Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips för långtur med C-Zero

Startet av alda, fredag 13. april 2018, klokken 09:25

« forrige - neste »

alda

Skal evt. köra från Oslo till Kragerø i sommar, hur är det med laddmöjligheter längs E18? Hur många gånger behöver man ladda på vägen och trenger man en adapter för hurtiglading?

Tips tas imot med tack!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

goggo

#1
Fra Oslo til Kragerø er helt problemfritt med C-Zero, jeg kjørte selv Nittedal - Kristiansand en god del ganger med C-Zero (som jeg forøvrig savner sterkt i sommerhalvåret...)

Min erfaring er at det er bedre/raskere med flere korte ladestopp enn å forsøke å tyne flest mulig km ut av hver lading.

Kjør 5-6 mil, lad 15-20 minutter til det stopper automatisk på 82%, kjør 5-6 mil igjen.
Ladestasjoner er det jo plenty av på den strekningen, det er vel muligens den strekningen som er best dekket av ladestasjoner i hele Norge.

EDIT: Nei, du trenger ingen  adapter. Men test hurtiglading  hjemme i Oslo først, så du blir kjent med hvordan det virker. 
Og det er alltid lettere med RFID brikke enn med app eller SMS, det beste er å bruke elbilforeningen sin ladebrikke med den må registreres hos Fortum og Grønn Kontakt på forhånd.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

alda

Sitat fra: goggo på fredag 13. april 2018, klokken 10:01
Fra Oslo til Kragerø er helt problemfritt med C-Zero, jeg kjørte selv Nittedal - Kristiansand en god del ganger med C-Zero (som jeg forøvrig savner sterkt i sommerhalvåret...)

Min erfaring er at det er bedre/raskere med flere korte ladestopp enn å forsøke å tyne flest mulig km ut av hver lading.

Kjør 5-6 mil, lad 15-20 minutter til det stopper automatisk på 82%, kjør 5-6 mil igjen.
Ladestasjoner er det jo plenty av på den strekningen, det er vel muligens den strekningen som er best dekket av ladestasjoner i hele Norge.

EDIT: Nei, du trenger ingen  adapter. Men test hurtiglading  hjemme i Oslo først, så du blir kjent med hvordan det virker. 
Og det er alltid lettere med RFID brikke enn med app eller SMS, det beste er å bruke elbilforeningen sin ladebrikke med den må registreres hos Fortum og Grønn Kontakt på forhånd.

mvh
Hugo
Tack för info och tips Goggo!

Har lastat ned Grønn Kontakt-appen, med den blir det ju enkelt ser det ut som. Får testa hurtigladning i Oslo først, räknar med att det går bra.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

elekTrond

#3
Har aldri prøvd ut eGotrip, så fint om du kan gi oss en sammenlikning av disse tre:
EDIT: Perkele!  ???
'13 Mjau

TB

blitt ein feil med linkene - dei to første går til samme side...
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA