Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, onsdag 18. april 2018, klokken 14:54

« forrige - neste »

GeirHM

Det der med Wi-Fi hadde jeg glemt. Men gikk i bilen nå for å sjekke og alle husets Wi-Fi nett dukket opp. 5Ghz nettene hadde best signal så jeg valgt et av disse. Bilen har uansett V8.1 2018.24.1 og det er vel siste versjon? Det eneste som ikke virker noe større er det å ha kontakt med bilen via app etter at bilen har gått i dvale. Og jeg mangler mulighet for å holde bilen "always connected". Dette er vel avhengig av en sw oppdatering? Den nye MCUen er ellers superresponsiv.

dypen

Jeg har en extender i garasjen som bilen er koblet opp mot, ikke like rask wi-fi som inne i huset. De få gangene jeg har kjørt ut inn av garasjen kobler bilen opp hver gang. Jeg har v8.1 (2018.21.9 75bdbc11), dette er da eldre software ?
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

Saerdna

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 30. juni 2018, klokken 19:31
Det er mest sannsynlig nettet deres som er konfigurert feil.

Det har noe med hvilken kanal routeren er på. Ligger masse på nettet om dett, feks her
https://www.speakev.com/threads/new-model-s-cant-see-my-wifi-network.16147/

Hadde det samme. Kunne se et glimt av nettet mitt, men ikke mulig å koble til. Gikk inn på routeren via pcen og endre til kanal 1 eller noe lavt og vips.

Dette kan godt stemme i enkelte tilfeller, men i mitt tilfelle er jeg ganske sikker på at dette ikke er årsaken til feilen.

1. Dersom jeg kjører ekstremt nært huset får den inn WiFi. En eldre Tesla jeg har testet med fanger opp signalet 10-20 meter unna.

2. Kjørte til et kontorbygg der iPhone og nevnte eldre Tesla fanget opp 20+ nettverk, mens min nye bil ikke fant noen.

Det virker rett og slett som om rekkevidden å antennen ikke er god nok. Det kan selvsagt være noe channel-innstillinger eller annet som medfører dette, og velger å tro at det dreier seg om en software-feil og ikke fysisk feil med WiFi/antenne, da jeg leser om flere med nye biler som har samme problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA