Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Mission E

Startet av alagerqv, tirsdag 17. april 2018, klokken 23:03

« forrige - neste »

Imagine

Jeg hadde hengerfeste på min forrige bruksbil, en Porsche Panamera GTS V8, og trakk rundt på en Stormway X-17 «lekebåt». Ca 1 tonn med henger og bensin. Det vakte litt oppsikt i båthavnen da man skulle sjøsette båt med en Porsche og mange måtte bort og prate. Og bilen var meget god som trekkbil når båten skulle kjøres på langtur til hytta. Stabil og fin og motor nok. Faktisk en av de beste jeg har hatt som trekkbil.

Jeg synes ikke at det er harry med tilhengerfeste så lenge det kan skjules når det ikke brukes, og det er hva man trekker etter seg som avgjør. Kombicamp og Campingvogn blir uansett harry bakpå uansett biltype, men det er jo sikkert mange som liker det også.

Nå har jeg ordnet opplag til lekebåten og trenger ikke hengerfeste til den i fremtiden, likevel kan jeg gjerne kjøpe meg en vannscooter og da er det kjekt å kunne trekke den hit og dit. Å lunne kjøre til Vestlandet og sjøsette og leke litt i fjordene og kjøre tilbake til Oslo er jo herlig. Da er jo hengerfeste meget kjekt. Morsommere å kjøre en grom bil over fjellet med henger enn en stor traktor-SUV med henger.

Så jeg bestiller gjerne Mission E med hengerfeste om det kommer i tilfelle jeg skulle trenge det, man ser det jo ikke før det er i bruk :-)

Rollep

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

#32
Sitat fra: bmw2002 på mandag 23. april 2018, klokken 21:52
Er det satt noen dato for når Cross Turismo kommer? Visste ikke det fantes noen liste
Jeg har heller ikke hørt tales om noen slik liste, til tross for at jeg er innom Porsche senteret både titt og ofte ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Taben

Sitat fra: Rollep på tirsdag 24. april 2018, klokken 13:01
Sitat fra: bmw2002 på mandag 23. april 2018, klokken 21:52
Er det satt noen dato for når Cross Turismo kommer? Visste ikke det fantes noen liste
Jeg har heller ikke hørt tales om noen slik liste, til tross for at jeg er innom Porsche senteret både titt og ofte ;D


Jeg sendte mail til post@porsche-oslo.no og sa jeg ønsket å stå på interesseliste. Fikk bekreftet svar: du er nå lagt inn i interesselisten vår for Mission-E Cross Turismo.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

turfsurf

Sitat fra: Rollep på tirsdag 24. april 2018, klokken 12:56
Da kan man bruke takstativ, finnes å få selv til 911 :D
Nei takk. Har kjørt mange mil med takstativ, og det er tungvindt, bråker og øker forbruket drastisk. Ikke er det noe særlig når farten går opp heller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rollep

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 24. april 2018, klokken 14:14
Sitat fra: Rollep på tirsdag 24. april 2018, klokken 12:56
Da kan man bruke takstativ, finnes å få selv til 911 :D
Nei takk. Har kjørt mange mil med takstativ, og det er tungvindt, bråker og øker forbruket drastisk. Ikke er det noe særlig når farten går opp heller.
Jeg skulle heller aldri kunne tenkt meg å kjøre rundt med takstativ.

Nei, det beste er nok å bare akseptere at sportsbiler og GT biler er ikke beregnet på sykler, kanoer eller campingvogner og denslags.

Hva gjelder sykkelstativ bak på biler så blir jeg rimelig oppgitt når jeg går langs ferjekøen og ser hvordan noen av de der greiene er montert. Kan ikke være særlig kjekt å få sykler eller hele stativet i trynet når man ligger på Autobahn i 250 km/h  :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Superelbilen

Hvor reserverer dere? Finner ikke stedet.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Spinner


Trond.m

#39
Jeg sendte en epost til forhandler for flere mnd siden, men hørte aldri noe. Men nå er det bare å gå til den offisielle reservasjonssiden og betale med kredittkort. Om det blir bil vet jeg ikke, men det reduserer formueskatten og gir mange SAS bonuspoeng

Spinner

Sitat fra: TM på lørdag 28. april 2018, klokken 15:14Jeg klarer ikke se av eposten hvilet reservasjonsnummer jeg fikk. Det er vel bevisst, men det bør man vel få vite når man betaler 20.000.
Du får ikke et reservasjonsnummer som indikerer hvor du er i køen, kun et ID-kundenummer. Hvis dette ikke kom i første mail får du det nok om noen dager, jeg fikk det fire dager senere.

dundun

Da ble det reservasjon på meg også gitt. Model S-en min nærmer seg nok fem år når denne blir levert, og jeg er litt ferdig med Tesla sitt serviceapparat. Føles en del tryggere å handle med et selskap som er litt mindre cowboy.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

geear

Finnes det noe tall på antall betalte reservasjoner?

hemi


Strøm Tycoon

Porsche ligger ikke på latsiden, norgesutgaven er godt på vei.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA