Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Valgets kvaler

Startet av Trampoline, torsdag 12. april 2018, klokken 12:47

« forrige - neste »

Trampoline

Hei,
Skal straks kjøpe en Leaf, første el-bil i hus. Er ikke så interessert i bil, den må frakte meg fra a til b med minst mulig tull og CO2-utslipp. Så bilen bør holde lenge. Vurderte en gammel modell siden jeg trenger kort rekkevidde (normalt 3-4 mil pendling og småkjøring daglig. Men siden det hadde vært fint om den holdt i kanskje 10 år eller mer, har jeg bestemt at det må være en 2016 eller 2017-modell.
Dere som har greie på det, bør jeg velge denne:
FINN-kode: 117416667
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117416667&fks=117416667


Eller kan jeg ta sjansen på denne?
FINN-kode: 117257432
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117257432&fks=117257432


Hva risikerer jeg egentlig, kan det være mye feil? Vil evt be om at den blir sendt på en NAF-test.
60 tusen i forskjell er ganske mye!

Blir veldig glad for råd fra Leaf-entusiaster :)

ragnasan

Den dyreste bilen har 30kwh batteri mens den rimeligste har 24 kwh. Siden rekkevidde ikke er avgjørende for deg, ville jeg gått for den rimeligste.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  170 000km 31.07.20
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)
Peugeot E2008 GT Line i bestilling

PNR1A

Sitat fra: Trampoline på torsdag 12. april 2018, klokken 12:47
Hei,
Skal straks kjøpe en Leaf, første el-bil i hus. Er ikke så interessert i bil, den må frakte meg fra a til b med minst mulig tull og CO2-utslipp. Så bilen bør holde lenge. Vurderte en gammel modell siden jeg trenger kort rekkevidde (normalt 3-4 mil pendling og småkjøring daglig. Men siden det hadde vært fint om den holdt i kanskje 10 år eller mer, har jeg bestemt at det må være en 2016 eller 2017-modell.
Dere som har greie på det, bør jeg velge denne:
FINN-kode: 117416667
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117416667&fks=117416667


Eller kan jeg ta sjansen på denne?
FINN-kode: 117257432
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117257432&fks=117257432


Hva risikerer jeg egentlig, kan det være mye feil? Vil evt be om at den blir sendt på en NAF-test.
60 tusen i forskjell er ganske mye!

Blir veldig glad for råd fra Leaf-entusiaster :)

Jeg vil gå for den billigere hvis du skal pendle 3-4mil. Kjøpte ny 30kW (lik den fra annonse, Nordic ikke Tekna) men kjører ikke mye (t/r barneskole ca. 8km samt trening maks 2ggr/uka ca. t/r 15km). Kunne godt spare en del penger der :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

bob-bob

#3
Sitat fra: PNR1A på torsdag 12. april 2018, klokken 13:59
Sitat fra: Trampoline på torsdag 12. april 2018, klokken 12:47
Hei,
Skal straks kjøpe en Leaf, første el-bil i hus. Er ikke så interessert i bil, den må frakte meg fra a til b med minst mulig tull og CO2-utslipp. Så bilen bør holde lenge. Vurderte en gammel modell siden jeg trenger kort rekkevidde (normalt 3-4 mil pendling og småkjøring daglig. Men siden det hadde vært fint om den holdt i kanskje 10 år eller mer, har jeg bestemt at det må være en 2016 eller 2017-modell.
Dere som har greie på det, bør jeg velge denne:
FINN-kode: 117416667
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117416667&fks=117416667


Eller kan jeg ta sjansen på denne?
FINN-kode: 117257432
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117257432&fks=117257432


Hva risikerer jeg egentlig, kan det være mye feil? Vil evt be om at den blir sendt på en NAF-test.
60 tusen i forskjell er ganske mye!

Blir veldig glad for råd fra Leaf-entusiaster :)

Jeg vil gå for den billigere hvis du skal pendle 3-4mil. Kjøpte ny 30kW (lik den fra annonse, Nordic ikke Tekna) men kjører ikke mye (t/r barneskole ca. 8km samt trening maks 2ggr/uka ca. t/r 15km). Kunne godt spare en del penger der :)

Den billigste er mer enn bra nok , den har den nye typen batteripakke som tåler hurtiglading godt , men har jo minst batteri da. Men 30KW utgaven er kongen av gen 2 Leaf vil jeg si.

Ellers så finnes det jo en 30KW med helt lik spesifikasjon som er mye billigere enn den hos Birger N Haug , som er til salgs. Samme farge også , og akkurat samme garanti. ( min har Chrome pakke i tillegg...)  Se i kjøp/salg seksjonen.. ( min bil )  spar 20000,-  og kjøp min isteden da ?

Trekkoppbil

Det er vanskelig å spå i et 10-års perspektiv.
24kwt's batteriet varer nok mye lengre enn 30kwt's batteriet. Det avhenger mye av hvor varmt man kjører batteriet, og 30kwt's batteriet kan være skummelt å kjøpe brukt, da det er mulig å kjøre det batteriet varmt, hvis man ikke avbryter hurtiglading i tide.
Derimot er det kun 5 års kapasitetsgaranti på 24kwt's batteriet, mens 30kwt's batteriet har 8 år som er bransjestandard i dag, så 30kwt's bilen kan likevl være mer bankers hvis bilen skal vare 10 år, så lenge man ikke kjørerer over garantilengda.

Trampoline


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA