Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, onsdag 18. april 2018, klokken 14:54

« forrige - neste »

GeirHM

Min bestilling av en TMX 100D blir låst i morgen, 19 april og estimert levering er i juli.

Min kontakt hos Tesla, Michael Jakobsen på Skøyen i Oslo, mener at forholdene ligger godt til rette for at de vil lykkes med overlevering innenfor estimatet. Jeg spurte ham om jeg kunne sitere ham på det. Og det bekreftet han. Og når jeg velger å gjøre det her, er det også fordi han har gitt meg et veldig godt inntrykk.

Jeg håper at jeg ved å starte denne tråden finne fram til andre med samme leveringsestimat, slik at vi kan holde hverandre oppdatert i prosessen fram til bilen kommer. Min skal leveres i Drammen. 

Snapcase

Kan melde meg på denne, bestilling går i "produksjon" 24. April.
Est levering Juli i Brummundal



whud

Gikk i produksjon rundt 4. April, estimert levering sent Juni.
Stavanger.

Nasatech

Kommer litt an på modellen. Jeg venter på en S75D og har følgende:

- bestilt 31. januar
- fikk VIN 3. mars
- i produksjon 9. mars
- på vei til havn i USA den 15. april

Altså litt over en måned i produksjon.

Michael er forresten veldig dyktig og hyggelig selger :)

GeirHM

Hei Lasse (nasatech), vet du hvor vi finner gode trackingverktøy for å følge bilene våre fram til utlevering? Jeg fikk nettopp beskjed om at min er i produksjon og jeg har fått vin-nummer.

Jeg har registrert alle data knyttet til min bestilling her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1p5vN-xTC5yM0siwdP9XCldds2b_CGV36yuJvs1PHp48/edit#gid=1092942594

Jeg brukte denne siden til å forstå hva vin-nummeret på bilen betyr: https://teslatap.com/vin-decoder/

Men jeg finner altså ikke noe trackingverktøy som fungerer.


Nasatech

Sitat fra: GeirHM på fredag 20. april 2018, klokken 17:06
Hei Lasse (nasatech), vet du hvor vi finner gode trackingverktøy for å følge bilene våre fram til utlevering? Jeg fikk nettopp beskjed om at min er i produksjon og jeg har fått vin-nummer.

Jeg har registrert alle data knyttet til min bestilling her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1p5vN-xTC5yM0siwdP9XCldds2b_CGV36yuJvs1PHp48/edit#gid=1092942594

Jeg brukte denne siden til å forstå hva vin-nummeret på bilen betyr: https://teslatap.com/vin-decoder/

Men jeg finner altså ikke noe trackingverktøy som fungerer.

Rent bortsett fra MyTesla, UECC trackerne (inn til Drammen) og det å følge båter så er det lite jeg har funnet. Fant et dokument på Tesla sine sider som var en PDF med hvordan de skulle koden sendingene sine (de bruker ikke VIN), men det var utdatert. Andre bilmerker kan man finne på VIN via Cargo ID på trackerne til Wallenius Wilhemsen, men ikke Tesla :(

Dukker bare én Tesla opp fra 2018 og den var sendt fra Stockholm, så sikkert noe privat.

Stig-Arne

Bestilt X75 den 4 April, låst 11 April, fikk også VIN nr og " i produksjon" den 11. Mitt estimat var "Sen Juni" Levering.
Blir spennende å se, håper å ha bil til slutten av Juli for ferietur

mentol87

Sitat fra: Stig-Arne på søndag 22. april 2018, klokken 15:50
Bestilt X75 den 4 April, låst 11 April, fikk også VIN nr og " i produksjon" den 11. Mitt estimat var "Sen Juni" Levering.
Blir spennende å se, håper å ha bil til slutten av Juli for ferietur

Min bestilling ble låst 13 april, fikk vin samme dag men står bare at den er «planlagt for produksjon». Stod også sent juni når jeg bestilte, og jeg håper det fortsatt stemmer.

Stig-Arne

Sitat fra: mentol87 på søndag 22. april 2018, klokken 20:10
Sitat fra: Stig-Arne på søndag 22. april 2018, klokken 15:50
Bestilt X75 den 4 April, låst 11 April, fikk også VIN nr og " i produksjon" den 11. Mitt estimat var "Sen Juni" Levering.
Blir spennende å se, håper å ha bil til slutten av Juli for ferietur

Min bestilling ble låst 13 april, fikk vin samme dag men står bare at den er «planlagt for produksjon». Stod også sent juni når jeg bestilte, og jeg håper det fortsatt stemmer.
Hos meg står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon"
Hva det betyr i forhold til din et jo ikke godt å si

emurof

En liten avsporing, men jeg ser at de har satt opp prisene litt. Premium-pakke og oppgradert autopilot opp 400 kroner til 40400.

"Evnen til å kjøre helt på egen hånd" koster 24200 nå, men kostet ikke den 40000 før?

Er det ikke rart at prisene stiger (selv om det er veldig lite) når dollaren er lavere enn før?

GeirHM

Sitat fra: Stig-Arne på søndag 22. april 2018, klokken 20:12
Sitat fra: mentol87 på søndag 22. april 2018, klokken 20:10
Sitat fra: Stig-Arne på søndag 22. april 2018, klokken 15:50
Bestilt X75 den 4 April, låst 11 April, fikk også VIN nr og " i produksjon" den 11. Mitt estimat var "Sen Juni" Levering.
Blir spennende å se, håper å ha bil til slutten av Juli for ferietur

Min bestilling ble låst 13 april, fikk vin samme dag men står bare at den er «planlagt for produksjon». Stod også sent juni når jeg bestilte, og jeg håper det fortsatt stemmer.
Hos meg står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon"
Hva det betyr i forhold til din et jo ikke godt å si

Min gikk også rett til «din tsla er i prod» etter at bestillingen ble låst. Men da forsvant samtidig dette med Juli som estimat for levering. Jeg håper å ha truffet en litt roligere periode for tslas leveringssystem. I følge google dokumentet er gjennomsnittstid i produksjon under 12 dager og 100d er av en eller annen grunn raskere i prod enn 75d. Men alle norske bidragsytere til dokumentet har latt være å føre inn mer informasjon etter at transportetappen har startet. Så det er dessverre til større hjelp for lokale bilkjøpere enn oss oversjøiske kjøpere. Men det kan virke som om sjøtransporten fram til Zeebrugge tar omlag fire uker om bilene skipes ut fra San Fransciso (ut i fra tilbakemeldinger her inne). Jeg antar derfor at om det ikke er ekstra stress i systemet så skal transport og klargjøring ta omlag seks uker. Er vi riktig heldige kan altså hele prosessen fra bilen går i produksjon og fram til levering ta 8 uker. Det er virkelig et best case scenario og antakelig et stykke fra virkeligheten.

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på mandag 23. april 2018, klokken 11:49
Sitat fra: Stig-Arne på søndag 22. april 2018, klokken 20:12
Sitat fra: mentol87 på søndag 22. april 2018, klokken 20:10
Sitat fra: Stig-Arne på søndag 22. april 2018, klokken 15:50
Bestilt X75 den 4 April, låst 11 April, fikk også VIN nr og " i produksjon" den 11. Mitt estimat var "Sen Juni" Levering.
Blir spennende å se, håper å ha bil til slutten av Juli for ferietur

Min bestilling ble låst 13 april, fikk vin samme dag men står bare at den er «planlagt for produksjon». Stod også sent juni når jeg bestilte, og jeg håper det fortsatt stemmer.
Hos meg står det "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon"
Hva det betyr i forhold til din et jo ikke godt å si

Min gikk også rett til «din tsla er i prod» etter at bestillingen ble låst. Men da forsvant samtidig dette med Juli som estimat for levering. Jeg håper å ha truffet en litt roligere periode for tslas leveringssystem. I følge google dokumentet er gjennomsnittstid i produksjon under 12 dager og 100d er av en eller annen grunn raskere i prod enn 75d. Men alle norske bidragsytere til dokumentet har latt være å føre inn mer informasjon etter at transportetappen har startet. Så det er dessverre til større hjelp for lokale bilkjøpere enn oss oversjøiske kjøpere. Men det kan virke som om sjøtransporten fram til Zeebrugge tar omlag fire uker om bilene skipes ut fra San Fransciso (ut i fra tilbakemeldinger her inne). Jeg antar derfor at om det ikke er ekstra stress i systemet så skal transport og klargjøring ta omlag seks uker. Er vi riktig heldige kan altså hele prosessen fra bilen går i produksjon og fram til levering ta 8 uker. Det er virkelig et best case scenario og antakelig et stykke fra virkeligheten.
Om man går inn å specer bil nå så står det Juli levering. Jeg hadde sen Juni levering som estimat

GeirHM

Litt usikker på hva du mener her Stig-Arne. Jeg har romstert rundt overalt på min Tsla-konto uten å finne noen referanse til leveringsestimat (slik det gjorde rett før bilen ble låst). Jeg har tilogmed åpnet kontoen min via de amerikanske og de tyske sidene til TSLA. No go. Bilen er i produksjon men de har for tiden ingen planer om å sende meg den.

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på mandag 23. april 2018, klokken 12:37
Litt usikker på hva du mener her Stig-Arne. Jeg har romstert rundt overalt på min Tsla-konto uten å finne noen referanse til leveringsestimat (slik det gjorde rett før bilen ble låst). Jeg har tilogmed åpnet kontoen min via de amerikanske og de tyske sidene til TSLA. No go. Bilen er i produksjon men de har for tiden ingen planer om å sende meg den.
Om du går inn å skal bygge ny bil så står der Juli levering.
Står ingen antydning til leveringstidspunkt inne på konto sidene.

Flymodes

Med fare for å helle kaldt vann i årene til folk...
X100D:
30/1: Bekreftet
1/3: I produksjon og VIN
22/4: Ferdig produsert og på vei til havn i US

Jeg har altså hatt 52 døgn i produksjon...men for all del. Man skal vist ikke stole for mye på disse statusene og kanskje alle kommer med samme båt  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA