Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste tilbud for ferdig installert ladestasjon

Startet av aasen90, mandag 16. april 2018, klokken 20:15

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: emurof på søndag 29. april 2018, klokken 17:44
Så hva er det beste tilbudet på en ferdig installert (fremtidsrettet?) ladestasjon?

Veldig vanskelig å svare på akkurat det, men prisen på en Zappi ferdig montert av E-Tech er på rundt 14 000 kr.

Husk da snakker vi dynamisk ladestasjon uten abonnement eller andre ekstrautgifter.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: emurof på søndag 29. april 2018, klokken 17:44
Så hva er det beste tilbudet på en ferdig installert (fremtidsrettet?) ladestasjon?

Det kommer helt an på hvor enkelt det er å installere den hos deg. Jeg vet at kunder av meg her nede i Østfold har kommet helt ned i ca. 10.000,- for EcoLite ferdig montert med ny 32A kurs. Men da var det ganske få meter til sikringsskapet og enkel kabelføring. Det var også god plass i skapet.

Er det kronglete kabelføring, skapet er fullt så det må bygges om osv. kan selvsagt summen bli en helt annen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emurof

Installasjonen vil vel da være det som er variabelen, mens man med selve ladestasjonen burde kunne rangere den mot andre ladestasjoner i forhold til pris og funksjonalitet?

tepe2

Tror jeg skal følge denne tråden. Har ikke elbil, men vurderer nå å kjøpe min første. Lurer også på hvilke alternativer som er best også med tanke på lading i fremtiden. Jeg har ingen peiling på strøm eller lading.

Men jeg tenker at den bør kunne levere nok strøm til å møte fremtidig behov. Være smart. "dynamisk ladestasjon uten abonnement eller andre ekstrautgifter" som det stod i et tidligere innlegg høres bra ut.

Har tilbud om å få innstallert en Garo. 14.500,- men aner ikke om den imøtekommer disse krav.

Kårepåsporet

Sitat fra: tepe2 på tirsdag 01. mai 2018, klokken 19:22
Tror jeg skal følge denne tråden. Har ikke elbil, men vurderer nå å kjøpe min første. Lurer også på hvilke alternativer som er best også med tanke på lading i fremtiden. Jeg har ingen peiling på strøm eller lading.

Men jeg tenker at den bør kunne levere nok strøm til å møte fremtidig behov. Være smart. "dynamisk ladestasjon uten abonnement eller andre ekstrautgifter" som det stod i et tidligere innlegg høres bra ut.

Har tilbud om å få innstallert en Garo. 14.500,- men aner ikke om den imøtekommer disse krav.

Jeg tenker at tiden er forbi for de aller fleste av oss at vi trenger høy ladeeffekt når bilene begynner å få bra rekkevidde, som feks Kona, Niro, TM3 osv
Kjører en normalt ikke lenger enn 10-20 mil hver dag så holder det i praksis med 8-16 A, ved behov kan en ta en kjapp hurtiglading (hvis en ikke har valgt feks Leaf eller Zoe, første kan lade svært tregt, Zoe kan ikke hurtiglades).
Jeg har selv 32A ladestasjon men lader normalt med 16A, med Ioniq....

Ingeniøren

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 02. mai 2018, klokken 16:13
Sitat fra: tepe2 på tirsdag 01. mai 2018, klokken 19:22
Tror jeg skal følge denne tråden. Har ikke elbil, men vurderer nå å kjøpe min første. Lurer også på hvilke alternativer som er best også med tanke på lading i fremtiden. Jeg har ingen peiling på strøm eller lading.

Men jeg tenker at den bør kunne levere nok strøm til å møte fremtidig behov. Være smart. "dynamisk ladestasjon uten abonnement eller andre ekstrautgifter" som det stod i et tidligere innlegg høres bra ut.

Har tilbud om å få innstallert en Garo. 14.500,- men aner ikke om den imøtekommer disse krav.

Jeg tenker at tiden er forbi for de aller fleste av oss at vi trenger høy ladeeffekt når bilene begynner å få bra rekkevidde, som feks Kona, Niro, TM3 osv
Kjører en normalt ikke lenger enn 10-20 mil hver dag så holder det i praksis med 8-16 A, ved behov kan en ta en kjapp hurtiglading (hvis en ikke har valgt feks Leaf eller Zoe, første kan lade svært tregt, Zoe kan ikke hurtiglades).
Jeg har selv 32A ladestasjon men lader normalt med 16A, med Ioniq....

Det er vel akkurat stikk motsatt - bedre rekkevidde gir mindre ladebehov... og de fleste kjører vel rundt 4 mil ikke 10-20 mil om dagen  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

tepe2

Jeg vil gjerne ha muligheten til å lade på 32A uansett. Skal sannsynligvis plassere laderen ved en parkeringsplass som i juridisk forstand ikke er min. Men hvor jeg likevel normalt parkerer. Det kan oppstå situasjoner hvor jeg i verste fall må parkere annet sted ved unntakstilfeller. Jeg er med andre ord ikke garantert å kunne lade hver dag/natt, selv om jeg sannsynligvis vil kunne det de aller fleste dager.

Et annet poeng er at ved å kunne korte ned ladetiden, og med smart styring så kan jeg jo lade på tidspunkter hvor det ellers i borettslaget brukes lite strøm.


HPSE

Noen av dere som selger ladebokser som har en samarbeidsavtale med noen i Førde området? (Sogn og Fjordane)

Har fått tilbud på denne ferdig montert med garanti fra lokal elektriker for ca 12500,- (er bare å koble til og koble fra lys + dobbeltstikk i carport)

http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

emurof

Kan man lese av ladehistorikk på EcoLite? Dvs. hvor mye man lader hver måned.

Norhawk

Da har jeg fått Zappi´n koblet opp, mangler bare bilen, den kommer om 3 uker.

Endte opp på ca.15000 for alt ferdig innstallert.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

elektrolux

Sitat fra: Norhawk på lørdag 21. april 2018, klokken 07:19
Jeg får også elbil om ett par måneders tid, har sjekket priser på ladestasjon.

Har ca.20 meter fra sikringsskapet til garasjen, ca 10 meter graves ned.

Salto box, 32A- til drøye 17000,-
Salto box, 16A- kr.16500,-

Garo GLB, 25A- kr.16100,- , kan også utstyres med Modbus måler, til kr.2600,- ekstra.

Alle priser er ferdig innstallert.

Hva skal jeg velge?

Hyggelig at du valgte en av markedets mest avanserte ladestasjoner og at det på toppen av det hele kom gunstigst ut økonomisk.  ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Norhawk

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. juni 2018, klokken 08:39
Hyggelig at du valgte en av markedets mest avanserte ladestasjoner og at det på toppen av det hele kom gunstigst ut økonomisk.  ;)

Får testet den mot bil idag, en kompis med hybrid kommer innom.

Alt i alt kom jeg bra ut prismessig, mest jobb for trikker som måtte hit 3 turer før alt ble OK.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Admiral

Låner denne tråden litt - skal montere TWC og har fått to tilbud som inkluderer 15m kabelstrekk, b vern/20A sikring (400v/TN) samt 3 nye automatsikringer for å få plass i skapet.
Ett tilbud på kr 22.000 inkl mva med Eaton utstyr og et annet på kr 11.000 med Chint utstyr, men kan levere Eaton for kr 2000 ekstra (lønner seg å sjekke litt ja...). Er det verdt kr 2000 ekstra for Eaton? Og høres prisen ellers fair ut?

jkirkebo

Sitat fra: Admiral på torsdag 14. juni 2018, klokken 21:44
Låner denne tråden litt - skal montere TWC og har fått to tilbud som inkluderer 15m kabelstrekk, b vern/20A sikring (400v/TN) samt 3 nye automatsikringer for å få plass i skapet.
Ett tilbud på kr 22.000 inkl mva med Eaton utstyr og et annet på kr 11.000 med Chint utstyr, men kan levere Eaton for kr 2000 ekstra (lønner seg å sjekke litt ja...). Er det verdt kr 2000 ekstra for Eaton? Og høres prisen ellers fair ut?

Jeg har stort sett Chint hjemme og på hytta, aldri hatt problemer eller feil. Så personlig hadde jeg nok ikke tatt den kostnaden nei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Toalmar

Drar i gang denne tråden igjen da dette er relevant for meg nå.

Skal ha ladestasjon på hytta og lurer på hvor jeg kan få ett godt tilbud på dette ferdig montert.
Vet dere om ett godt tilbud nå?
Gjelder Golsfjellet
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA