Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mikrofon til handsfree

Startet av CEM07, fredag 13. april 2018, klokken 11:01

« forrige - neste »

CEM07

Har en model x 90D som ble levert oktober i fjor hvor jeg sliter med lyden fra handsfree mikrofonen. Dvs. det er de jeg prater med som sliter da det nesten er umulig for dem å høre hva jeg sier.
Jeg bruker iphone X og kona har iphone 8, i tillegg har jeg prøvd med en iphone 7, men det er det samme resultate med alle sammen.
Har hatt bilen inne 2 ganger for å sjekke dette, men får bare tilbakemelding om at mikrofonen fungerer som designet.
Noen som har erfaring rundt dette?
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

kjetilfalck

Sitat fra: CEM07 på fredag 13. april 2018, klokken 11:01
Har en model x 90D som ble levert oktober i fjor hvor jeg sliter med lyden fra handsfree mikrofonen. Dvs. det er de jeg prater med som sliter da det nesten er umulig for dem å høre hva jeg sier.
Jeg bruker iphone X og kona har iphone 8, i tillegg har jeg prøvd med en iphone 7, men det er det samme resultate med alle sammen.
Har hatt bilen inne 2 ganger for å sjekke dette, men får bare tilbakemelding om at mikrofonen fungerer som designet.
Noen som har erfaring rundt dette?

Opplever det samme som deg på x100d levert i mars. Også iPhone X


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

CEM07

Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Alexxx

Sitat fra: CEM07 på fredag 13. april 2018, klokken 12:38
Sitat fra: Cirion på fredag 13. april 2018, klokken 12:32
Bytt til Android ;)

Hjelper det? i såfall skal jeg teste det.

Har 2018 x75d og bruker Samsung Galaxy S8 og det funker perfekt.

Øyvind.h

#6
Har flere iPhones og en Galaxy S9+. Bytte av OS hjelper lite for mic`en i bilen. Samtalekvaliteten har ikke blitt bedre etter overgang til S9+. Om noe har den blitt verre.

Når det gjelder bilhandsfree synes jeg det er et generelt problem med integrerte løsninger. De integrerte fanger opp mye sus og støy. Samtidig har HD voice osv løftet samtalekvaliteten såpass at det blir større forskjell mellom god og dårlig samtalekvalitet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

CEM07

Ja enig med at det generelt ofte er utfordringer med integrerte løsninger, men i e-Golfen fungere dette tilfredsstillende og mye bedre enn på X´n.
Var forøvrig innom Oslo bilstereo i for litt siden og de bekreftet at det var dårlig lyd fra mikrofonen. Ikke noen vitenskapelig test, men de hadde hørt om problemet før.
Jeg spurte om det var noe de kunne gjøre, men han ville ikke røre bilen da Tesla ville fraskrive seg garanti.
Får bare håpe Tesla kommer med en løsning, ser det er mange på amerikansk forum som sliter med det samme.

Takk for alle innspill.   
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

Rolf Gjerdsjø

Nå er slike integrerte bil-handsfree'er stort sett sørgelige greier mikrofonmessig, men saken blir ikke bedre av at iOS 11 har ganske mye issues med mikrofonkvalitet over Bluetooth. Viljen til å gjøre noe med det virker ikke allverdens stor heller dessverre, men det er ingen automatikk i at dette er Tesla sin feil.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

thagen

Hehe, ble nesten litt letta når jeg leste denne posten. Har også vært inne 2 ganger og får akkurat den samme beskjeden om at de har testet og alt er OK. Har testet både iPhone og android..ikke at jeg noen gang hadde troa på at det ville utgjøre noen forskjell. Men lyden er fryyktelig lav i andre enden og jeg ender bare opp med å bruke "proppene" (ja, vet det ikke er lov)

Tasletass

iPhone X (og kanskje 8 ) funker dårlig med Tesla Bluetooth hvis du også bruker Apple Watch. Prøv å sette Apple Watch i flymodus (eller legg den igjen hjemme) og se om det blir noen forskjell.

CEM07

Sitat fra: Tasletass på onsdag 25. april 2018, klokken 07:56
iPhone X (og kanskje 8 ) funker dårlig med Tesla Bluetooth hvis du også bruker Apple Watch. Prøv å sette Apple Watch i flymodus (eller legg den igjen hjemme) og se om det blir noen forskjell.
Tror ikke det har noen sammenheng, har ikke alltid med meg klokken og kona har ikke, men har samme problem.
Tro problemet er mikrofonen som er for dårlig, eller feil plassert da den burde vært vinklet/plassert i A stolpen mer mot fører.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

geear

Har iPhone 8 og har ikke fått tilbakemeldinger om dårlig lyd i bilen..

THE

Har Samsung S8, og får stadig tilbakemelding om dårlig lyd fra de jeg snakker med. Stort sett begrenser samtalen seg til "Ringer deg opp senere når du ikke er i bilen"...
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jkirkebo

Sitat fra: gr på onsdag 25. april 2018, klokken 13:34
Har iPhone 8 og har ikke fått tilbakemeldinger om dårlig lyd i bilen..

iPhone SE her (med IOS 11.3), jeg har heller ikke fått noen negative tilbakemeldinger på lyden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA