Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruke den medfølgende jekken for å skifte til sommerdekk?

Startet av kenneho, fredag 20. april 2018, klokken 19:47

« forrige - neste »

kenneho

Hei.

Jeg tenkte skifte til sommerdekk i helgen, og den eneste jekken jeg har lett tilgjengelig er den som følger med Kia'en.
Hvordan er denne i bruk - er det greit nok å bruke denne, eller er det såpass knotete at jeg heller bør bruke en del ekstra tid og krefter på å få lånt meg en bedre jekk?

goggo

Jeg antar du må ha kjøpt KIAen din brukt??   
For så langt jeg vet så har det aldri fulgt med noen original jekk i KIA Soul EV.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

kenneho

Sitat fra: goggo på fredag 20. april 2018, klokken 21:40
Jeg antar du må ha kjøpt KIAen din brukt??   
For så langt jeg vet så har det aldri fulgt med noen original jekk i KIA Soul EV.

mvh
Hugo

Jeg bare antok at det fulgte med en jekk, for jeg trodde det var standard i alle biler. Gikk ut for å sjekke nå, og ser at det ikke er noen jekk i bilen.

Da må jeg gå for en plan B.

Jeg har anledning til å få lånt en hydraulisk jekk av typen http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Jekk-aluminiumstal-25-tonn-2000034259/, men jeg forstår det slik at Soul'en må jekkes opp i noen jekkpunkter som består av noen type plater eller noe, av denne typen: http://www.kiasoulforums.com/137-soul-general-discussion-gen-2/97274-jack-points-tire-rotation-etc-2.html#post1094778

Finnes det en overgang eller noe jeg kan legge på en slik hydraulis for som passer til de jekkpunkt-platene? I tilfelle ikke setter jeg pris på link til en bra (nok) f.eks. Jula-jekk jeg kan kjøpe for å jekke opp 2016-Soul'en min.

Må gå ut og se om jeg finner de jekkpunktene.

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

kenneho

Takk for svar.

Er det mellom de to hakkene på https://www.dropbox.com/s/8j0l5gys1iyjcc1/2018-04-21%2011.13.54.jpg?dl=0 man skal plassere jekken?

Ser på den tråden du linket til at du hadde brukt en garasjejekk m/løftebeskyttelse på denne falsen. Gjorde du noe mer for å unngå å bøye falsen?

_OE_

#5
Sitat fra: spiralvimpel på lørdag 21. april 2018, klokken 11:24
Takk for svar.

Er det mellom de to hakkene på https://www.dropbox.com/s/8j0l5gys1iyjcc1/2018-04-21%2011.13.54.jpg?dl=0 man skal plassere jekken?

Ser på den tråden du linket til at du hadde brukt en garasjejekk m/løftebeskyttelse på denne falsen. Gjorde du noe mer for å unngå å bøye falsen?
Bare å se i instruksjonsboken.. Det står der.... Ellers så finnes det (på ebay) gummiklosser/overgang hvis du bruker garasjejekk . https://m.ebay.com/itm/2X-Slotted-Rail-Floor-Jack-Disk-Rubber-Pad-Adapter-for-Pinch-Weld-Side-JACKPAD/122503259757?epid=16006051941&hash=item1c85c3666d:g:XXQAAOSwzqFY~3OI

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

kenneho

Takk for tips om de overgangene - jeg la inn bestilling nå, slik at jeg kan bruke garasjejekk neste gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA