Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SMS og mail ???

Startet av Arnt, fredag 13. april 2018, klokken 18:51

« forrige - neste »

Arnt

Venter levering av min ioniq ev i andre uke Juni, kjører nå en ionic hybrid. Både min fire år gamle mercedes og min tre år gamle mazda 3 kan jeg lese sms og mail i bil displayet med en gang jeg mottar dem på telefonen og jeg kan svare med forhåndsprogramerte svar.
får ikke opp noe av dette på ioniq sitt utstyr?
Jeg har lastet ned og bruker av og til android auto og da leses sms opp over bilens utstyr, men jeg kan ikke svarer.

En lang innledning til spørsmålet: har jeg overset noe, har ioniq mulighet for å motta sms og mail og vise dem på bilens dispaly??

MrOtto


Kampen

Hvis du kobler til Apple CarPlay kommer i hvert fall SMS-er inn og kan bli *lest opp* av Siri på anlegget. Eneste trafikkfarlige med det er når Siri leser f.eks.  8) 8) 8)  som «smilefjes med solbriller smilefjes med solbriller smilefjes med solbriller» og man knekker sammen i latter...

vonGrepa

Får bare opp SMS når man har koblet til CarPlay i min. Av en eller annen grunn har Hyundai valgt å kun støtte kablet CarPlay noen som er ekstremt rart når de har lagt inn trådløs lading. 
Kan både få lest opp og svare.

OleBno

Hei. hvilke talekommandoer benytter du med android auto?
2015 Renault Zoe Intense 29/06/2015
3,6 Kw hjemmelader.
Kjørt 10.000km pr 1. November 2015
Våler i Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA