vind på torsdag 26. april 2018, klokken 14:50
Sitat fra: Mr Oizo på onsdag 25. april 2018, klokken 19:07
Prismessig vil jeg regne med rundt 600 ferdig utstyrt på veien med det meste av utstyr, 2 sett hjul og krok.
Dette er ren gjetting, både prisønske og mulighet for hengerfeste.  Jeg foreslår at man eventuelt oppretter en egen "gjettetråd", men med erfaring fra en del av de andre foraene her så tror jeg man skal vente med å spekulere for mye til det kommer noe offisielt.  Tviler på at vi får noe mere før om minst ett års tid.  Bilen som er avbildet er helt klart en prototype.  Den mangler også f.eks hurtiglading, har en svært enkel ladeluke.

CCS på høyre bakskjerm antageligvis

Lepet65

Hvis de skal selge den i Tyskland bør den ligge i prissjiktet til sammenlignbar model, feks xDrive 30d som har 195 kw motor og som koster fra 55000 €.

Mr Oizo

Sitat fra: JorgenM på onsdag 25. april 2018, klokken 15:14
Var på visning av nye X3 da den ble lansert og det var som å bade i premium sammenliknet med alt annet jeg har hatt (også i3, selv om i3 har bedre materialer). Håper denne får samme interiøret.
Hvordan sammenligner du den med eksempelvis F10 eller G11, hvis du har noe kjennskap der?

JorgenM

Har bare erfaring fra F10, men har samtidig ikke prøvekjørt nye X3. Men har hatt både E53 X5 (V8!) og E70 X5 og kvaliteten på interiøret er helt klart løftet et hakk (slik det sikkert er på alle siste generasjon BMW'er). Kjørte min TMS når jeg skulle se på nye X3, selvsagt en topputstyrt demobil, og det ble mildt sagt en skikkelig nedtur å sette seg inn i S'en igjen etter å ha prøvesittet X3 :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Ta en standard X3, stikk på nærmeste Kia-forretning og kjøp en KIA-grill for et par tusenlapper. Litt sparkel og maling, dikt opp noen tall som går fint å få til uten store anstrengelser i løpet av et par år, presenter BMW iX3! I god Kina-ånd!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA