Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tibber

Startet av Blodstrupmoen, søndag 15. april 2018, klokken 10:04

« forrige - neste »

Blodstrupmoen

Tibber har lansert power up for BMW i appen sin, så nå kan alle tibber kunder lade bilen når strømmen er billigst. :)
BMW i3 94Ah
BMW 118d E87
Porsche 911 Turbo
Alfa Romeo 1750 GTV

Fanafjord

Jeg såg at tibber tilbyr BMW på et facebookinnlegg i helgen og har bestillt tibber. Jeg er veldig spent hvordan dette kommer til å fungere. Jeg har allerede fått meg tibberappen og den snakker iallefall fint med BMWen min. Så få vi se om den lader når den skal når kundeforholdet med tibber er etablert.

Blodstrupmoen

Har tibber og har aktivert bmw connected i appen, men Lyse har ikke begynt med timesfakturering enda, og jeg har heller ikke fått ny måler installert, så jeg prøver å lade når strømmen er dyrest slik at jeg får mer for pengene ;) Regner også med at den dyre strømmen er bedre og gir bilen bedre ytelse 8)
BMW i3 94Ah
BMW 118d E87
Porsche 911 Turbo
Alfa Romeo 1750 GTV

Radiobil1

Er lyse oppe og kjører nå eller?

Radiobil1

Alle leverandører skal være oppe og kjøre med AMS på timesbasis pr 1/1 19

skwelbil

Hvordan kombiner dere smart lading via Tibber med oppvarming av batteri til avreise?

Er dette mulig?
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Burger

Min erfaring tilsier at dersom bila suger strøm for oppvarming så overstyrer det Tibber sin lading.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

turfsurf

Sitat fra: Burger på onsdag 02. januar 2019, klokken 02:10
Min erfaring tilsier at dersom bila suger strøm for oppvarming så overstyrer det Tibber sin lading.
Oppvarming er separat fra lading ja. Det jeg lurer på er hvordan dette vil virke hvis man bruker Easee ladeboks. Da vil vel den kutte strømmen til bilen, så oppvarming trekker strøm fra batteriet. Ikke optimalt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Burger

Turfsurf: Det jeg kom fram til i dag når jeg fikk tenkt meg om også, så kan hende at faktisk det ikke er smart med easee ladeboks. Kanskje fyre av en mail til produsenten og spørre.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

lr-80

Sitat fra: Burger på onsdag 02. januar 2019, klokken 23:40
Turfsurf: Det jeg kom fram til i dag når jeg fikk tenkt meg om også, så kan hende at faktisk det ikke er smart med easee ladeboks. Kanskje fyre av en mail til produsenten og spørre.
Kan vel i tilfelle bare deaktivere smartlading de gangene man planlegger behov for hele batteriet på langtur.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

turfsurf

Sitat fra: lr-80 på onsdag 02. januar 2019, klokken 23:48
Kan vel i tilfelle bare deaktivere smartlading de gangene man planlegger behov for hele batteriet på langtur.
Ikke akkurat. Jeg forvarmer begge elbilene på morgenen. Da vil jeg at denne strømmen skal trekkes fra nettet, ikke batteriet.

Erfaringsmessig har ikke strømprisen stege noe særlig da, men tibber kutter ut lading tidligere på natten grunnet lavere strømpris.

Dette vil ikke virke med easee ladeboks. Uten ladeboks er tibber for treg til å regulere ladingen i tillegg til at integrasjonen med i3 er for ustabil (sikkert BMW sin feil), bilen kan lade lett over en time med høy strømpris uten at tibber for stoppet ladingen.

Foreløpig synes jeg tibbers integrasjoner direkte med bilene er for ustabile og for trege (i tillegg til vampire drain med Tesla) til å gi noen nytte, og easee ladeboks ødelegger for forvarming. Kanskje easee ladeboks uten smartlading vil fungere...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lr-80

Tibber gir 20% rabatt på lading med Easee uavhengig om smartlading er aktivert eller ikke. For mange vil det vel være greit å la automatikken styre, men om en har interesse for og ønsker å overstyre kan man deaktivere smartlading. Siden ladeboksen er gunstig priset ville jeg valgt denne, men det er ikke nok til at jeg tar bryet og kostnaden med å bytte ut min fungerende ladeboks uten smartlading eller noen form for styring. Jeg kan styre dette fra bilen, og det er jo stort sett alltid billigst å lade på natten.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

SAA340

Fikk dere lagt inn bilen uten problem i Tibber-appen?

Jeg får stadig feilmelding med feil brukernavn og passord, selv om jeg benytter det eksakt samme som i BMW Connected Drive, for det er det brukernavnet og passordet man skal oppgi, sant? ???

skwelbil

Hei, la til bilen uten problemer og det er brukernavn og passord til BMW Connected kontoen du skal bruke.

Det brukernavnet og passordet som du legger inn i BMW Connected app og på BMW hjemmesiden.
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Fanafjord

Jeg har brukt tibberappen i ca et halvt år til lading om natten på min BMW i3. Jeg synes dette fungerer helt utmerket for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA