Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TMX Feilmontering av dekk!

Startet av rumi, tirsdag 24. april 2018, klokken 13:07

« forrige - neste »

rumi

Opplevde i dag at lokale dekkhotellet monterte sommerhjulene feil. De hadde klart å montere bakhjulene framme og forhjulene bak. Mye skrapelyder rett etter utkjøring. Etter 100 meter snudde jeg og fikk da konstatert at de hadde montert dem feil.

Det var tydelige skrapemerker på både bærearm og innsiden av felgene. Noen som vet om bilen vil ta noen permanente skader av dette? Verkstedet som gjorde jobben at det ikke hadde noe å si for bilen, men kjenner at jeg ikke er helt beroliget...

Counterpointer

Ville ha dokumentert dette med dekkfirma og sjekket med Tesla. De som har gjort feilen vil jo selfølgelig si at det ikke betyr noe, det har de jo sterk egeninteresse av!

rumi

Snakket med selgeren hos Tesla. Han mente at det ikke skulle ha noe å si. Satser på at det han sa er riktig..

Counterpointer


Cirion

Hvordan så bilen ut med 275 foran og 255 bak?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

rumi

Sitat fra: Cirion på tirsdag 24. april 2018, klokken 14:15
Hvordan så bilen ut med 275 foran og 255 bak?

Tenkte først ikke over det, men det så ikke så bra ut:)

CaZpaH

Hvis det er skrapemerker som har gått gjennom lakk på innsiden av felg så hadde jeg krevet nye felger. Kjedelig hvis lakken sprekker og blir ødelagt pga. Ripene/skadene fra dekkhotellet :-(
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

jlan

Det er vel neppe noen skade som påvirker sikkerheten så lenge hjulene gikk relativt lett rundt.

Hvis de gir deg nye felger så er jo det det beste, alternativt kan de jo lakkeres. Jeg fikk lakkert en felg med ripemerker (av annen årsak). Den ble helt OK. Men lakken må herde ganske lenge før de monterer dekk, så du må evt. få tatt det etter at du bytter til vinterdekk igjen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

rumi

Merkene var jo på innsiden av felgen, så synes jo ikke. Føler jeg blir stemplet som vanskelig om jeg ber om nye felger eller utbedring så lenge merkene ikke er synlig eller har noe betydning for sikkerheten.

CaZpaH

Sitat fra: jlan på tirsdag 24. april 2018, klokken 15:30
Det er vel neppe noen skade som påvirker sikkerheten så lenge hjulene gikk relativt lett rundt.

Hvis de gir deg nye felger så er jo det det beste, alternativt kan de jo lakkeres. Jeg fikk lakkert en felg med ripemerker (av annen årsak). Den ble helt OK. Men lakken må herde ganske lenge før de monterer dekk, så du må evt. få tatt det etter at du bytter til vinterdekk igjen.

Ville i det minste fått det lakkert. Hvis det er gått riper gjennom lakken og det blir utsatt for mye møkk og vann (og det blir det jo i en felg) så kan fort vondt bli værre.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA