Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bulk/sprekk

Startet av APOlsen, lørdag 21. april 2018, klokken 00:01

« forrige - neste »

APOlsen

Et naut (antar jeg) har bulket bakfangeren på i3en min. Bulken påvirker heldigvis ikke ryggesensoren og jeg har heller merket noe til den på annet vis. Det virker som at det bare er en kosmetisk skade, men det ser ut som om det også har kommet et mindre rift i selve fangeren (hvit bil, men kan se svart underlag i riftsonen)

Er det noen som vet omtrent hva det koster å få utbedret noe slikt? Og bør jeg dra til forhandler for å få dem til å se på det, eller holder det å bare dra innom et micropaintverksted?

Bulken er ikke spesielt stor og nesten helt loddrett. Anslår ca. 6x2cm. Riftet utgjør den ene langsiden. 

Tar gjerne imot anbefalinger på et dugende og rimelig verksted som fikser slikt i Bergensregionen. Fikk anbefalt MS Micropaint på Kokstad av en kollega som kjører e-Golf og hadde vært utsatt for noe lignende. Noen her som har erfaring med dem?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingeniøren

Ergelig !

Noen steder er det kamera som kan fange opp hvem som har gjort det. Kan være en ide hvis du vil slippe utgiftene selv (om du gidder å ta jobben med dette).

Dog uskyldige ting kan være verre enn det ser ut. Kjørte borti en bil bakfra en gang, ikke store smellen og synes knapt, men radiatoren hadde blitt lekk og måtte byttes. Nesten samme skjedde når jeg kjørte på en katt. Ville I alle fall snakket med forhandler om det var noe bak som kunne skades som du ikke ser. Hvis det sitter en elektronikk boks der så virker den kanskje fortsatt, men om boksen er sprekt går vann inn og følgeskaden om noe tid kan være dyr...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA