Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW investerer 15 milliarder Euro og oppretter nytt elbilmerke i Kina

Startet av cyber, tirsdag 24. april 2018, klokken 20:13

« forrige - neste »

cyber

Volkswagen AG utvider sitt engasjement i tillegg til tidligere avtaler mht investeringer for utvikling av elbiler og bilautonomi i Kina.
Frem til 2022 vil VW og kinesiske samarbeidspartnere legge 15 milliarder Euro ( 145 millioner NOK ) i fremtidsprosjekter i verdens største elbilsmarked.
Samtidig presenterer VW sitt nye elbilmerke SOL i et JointVenture-partnerskap med kinesiske JAC.
Som første SOL-modell kommer en offroad som ventes på markedet allerede i inneværende år.
Alt ifølge den nye VAG-sjefen Diess og VW Kinasjef Heizmann på Beijings automesse.
( fra Automobilwoche 24.4.18 ).

Amatøren

Sitat fra: cyber på tirsdag 24. april 2018, klokken 20:13
Som første SOL-modell kommer en offroad som ventes på markedet allerede i inneværende år.

Lurer på hvor lenge de har arbeidet med det?

Hvorfor kommer ikke I.D. serien i år da?

Kan det være "prototyper" solgt som eget merke og betatestes av vanlige folk?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

automat

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 24. april 2018, klokken 21:56
Sitat fra: cyber på tirsdag 24. april 2018, klokken 20:13
Som første SOL-modell kommer en offroad som ventes på markedet allerede i inneværende år.

Lurer på hvor lenge de har arbeidet med det?

Hvorfor kommer ikke I.D. serien i år da?

Kan det være "prototyper" solgt som eget merke og betatestes av vanlige folk?

Tipper det er snakk om det kinesiske markedet, ikke det europeiske. Og at kinesikse JAC har stått for utviklingen.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Amatøren

Sitat fra: automat på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:16
Tipper det er snakk om det kinesiske markedet, ikke det europeiske. Og at kinesikse JAC har stått for utviklingen.

Tenkte også det var for det kinesiske markedet.

Er Volkswagen kun investor?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Løve

De som tror at VW ikke mener alvor med elbilsatsingen sin vil bli tatt grundig på senga. Alt VW gjør om dagen viser at de fra 2020 av vil komme massivt innen elbil. Ikke se på hva VW sier, men se på hva de gjør av investeringer.

Kristian O

Sitat fra: Løve på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:31
De som tror at VW ikke mener alvor med elbilsatsingen sin vil bli tatt grundig på senga. Alt VW gjør om dagen viser at de fra 2020 av vil komme massivt innen elbil. Ikke se på hva VW sier, men se på hva de gjør av investeringer.
Korleis er dei talla?
Husk at når det står «elektrifisering» så betyr det som regel hybridløsning.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Rollep

Sitat fra: automat på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:16Tipper det er snakk om det kinesiske markedet, ikke det europeiske.
Det får vi inderlig håpe, trenger ikke Kina-biler i Europa. Vi transporterer allerede hit mer enn nok ræl fra resten av Asia.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

bno

Sitat fra: Løve på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:31
De som tror at VW ikke mener alvor med elbilsatsingen sin vil bli tatt grundig på senga. Alt VW gjør om dagen viser at de fra 2020 av vil komme massivt innen elbil. Ikke se på hva VW sier, men se på hva de gjør av investeringer.

Du er og blir en støykilde Løve. Det du fremfører er det reneste tøv. Sitat: "Alt VW gjør om dagen" sitat slutt.

Gi oss en innføring i hva som menes med alt de gjør bortsett fra og presentere noen prototyper som de kanskje skal produsere en gang i fremtiden og du trenger heller ikke rippe opp i de 250 Milliardene de har kastet bort i US, ei heller trenger du ta med at de i Europa ikke har kjøpt tilbake en eneste bil, med et unntak og da argumenterte VW med at det i dette ene tilfelle ikke ville skape en presedens og derfor godtok dommen.

Men du kan da starte med den massive lobby virksomheten (med god hjelp og støtte av Merkel) overfor Kinesiske myndigheter for å påvirke de til ikke å iverksette zero emission plan. Denne har de fått utsatt fra 2018 til 2020 og det kan vi takke Tyskeland (les VW) for.


Øystein16

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:32
Sitat fra: Løve på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:31
De som tror at VW ikke mener alvor med elbilsatsingen sin vil bli tatt grundig på senga. Alt VW gjør om dagen viser at de fra 2020 av vil komme massivt innen elbil. Ikke se på hva VW sier, men se på hva de gjør av investeringer.
Korleis er dei talla?
Husk at når det står «elektrifisering» så betyr det som regel hybridløsning.
Treng hybridisering vera eit problem? Folk kjøper vel bil etter sine behov. Me har ein ladbar hybrid. Elbileigarane i familien synes det er veldig greit med den, sjøl om elbilane dei har er temmelig like/store.

Kristian O

Sitat fra: Øystein16 på onsdag 25. april 2018, klokken 15:01
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:32
Sitat fra: Løve på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:31
De som tror at VW ikke mener alvor med elbilsatsingen sin vil bli tatt grundig på senga. Alt VW gjør om dagen viser at de fra 2020 av vil komme massivt innen elbil. Ikke se på hva VW sier, men se på hva de gjør av investeringer.
Korleis er dei talla?
Husk at når det står «elektrifisering» så betyr det som regel hybridløsning.
Treng hybridisering vera eit problem? Folk kjøper vel bil etter sine behov. Me har ein ladbar hybrid. Elbileigarane i familien synes det er veldig greit med den, sjøl om elbilane dei har er temmelig like/store.
Nei, det treng ikkje vêr eit problem. Men det blir ofte framstil som «storstilt satsing på elbil» når «elbil» = 20 hybrid-modeller og 1 elbil.
Da er hybridisering et problem, fordi elbilsatsinga ikkje er så voldsom som det vart gitt inntrykk av.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Øystein16

Sitat fra: Kristian O på onsdag 25. april 2018, klokken 15:34
Nei, det treng ikkje vêr eit problem. Men det blir ofte framstil som «storstilt satsing på elbil» når «elbil» = 20 hybrid-modeller og 1 elbil.
Da er hybridisering et problem, fordi elbilsatsinga ikkje er så voldsom som det vart gitt inntrykk av.
Dette veit du åpenbart lite om.

Ferry

Sitat fra: Rollep på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:37
Sitat fra: automat på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:16Tipper det er snakk om det kinesiske markedet, ikke det europeiske.
Det får vi inderlig håpe, trenger ikke Kina-biler i Europa. Vi transporterer allerede hit mer enn nok ræl fra resten av Asia.

Bare vent til kineserne får ferdig jernbanelinjene til Europa! Og videreutviklet bilindustrien litt mer. Japsebil var en gang et skjellsord, deretter "Koreaner". Det er ingenting i veien for at kineserne kan lage bra produkter. Se f.eks. på Huawei mobiltelefoner. Nå sist med modellen P20, som på i hvert fall noen punkter er bedre enn både Apple og Samsung. For noen år tilbake var Samsung verste sort elektronikk.

cyber

Det ble solgt 750.000 elbiler i Kina i fjor ( en 50 % oppgang fra 2016 ) og nyhetene fra kinesiske , gjerne i samarbeid med europeiske partnere, står i kø.
Mercedes er på el-offensiv i Kina og Audi regner med å innen 2025 selge 30 % av sine biler i Kina i elutgave.
Jeg tror vi må forvente at også noen kinesiske elbiler finner veien til Norge. ;)

Troald

Sitat fra: Rollep på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:37
Sitat fra: automat på tirsdag 24. april 2018, klokken 22:16Tipper det er snakk om det kinesiske markedet, ikke det europeiske.
Det får vi inderlig håpe, trenger ikke Kina-biler i Europa. Vi transporterer allerede hit mer enn nok ræl fra resten av Asia.
Dette er bare dumt og på grensen til rasistisk. En gang i tiden ble det sagt at KIA var forkortelse for Koreansk IndustriAvfall. Med tiden så er Asia og nå spesielt Kina blitt Europa ganske overlegen.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Amoss

Sitat fra: Troald på onsdag 25. april 2018, klokken 16:44
Dette er bare dumt og på grensen til rasistisk.

Vær nå vennlig å ikke trekke rasismekortet!  Dersom man har erfaring med at produkter fra ett land, en region eller en produsent har dårlig kvalitet så har man rett til å ha fordommer basert på dette - helt uavhengig av rase/religion/etnisitet på det/denne landet/regionen/produsenten. Har man dårlig erfaring med produkter fra Løten (Løten er kun ett helt tilfeldig sted for å vise hvor dumt rasismekortet er i denne sammenhengen), så kan man si at man ikke ønsker å kjøpe noe som er produsert der.

Men er enig med deg i at selv om man får masse "ræl" i fra Kina, så kan de også helt klart produsere helt topp produkter der - på høyde med, og kanskje til og med bedre, enn f.eks. Europa. Så unødig og dumt å avvise alt kinesisk basert på noen dårlige erfaringer. Men skader ikke å være skeptisk til man har fått skepsisen motbevist.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA