Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er du ikke fornøyd med?

Startet av hhog, tirsdag 17. april 2018, klokken 08:09

« forrige - neste »

Egil Fonn

HMM.. Diesel purka er den som gjennom tiden har funket mest feilfritt. Toyota LC 100 med 160000 km og 12 år med null feil.  nr 2 BMW i3 med 40000km, 1 år og null feil. Snakkes om noen år for revurdering..
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

automat

Det å satse på ny teknologi kan selvfølgelig være en risiko. Og det å beholde gammel velprøvd teknologi kan føles trygt.

Men skal man ut å kjøpe ny bil i dag, så spørs det om ikke diesel er en større risiko enn el. Kan fort bli ukurant å sitte med en nyere diesel.

Det Tesla tilbyr på bilfronten er så fremtidsrettet og bra, at jeg er villig til å godta at alt ikke er perfekt.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Egil Fonn

Sitat fra: automat på lørdag 21. april 2018, klokken 08:45
Det å satse på ny teknologi kan selvfølgelig være en risiko. Og det å beholde gammel velprøvd teknologi kan føles trygt.

Men skal man ut å kjøpe ny bil i dag, så spørs det om ikke diesel er en større risiko enn el. Kan fort bli ukurant å sitte med en nyere diesel.

Det Tesla tilbyr på bilfronten er så fremtidsrettet og bra, at jeg er villig til å godta at alt ikke er perfekt.

Jeg tenkte på samme måte da jeg kjøpte Tesla. Ble dessverre i overkant mye feil med den og jeg gikk lei. Kjører El mest mulig, men veldig kjekt å ha en bil i stallen som som har 1000km rekkevidde, 2 minutter ladetid, som kan trekke henger og fungerer under alle forhold.  Skal man ut i grissgrendte strøk i Nord Norge og Nord Sverige er det fosil som fortsatt gjelder.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

geear

Ikke når dieselen fryser eller startbatteriet er så kaldt at det ikke gir futt nok. Heldigvis ikke så ofte det er slik, men i forsvaret har det ikke vært helt ukjent fenomen å la MBene stå på tomgang.  :o

Opplevelsen av feilfri Toyota kan skyldes at de skifter deler på service uten å informere deg - men all ære til Toyota for det.

Panduck

#19
Byttet fra LEAF 24kWh til BMW i3 33kWh av to grunner: rekkevidde og benplass. Jeg har store føtter (48..) og det å sitte ordentlig med føttene på "gass"-pedalen på en grei måte var IKKE greit i LEAF (det er også problem i mange andre biler). BMW i3 er en helt annen opplevelse av komfort for sjåfør / passasjer i forsete. Å kjøre en i3 er en lek, har aldri opplevd det å kjøre som så enkelt og morsomt.

Bakseteplass er det problemet med i3, det er ikke en "tur med familien" bil. Større batteri hadde selvfølgelig vært flott, og det er litt trist at lading går relativt tregt om vinteren (hurtiglading, altså...). Jeg savner rattvarme på i3. At en BMW ikke har det, som en Nissan har, er litt sært.

Det er nok riktig at "folk anbefaler den bilen de har", men jeg har ALDRI vært noe BMW-menneske, og trodde aldri jeg skulle ende på en i3. Men de har skapt noe unikt, som vi falt for. Det må en unik bil til for at vi skal bytte, så vi venter til VW I.D Buzz kommer, og holder oss til i3en frem til det.

Jeg vil derimot IKKE anbefale i3 som en "tur med venner og familie" bil, det er en bil for 2 personer som kan transportere flere dersom plasskomfort ikke er så viktig.

hanche

Kia Soul: Det eneste jeg kan komme på som suger, er kart. Jo, du får årlig gratis oppdatering i noen år, men hva hjelper det når de «nye» kartene du får allerede er et par år etter sin tid? Enda verre med ladestasjoner: Kartene skjærer alt over en kam, fra Schuko til type 2 til hurtigladere.

Jo, jeg kunne ønske mer rekkevidde. Hvilke elbileiere gjør vel ikke det? Men jeg har så det holder for de fleste formål. På plussiden: Gjett-o-meteret treffer forbausende bra, unntatt når du skifter mellom bykjøring og landeveiskjøring.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA