Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 imperial blue vs black

Startet av magnusr, lørdag 21. april 2018, klokken 18:19

« forrige - neste »

magnusr

Hei akkurat bestilt en ny 2018 fully charged i3. Men skulle tenke på farge over helgen. Hvilke fordeler bakdeler er det med imperial blue vs black?

Har merket hvordan spesielle lakk farger ikke blir perfekt etter påkjørsel. Har en Golf i oryxhvit. En annen bil kjørte ut fra ett busstopp og stripet opp hele den ene siden. Møller lakkerte opp igjen den siden. Etter 2 forsøk klarte ikke møller å få fargen i match. Så nå kan en faktisk se forskjellen hvis en vet den er der.

Imperial blue er kanskje en farge som er vanskelig å fikse hvis en skulle bli påkjørt?

Ellers stein sprut. Hvilken farge vil det synes best på? Er bilen sort under lakken?

Takker for svar/tips :)

APOlsen

Vet ikke hvordan det vil være med relansering, men synes personlig at Imperial Blue er en nydelig farge og hadde gått for den.

Må selv få utbedret en bulk/rift på min hvite i3 så snart jeg får tid. I bulken/riften ser det ut som at bilen er svart under lakken. Mener at det er karbonfiber som er der, så helt svart er det kanskje ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

APOlsen

Sitat fra: APOlsen på lørdag 21. april 2018, klokken 18:40
Vet ikke hvordan det vil være med relansering, men synes personlig at Imperial Blue er en nydelig farge og hadde gått for den.

Må selv få utbedret en bulk/rift på min hvite i3 så snart jeg får tid. I bulken/riften ser det ut som at bilen er svart under lakken. Mener at det er karbonfiber som er der, så helt svart er det kanskje ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Edit: relakkering.


Sent from my iPhone using Tapatalk

superluxus

Jeg landet på Imperial Blue på min i3 som jeg bestilte på fredag. For meg stod også valget mellom sort og imperial Blue. Jeg synes detaljene i front + nede på sidene som er i matt sølv/krom på imperial blue er penere enn tilsvarende blått med solid sort farge.

Imperial Blue er jo en metallic lack og eventuelle riper/stensprut burde være litt mindre synlig enn på en solid sort. På solid sort synes jo alt. På den annen side er jo store deler av bilen solid sort uansett.

Har aldri hørt at det er vanskelig å få en mørk farge bra ved omlakkering, men onyxhvit blir fort enten for gul eller for blåaktig.

Rollep

Jeg syns Imperial Blue og Black er omtrent like kjedelige begge to. Det som er sikkert er at swirls og vaskeriper vil vise meget godt. Men hvis man legger på en god keramisk coating og vasker etter alle kunstens regler vil det nok gå rimelig bra.

magnusr

Mitt valg falt på svart siden panser og bakluke er svart uansett. Syns den fikk en mer helhetlig farge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA