Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris for service?

Startet av Tom E., mandag 16. april 2018, klokken 19:16

« forrige - neste »

Tellus

Dette er jo bare tull. De aller fleste biler ( både elbiler og fossilbil) får ikke bremsene smurt årlig uten at det skaper problemer.

trykkertor

Ok, hvis du sier det så.

En kammerat sin Leaf hang ene kalipperen bak seg opp når bilen var ca 2 år gammel.
Selv merker jeg stor forskjell, før og etter bremserens.

hansob

Det er jo litt merkelig at Ampera-e trenger så mye mer service enn Bolt. Det er minimalt som skal gjøres med denne.
https://insideevs.com/chevrolet-bolt-requires-almost-no-maintenance-for-first-150000-miles/

Bremseservice kan nok være lurt under norske forhold, men det er kanskje ikke nødvendig mer enn hvert annet år. Dette er avhengig av kjøreforhold selvsagt. Jeg smurte opp bremsene selv på Leaf etter tre år. Da var det på høy tid, de innerste klossene bak satt temmelig fast.

Nå har faktisk Ampera rustfrie bremseskiver, eller rettere sagt skiver som er behandlet med en metode som skal gjøre dem rustfrie inntil 60 - 120 000 km. Jeg vet ikke om de har gjort noe med kaliper og klosser, hvis ikke er det fortsatt nødvendig å smøre dem opp.
http://media.gm.com/media/us/en/gm/home.detail.html/content/Pages/news/us/en/2011/Nov/1130_fnc.html
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Tellus

Får Jaguar I-Pace til sommeren. Service interval er 2 år.

oland

Mobile på Ensjø tok 4790 for service.  Dette inkluderte ikke pollenfilter eller programvareoppdattering, selv om de sa at det skulle tas quote: "full gjennomgang av all software" når jeg ringte  for å bestille service.  Når jeg hentet bilen ble jeg fortalt at programvareoppdattering ikke var inkludert.

Skulle også ha byttet sidespeil, men delen hadde de ikke fått, så jeg måtte bestille ny time.  Ser nå at det er samme feil i speilet på andre siden av bilen, men dette ble ikke påpekt ved deres gjennomgang av bilen.  Sitter igjen med følelsen av at jeg har fått en overpriset overhaling av bremsene :-1:
2017 Opel Ampera-e

1Ampera

Hadde min service 15.05.
Betalte kr. 3815.-
Inspeksjon, bremser rengjøring og justering.
Skiftet kupefilter.
Oppdatering styreenhet (K114B). Garantijobb.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Tellus

Sitat fra: oland på torsdag 07. juni 2018, klokken 22:07
Mobile på Ensjø tok 4790 for service.  Dette inkluderte ikke pollenfilter eller programvareoppdattering, selv om de sa at det skulle tas quote: "full gjennomgang av all software" når jeg ringte  for å bestille service.  Når jeg hentet bilen ble jeg fortalt at programvareoppdattering ikke var inkludert.

Skulle også ha byttet sidespeil, men delen hadde de ikke fått, så jeg måtte bestille ny time.  Ser nå at det er samme feil i speilet på andre siden av bilen, men dette ble ikke påpekt ved deres gjennomgang av bilen.  Sitter igjen med følelsen av at jeg har fått en overpriset overhaling av bremsene :-1:

Mobile Ensjø er vel ikke opelforhandler. Hvorfor valgte du dem ?

1Ampera

« Mobile Ensjø er vel ikke opelforhandler. «

De er opelforhandler.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Tellus

Sitat fra: 1Ampera på torsdag 07. juni 2018, klokken 23:33
« Mobile Ensjø er vel ikke opelforhandler. «

De er opelforhandler.

Snodig. Det står kun Honda og Hyundai på nettsiden.

https://mobile.no/avdelinger/mobile-ensjo-as

oland

Sitat fra: Tellus på fredag 08. juni 2018, klokken 05:28
Sitat fra: 1Ampera på torsdag 07. juni 2018, klokken 23:33
« Mobile Ensjø er vel ikke opelforhandler. «

De er opelforhandler.

Snodig. Det står kun Honda og Hyundai på nettsiden.

https://mobile.no/avdelinger/mobile-ensjo-as

Ser ut for at de har flyttet Opel sammen med Citroën på andre siden av veien til Mobile Oslo: https://mobile.no/avdelinger/mobile-oslo-as

Men det ligger altså på Ensjø  :)
2017 Opel Ampera-e

jj44nn

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

JohnC

#26
På Mobile Høiden i Moss tok de 1775,- for service.
Ringte inn og spurte om pris på forhånd.
Mulig de gjorde en feil internt, men det var en sympatisk pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA