Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteribytte og tekniske spørsmål til REVA!

Startet av Tommy, torsdag 18. august 2011, klokken 00:40

« forrige - neste »

Tommy

Til alle Reva eiere.

Opplever du å ikke få hjelp til din Reva?

Vi utfører batteribytte i Rogaland.
Pris 17000,- med 2 års garanti.
Har du tekniske spørsmål bare ta kontakt med oss.
Vi hjelper alle kunder med svar uansett geografisk beliggenhet.
Bare ta kontakt.
www.reelas.no
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Har sjekket frakt pris fra Oslo tur-retur og prisen kom på ca kr 6.000,-.
Gjelder eventuelt garantien også i Oslo (Enviro)?.
Vi har nettopp kjøpt en brukt Revai 2010 modell som kun har gått 1.400 km. Tidligere eier har brukt bilen svært lite, men har ladet ca hver 3 dag og fyllt vann når det lyser. Ble jo veldig skeptisk pga batteriet, men det gikk helt greit under prøvekjøring igår.
Bilen var helt utladet i mars 2011 og bilen ble "puffet" opp igjen. Hva kan vi forvente av bilen? Var det dårlig kjøp? Vi kommer til å bruke bilen daglig og håper at batteriet kan kjøres inn igjen (hvis mulig).
Ga kr 65.000,- for bilen....

Takk for eventuelt svar.


Baltor

Små kjørbare biler kan du ofte få fraktet mye billigere som returgods (ev tilleggsgods) i de store trailerne som suser fram og tilbake til Østlandet hvert døgn.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Tommy

Vi prøver å ikke gå i andres områder.
Garantien gjelder uansett beliggenhet, men vi dekker ikke kostnader med henting og levering av kjøretøyet om det kommer langveisfra(i forbindelse med garantier).
Tror du kan forvente deg opp mot 10000km på den pakken, avhengig av hvor skadet batteriene er.
Det sitter i en Dynex pakke, disse batteriene leveres ikke lenger, men du har jo heller ikke noen garanti på dem siden den har stått tom over lengre tid.
Når det gjelder prisen så synes jeg du har gjort et godt kjøp.

PS: Ta utjamningslading ofte nå til å begynne med.
Den starter du ved å vri nøkkelen av og på 4 ganger. Vent til tanknåla kommer helt opp og faller helt ned mellom hver gang. Du vil etter 4 ganger høre en kort pipelyd.
Sett den så på lading, dette kan ta 10-16 timer.
Dette forlenger levetiden på batteriene.
Fyll ofte vann, men kun på full ladede batterier.

MVH RE-EL AS

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Vi håper å kunne kjøre den i minst 18 måneder før batteriene må byttes. Opp mot 10000 km er kanskje litt knapt og jeg vet ikke hvor skadet batteriene er. Er Dynex pakke, dårligere/bedre enn batteriene som dere leverer?. Trodde man hadde 3 sjanser på utkjøring av batteriet før garantien ryker...

Tommy

Ikke når bilen står tom over lengre tid.

Batterigarantien gjelder ikke dersom batteriet ut ladets under 20 % mer enn tre ganger, og det ved en av anledningene utlades til under 5 %.                                                                                                                               
Batterigarantien gjelder ikke dersom bilen har stått ubrukt i temperaturer under 0 grader med mindre enn 20 % batterikapasitet

Dynex er trolig litt bedre, men gir bilen litt kortere rekkevidde.

MVH RE-EL AS
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Tror uansett at jeg vil velge dere ved bytting av batteri. Tar det flere dager? Ønsker også pris hos dere på fjernstyring av dieselvarme eller sms system (hvis mulig). Hvor mye koster mellomservice hos dere?

Tommy

Vi tar 2750 for 1 års service.
På 2 års service bytter vi olje på gear, bremsevæske og 2 stk 6V-10Ah batteri til dieselvarmer. Så den er noe dyrere.
Vi bruker normalt 2 dager på bytte av batteri.

MVH RE-EL AS
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Til RE-EL AS

Det ble mange spørsmål fra meg, men håper dere kan hjelpe meg litt til.
Vi har nå hentet vår Revai 2010 som kun har gått 1400km. Batteriet har som nevnt vært utladet en gang og "puffet opp" igjen i mars. Bilen har deretter fungert greit og brukt hver 3 dag, iflg tidilgere eier. Da vi kjørte bilen hjem, merket vi kjapt av B kjøringen gikk tregt og at bilen slet tungt i oppover bakker. Batteriet gikk også til gult etter ca 23 km. (Ja, en del oppover bakker). Vi kommer nå til å bruke bilen ofte heretter og vil ta vedlikeholdslading ofte som dere har anbefalt. Bør jeg være bekymret over batterietstilstand? Vil bilen "justeres opp"igjen etter et par ladesyklus?

Takk for eventuelt svar.

Tommy

Hei

Bilen har ikke vært brukt så mye, så du vil merke at batteripakken tar seg opp med tiden. Anbefaler dere å kjøre mest mulig i F for å få lengre rekkevidde og for å være litt snill med batteriene til å begynne med.
Bare spørr, det er derfor vi er her.
Lykke til som ny Reva eier 
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Hei,
Prøvde trikset med utjamningslading idag, men det fungerte ikke. Jeg vrikket nøkkelen på og ventet til nåla gikk opp, skrudde av og ventet til nåla gikk ned igjen x 3 og 4 ganger. Fikk ikke den pipelyden som bekrefter kommandoen. Kan det være at batterinivået er på gult? Jeg har slått av all elektronikken (unntatt kjørelyset som starter automatisk når jeg skrur på tenningen).
Tips ???

Tommy

Du må gjøre det 4 ganger. Skulle ikke bety noe om den var på gult.
Men prøv igjen når den har kommet seg litt opp på det grønne feltet. Skal fungere det.
Pass på at det ikke er noen dører eller lignende som står åpne og lager pipelyd. Husk å ha den i N.
Lykke til:)
Gi melding om det ikke virker:)
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Kito76

Dere har vært helt fantastiske RE-EL AS. Skulle ønske dere drev verksted i Oslo.
Det fungerer forsatt ikke, så det er nok noe gærnt. Jeg får vente til bilen starter utjevningsladning selv....

Takker RE-EL AS igjen for all hjelp og svar.

Kito76

Nå hørte jeg 2 sekunder pipelyd etter 4 x på og av!!
Lot deretter nåla gå opp og deretter av og ned før jeg koblet strømmen igjen.Ladelampa blinker...
Skal ikke ladelampa og batterilampa blinker samtidig ved utjevninglading?

hens

Reacc i Ryensvingen 2 i Oslo jobber nå med prosedyre for vannfylling av AGM-batterier.
Hvis dette blir vellykket kan det være mulig å forlenge levetiden på disse batteriene.


Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA