Skrevet av Emne: Tibber  (Lest 1769 ganger)

Blodstrupmoen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Tibber
« på: søndag 15. april 2018, klokken 10:04 »
Tibber har lansert power up for BMW i appen sin, så nå kan alle tibber kunder lade bilen når strømmen er billigst. :)

Fanafjord

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Tibber
« Svar #1 på: mandag 16. april 2018, klokken 09:24 »
Jeg såg at tibber tilbyr BMW på et facebookinnlegg i helgen og har bestillt tibber. Jeg er veldig spent hvordan dette kommer til å fungere. Jeg har allerede fått meg tibberappen og den snakker iallefall fint med BMWen min. Så få vi se om den lader når den skal når kundeforholdet med tibber er etablert.

Blodstrupmoen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: mandag 16. april 2018, klokken 17:46 »
Har tibber og har aktivert bmw connected i appen, men Lyse har ikke begynt med timesfakturering enda, og jeg har heller ikke fått ny måler installert, så jeg prøver å lade når strømmen er dyrest slik at jeg får mer for pengene ;) Regner også med at den dyre strømmen er bedre og gir bilen bedre ytelse 8)

Radiv

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: søndag 23. desember 2018, klokken 11:09 »
Er lyse oppe og kjører nå eller?

Radiv

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: mandag 31. desember 2018, klokken 16:32 »
Alle leverandører skal være oppe og kjøre med AMS på timesbasis pr 1/1 19

skwelbil

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: tirsdag 01. januar 2019, klokken 13:23 »
Hvordan kombiner dere smart lading via Tibber med oppvarming av batteri til avreise?

Er dette mulig?

Burger

• Hero Member
  • Have spacesuit, will travel.
    • Vis profil
« Svar #6 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 02:10 »
Min erfaring tilsier at dersom bila suger strøm for oppvarming så overstyrer det Tibber sin lading.
2018 94Ah i3, CE. Levering februar 2018
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

turfsurf

• Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #7 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 07:01 »
Min erfaring tilsier at dersom bila suger strøm for oppvarming så overstyrer det Tibber sin lading.
Oppvarming er separat fra lading ja. Det jeg lurer på er hvordan dette vil virke hvis man bruker Easee ladeboks. Da vil vel den kutte strømmen til bilen, så oppvarming trekker strøm fra batteriet. Ikke optimalt.
Model X 100D 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Burger

• Hero Member
  • Have spacesuit, will travel.
    • Vis profil
« Svar #8 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 23:40 »
Turfsurf: Det jeg kom fram til i dag når jeg fikk tenkt meg om også, så kan hende at faktisk det ikke er smart med easee ladeboks. Kanskje fyre av en mail til produsenten og spørre.
2018 94Ah i3, CE. Levering februar 2018
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

lr-80

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: onsdag 02. januar 2019, klokken 23:48 »
Turfsurf: Det jeg kom fram til i dag når jeg fikk tenkt meg om også, så kan hende at faktisk det ikke er smart med easee ladeboks. Kanskje fyre av en mail til produsenten og spørre.
Kan vel i tilfelle bare deaktivere smartlading de gangene man planlegger behov for hele batteriet på langtur.
2015 KTM 1190 Adventure
2007 Landrover Discovery
2017 BMW i3 Fully Charged
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

turfsurf

• Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #10 på: torsdag 03. januar 2019, klokken 11:39 »
Kan vel i tilfelle bare deaktivere smartlading de gangene man planlegger behov for hele batteriet på langtur.
Ikke akkurat. Jeg forvarmer begge elbilene på morgenen. Da vil jeg at denne strømmen skal trekkes fra nettet, ikke batteriet.

Erfaringsmessig har ikke strømprisen stege noe særlig da, men tibber kutter ut lading tidligere på natten grunnet lavere strømpris.

Dette vil ikke virke med easee ladeboks. Uten ladeboks er tibber for treg til å regulere ladingen i tillegg til at integrasjonen med i3 er for ustabil (sikkert BMW sin feil), bilen kan lade lett over en time med høy strømpris uten at tibber for stoppet ladingen.

Foreløpig synes jeg tibbers integrasjoner direkte med bilene er for ustabile og for trege (i tillegg til vampire drain med Tesla) til å gi noen nytte, og easee ladeboks ødelegger for forvarming. Kanskje easee ladeboks uten smartlading vil fungere...
Model X 100D 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

lr-80

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #11 på: torsdag 03. januar 2019, klokken 12:39 »
Tibber gir 20% rabatt på lading med Easee uavhengig om smartlading er aktivert eller ikke. For mange vil det vel være greit å la automatikken styre, men om en har interesse for og ønsker å overstyre kan man deaktivere smartlading. Siden ladeboksen er gunstig priset ville jeg valgt denne, men det er ikke nok til at jeg tar bryet og kostnaden med å bytte ut min fungerende ladeboks uten smartlading eller noen form for styring. Jeg kan styre dette fra bilen, og det er jo stort sett alltid billigst å lade på natten.
2015 KTM 1190 Adventure
2007 Landrover Discovery
2017 BMW i3 Fully Charged
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

SAA340

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: onsdag 16. januar 2019, klokken 08:56 »
Fikk dere lagt inn bilen uten problem i Tibber-appen?

Jeg får stadig feilmelding med feil brukernavn og passord, selv om jeg benytter det eksakt samme som i BMW Connected Drive, for det er det brukernavnet og passordet man skal oppgi, sant? ???

skwelbil

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: onsdag 16. januar 2019, klokken 09:39 »
Hei, la til bilen uten problemer og det er brukernavn og passord til BMW Connected kontoen du skal bruke.

Det brukernavnet og passordet som du legger inn i BMW Connected app og på BMW hjemmesiden.

Fanafjord

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #14 på: onsdag 16. januar 2019, klokken 19:28 »
Jeg har brukt tibberappen i ca et halvt år til lading om natten på min BMW i3. Jeg synes dette fungerer helt utmerket for meg.