Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste tilbud for ferdig installert ladestasjon

Startet av aasen90, mandag 16. april 2018, klokken 20:15

« forrige - neste »

aasen90

Hei,

Skal bestille ladestasjon til heimen nå som ioniqen min er "rett rundt hjørnet".
Finnes det noen bedre tilbud der ute enn det jeg fant her? Tenkte jeg skulle ha 7kwh

https://elbillader.sikringen.no/?gclid=EAIaIQobChMIpo3e_eyy2gIVXEkZCh3gaguVEAAYAyAAEgJGcPD_BwE#dk-produktpakker


elektrolux

#1
13 000.- er helt i bunn på ferdig montert ladestasjon.

Vi sliter med å bunne det, men tilbyr en lignende løsning ( ladestasjon basic 3, 6 kW med stikk til  11690.- )

For 13 000 kan du fra oss få en av markedets smarteste ladeløsninger med 7,4 kW ladekapasitet ferdig montert i Oslo og Stavanger området, så lurt å undersøke slik du nå gjør.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Her er et å sammenligne med: 11900,- ferdig montert med 16A, men vet ikke hva de skal ha for 32A: https://etech.as/wp-content/uploads/2017/04/Helside-e-tech_1806.pdf

13k er nok ikke ille, men vær obs på at Schneider og Siemens ladestasjonene er store kladeiser...

elektrolux

Vi har akkurat innledet samarbeid med E tech, så nå er hele vareutvalget vårt tilgjengelig via dem.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Norhawk

Jeg får også elbil om ett par måneders tid, har sjekket priser på ladestasjon.

Har ca.20 meter fra sikringsskapet til garasjen, ca 10 meter graves ned.

Salto box, 32A- til drøye 17000,-
Salto box, 16A- kr.16500,-

Garo GLB, 25A- kr.16100,- , kan også utstyres med Modbus måler, til kr.2600,- ekstra.

Alle priser er ferdig innstallert.

Hva skal jeg velge? andre alternativ? og er prisene ok?





- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

elektrolux

Hvor bor du? Vårt mål er å alltid ha det beste tilbudet.

Det klarer vi som regel også grunnet langvarig fokus på kostkontroll, kvalitet og riktige samarbeidspartnere.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Norhawk

- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

elektrolux

#7
Vi hadde et installasjonsfirma på gang nær Lillehammer. Skal undersøke om jeg finner tilbake til dem. Uansett vil din lokale trikker kunne montere også vårt utstyr og ofte er det etter en slik henvendelse vi får nye partnere.

Utfordringen her er gravejobben som kan koste mye eller nesten ingenting.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Norhawk

Hvilke ladestasjon anbefaler dere?

Nettselskapet her (Gudbrandsdal Energi) tillater idag lading med max 20A, utover det må det godkjennes. Lokalt elektrikker firma sier de ikke godkjenner utover 20A.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Ingeniøren

Da sitter du jo ikke igjen med så mange på lista...

Ellers finnes det i dag både smarte og dumme bokser. Med tanke på at vi kanskje i nær fremtid får andre prissystemer for strøm er det kanskje lurt å satse på en boks som er smart, eller forberedt for dette.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Norhawk

Tanken er å kable for høyere effekt enn det netteier tillater idag, siden jeg må grave 10 meter, da kan jeg også oppgradere effekten senere, om netteier tillater det i fremtiden.
Det koster noen kroner mer, men ikke mer enn å legge opp alt på nytt en gang til.

De fleste ladestasjonene er justerbare, så det vil være enkelt å endre fra f.eks 16A til 25A senere.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Norhawk

#11
Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. april 2018, klokken 08:06
Vi hadde et installasjonsfirma på gang nær Lillehammer. Skal undersøke om jeg finner tilbake til dem. Uansett vil din lokale trikker kunne montere også vårt utstyr og ofte er det etter en slik henvendelse vi får nye partnere.

Utfordringen her er gravejobben som kan koste mye eller nesten ingenting.

Gravejobben skal jeg ordne selv, dvs. svigers kommer med sin minigraver  :)
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Ingeniøren

Sitat fra: Norhawk på lørdag 21. april 2018, klokken 08:48
Tanken er å kable for høyere effekt enn det netteier tillater idag, siden jeg må grave 10 meter, da kan jeg også oppgradere effekten senere, om netteier tillater det i fremtiden.
Det koster noen kroner mer, men ikke mer enn å legge opp alt på nytt en gang til.

De fleste ladestasjonene er justerbare, så det vil være enkelt å endre fra f.eks 16A til 25A senere.

Legge kabel med stort tverrsnitt er helt klart smart, samt å kanskje legge ned et rør eller to ekstra for fremtiden.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Sitat fra: Norhawk på lørdag 21. april 2018, klokken 08:48
Tanken er å kable for høyere effekt enn det netteier tillater idag, siden jeg må grave 10 meter, da kan jeg også oppgradere effekten senere, om netteier tillater det i fremtiden.
Det koster noen kroner mer, men ikke mer enn å legge opp alt på nytt en gang til.

De fleste ladestasjonene er justerbare, så det vil være enkelt å endre fra f.eks 16A til 25A senere.

Stemmer at de fleste er justerbare, men det er bedre å ta det et hakk videre fra manuell justering til automatisk justering, eller såkalt dynamisk styrt ladestyrke. Da kan du utnytte ledig kapasitet og kan unngå slike begrensninger som her nevnes.

Vi har 2 ladestasjoner som har dynamisk styrt ladestyrke som en av egenskapene. Nemlig Circontrol sin e-Home til 5490.- og Zappi til 5990.-. Begge har opp til 7,4 kW kapasitet.

Velger du Zappi får du med alt du trenger for å lade med inntil 7,4 kW dynamisk, og med lastballansering på inntil 6 enheter. Brukerkontrol, og ladehistorikk er også en del av pakken, og systemet er forberedt på både solceller og batteribanker som måtte komme 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Norhawk

Den Zappi saken ser ut til å være tingen.

Må sjekke opp med trikker'n for pris på kabling og monteringsjobben.

Kommer med tilbakemelding når jeg har svar.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA