Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da har jeg bestilt ioniq - Hva bør jeg ha klart til bilen kommer?

Startet av aasen90, onsdag 11. april 2018, klokken 20:42

« forrige - neste »

aasen90

Da har jeg bestilt Ioniq. Får bilen mai/juni.

Er det noe jeg bør bestille å ha klart til bilen kommer som overganger til lading?

Skal bestille en slags film man påfører ryggekameraet sånn at skitt og vann ikke like lett får festet seg.

Skal også ha ladestasjon hjemme. Hvilke firma har de beste ferdig monterte pakkene der ute? Bor i indre østfold.


Zimon

Det var da rask levering om du har bestilt den nå! Import bil? Eller er det noen som har avbestilt som du har hoppet inn på? Jeg bestilte i oktober og får min i mai/juni.

Ioniq bruker standard Type2 plugg, og det følger med Schuko lade kladd som har standard stikk kontakt plugg. Begge to følger med fra fabrikk om det ikke er noen som tar en spansk en om det er import bil eller noe.

Hvilken film/spray er det du tenker på for ryggekamera? link?

Om du handler en ny Ioniq via en norsk forhandler av Hyundai så bør de kunne tilby ladestasjon ved bestilling slik at du slipper moms etc på det slik som med bilen. Om ikke så er det bare å sjekke rundt med elektrikere eller også bilforhandlere som selger el-biler, de har sine kontakter.

Er ingen direkte "ferdig pakkeløsning". Det er bare å finne ut hvilken ladestasjon man ønsker, om man ønsker fast kabel på den eller kontakt slik at man kan bytte kabel. Begge har fordeler og ulemper.
- Fast kabel - du slipper å dra frem kabel fra bagasjerom hele tiden etc. Men om du får besøk av noen som har annen plugg etc, eller kabelen går i stykker så blir det litt mer problematisk.
- Bare type 2 kontakt, så er ulempen å måtte dra frem kabel støtt og stadig, men går kabel i stykker eller du får besøk så blir det enkelt å bare kjøpe ny kabel eller bruke overgang som ofte folk har.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

aasen90

Til ryggekameraet tenker jeg noe lignende denne:
http://www.autodude.no/produkt/glassforsegling_soft99_glaco_mirror_coat_zero/


Dette er en helt ny Ioniq. Forhandleren har nok sikkert registrert biler i ansattes navn. Ønsket egentlig med alt utstyr og sølvfarget, men får i svart uten soltak med vinterhjul til 305'.

Fant disse ladestasjonene med installasjon til ok pris, men finnes det noe bedre og billigere?
https://elbillader.sikringen.no/?gclid=EAIaIQobChMIpo3e_eyy2gIVXEkZCh3gaguVEAAYAyAAEgJGcPD_BwE#dk-produktpakker


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA